Skocz do zawartości

Znikajacy OLEJ


Rekomendowane odpowiedzi

mam stara suzi gs 550 z 1980 motorek jest super zadnych z nim problemów oprócz OLEJU po prostu znika i to sporo na 1000km z 800mil musze mu dolac i to przy lajtowej jezdzie a potrafi i litra wciagnac. jesli chodzi o sprezanie to ma 8,2:1 gdzie prodycent zaleca 8,6:1 wydaje mi sie ze to glowica jest tego przyczyna hyba na prowadnicach poniewasz sa bezposrednio w glowicy wiercone i nic wiecej ,jak do tej pory leje mu fabryczne 10W40 pólsyntetyk czy jak wleje gesciejszy np 20W40 mineralny to cos da? a morze cos dolac? (slyszalem ze niebardzo) jeszcze jedno sprzeglo po rozgrzaniu motocykla tzn po dlugiej jezdzie po miescie niewysprzegla do konca na trasie niema tego problemu co to moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja xj brała gdzies 0,6 litra na tysiac kilometrów a teraz to nie wiem ile bedzie bo robie remont (wyciek spod cylindrów). nie jest to az taki straszny wynik zwazywszy ze ma 110 tys przebiegu. Ile Twoj ma przebiegu? sprzet w danym wieku bierze olej, takie sa realia zwlaszcza ze to olejak. zalany miałem do tej pory 20w40 minerał castrol gp. teraz bede lał albo syntetyk midlanda 10w50 albo mobil 1 polsyntetyk 10w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że już dawno temu powinieneś zalać mineralny. Troche sie może sprawa zmienić ale na cuda nie licz. Pewnie z racji przebiegu moto chłonie olej przez tłoki i pierścienie bo może też jeszcze przez prowadnice zaworów ale to już w mniejszej ilości. Tak że jeżeli chcesz coś robić w tym kierunku to szlif cylindrów z honowaniem i nowe tłoki z pierścieniami i problem znika. Tyle że jak robić takie zabiegi to raczej już dla siebie a nie na handel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę rocznik i przebieg, musi brać olej i nie ma rady. Pewnie puszcza przez tłoki. Wymiana tłoków z pierścieniami, ew. szlif coś pomoże, ale jak mówi ventura, to już robota dla siebie.

Może teraz palnę głupstwo, ale jak się ma olej mineralny /mam na myśli silnikowy/ do smarowania mokrego sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam stara suzi gs 550 z 1980 motorek jest super zadnych z nim problemów oprócz OLEJU po prostu znika i to sporo na 1000km z 800mil musze mu dolac i to przy lajtowej jezdzie a potrafi i litra wciagnac. jesli chodzi o sprezanie to ma 8,2:1 gdzie prodycent zaleca 8,6:1 wydaje mi sie ze to glowica jest tego przyczyna hyba na prowadnicach poniewasz sa bezposrednio w glowicy wiercone i nic wiecej ,jak do tej pory leje mu fabryczne 10W40 pólsyntetyk czy jak wleje gesciejszy np 20W40 mineralny to cos da? a morze cos dolac? (slyszalem ze niebardzo) jeszcze jedno sprzeglo po rozgrzaniu motocykla tzn po dlugiej jezdzie po miescie niewysprzegla do konca na trasie niema tego problemu co to moze byc?

 

Miałem taki sam problem ze sprzęgłem w suzuki gsx 400 z 87r po jeździe w miesicie gdzie silnik miał gorsze chłodzenie sprzęgło nie działało tak jak powinno. A dlaczego Dlaczego ?

 

Co do ilości zużywania oleju jest normalne, silniki z takimi przebiegami jak twoja maszyna biorą olej słyszałem nawet o ilościach 1.5 L na 1000km ale to w olejaku o pojemności 1100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze szlif nie jest konieczny a to dla tego ze co najdziwniejsze po zmierzeniu cisnienia na garach mial 8,2:1 gdzie prodycent zaleca 8,6:1 na jednym mial chyba z 8,0:1 wiec tego bym raczej nie tykal a ma na budziku aktualnie 90 167 km ale niewiem czy to faktyczny stan bo zegary ktos juz kiedys rozbieral. raczej zabiore sie chyga za glowice i tam morze byc przyczyna. Tylko pytanie czy ktos to zrobi jak sie nalerzy???? I niewiecie ile to by moglo kosztowac? czytalem ze otwory na zawory sa besposrednio w glowicy wiercono zadnej tuleji z jakiegos twardszego materjalu i to sie podobno najszybciej zuzywa. Mialem taki pomysl zeby tylko uszczelniacze wymienic ale czy to czos da sam juz niewiem? a nieukrywam ze chce to sprzedac i kupic cos wiekszego ale kto to kupi jak to oliwe bierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojemnosc silnika nie ma tutaj najwiekszego znaczenia co do ilości pobieranego oleju. Mialem wczesniej suzuki dr 500 czyli singiel, z 84 roku a przbieg jakos 60 tyś (tyle ze dla singla to juz duzo) i chlał jakos 200ml na 150km (!!) a nie dymił nawet na wysokich obrotach. Glowica była robiona a tłok mial jeszcze wymiary w tolerancji. jesli chodzi o single to naprawde ciezko znalezc taki motocykl który nie brałby mniej niz 300ml na tysiąc i miał kilka latek przebiegu. co do mojej yamahy nie ma sie co dziwic - przebieg mam solidny jak na motocykl, moze jakbym mial go od nowosci i traktowal jak traktuje teraz to by bylo ok ale ilu mial wlascicieli to niewiadomo. licze sie z tym ze olej pobierać musi, teraz bym mu moze wymienił uszczelniacze i mysle ze to by pomogło ale nie bede sie w to bawił bo chce sezon przejezdzic i sprzedać a pozniej tego nie zwroce. bede teraz zalewał 10w40 bo ma wieksza rozpietośc temperaturową i nie bede katował tak silnika na rozruchu. pamietajcie ze ta pierwsza wartosć mowi o wlasciwosciach oleju przy rozruchu a ta druga podczas pracy w temeraturze ok 100 stopni.

zeby dokładnie zbadać olej i przyjrzeć sie mu polecam sciagnać takie ulotki z niektorych stron producentów gdzie sa podane wartości lepkości przy 40 i 100 stopniach celsjusza oraz indeks lepkości. to naprawde wiele daje i mozna porownac w ten sposob oleje ze soba. nawet jak oba sa minerałami i oba maja np 10w40 to nie maja identycznych parametrow i zachowuja sie inaczej.

 

do ED: robisz bład - mylisz cisnienie spręzania ze stopniem sprezania. cisnienie podaje sie w barach. Ty podajesz stopien sprezania np 8.6:1, polecam poszukać sobie o tym co to jest. jesli Ci wyszlo cisnienie sprezania na poziomie 8,2 to mało. u mnie minimum krytyczne jest w okolicach 9,5, zdrowa sztuka powinna mieć 10,5. natomiast stopien sprezania mam 10:1 i tak jak pisalem to zupelnie inne rzeczy.

 

poczytaj sobie o wadzie czyli prowadnicach zaworowych w Twoim modelu motocykla: http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentac...gs550/gs550.htm

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze szlif nie jest konieczny a to dla tego ze co najdziwniejsze po zmierzeniu cisnienia na garach mial 8,2:1 gdzie prodycent zaleca 8,6:1 na jednym mial chyba z 8,0:1 wiec tego bym raczej nie tykal a ma na budziku aktualnie 90 167 km ale niewiem czy to faktyczny stan bo zegary ktos juz kiedys rozbieral. raczej zabiore sie chyga za glowice i tam morze byc przyczyna. Tylko pytanie czy ktos to zrobi jak sie nalerzy???? I niewiecie ile to by moglo kosztowac? czytalem ze otwory na zawory sa besposrednio w glowicy wiercono zadnej tuleji z jakiegos twardszego materjalu i to sie podobno najszybciej zuzywa. Mialem taki pomysl zeby tylko uszczelniacze wymienic ale czy to czos da sam juz niewiem? a nieukrywam ze chce to sprzedac i kupic cos wiekszego ale kto to kupi jak to oliwe bierze?

Jeśli moto na sprzedaż, to daruj sobie naprawy. Wpędzisz się w koszty a i tak kupiec zapłaci Ci za rocznik. Taki rocznik ma prawo brać olej, a jeśli kupujący będzie miał z tego powodu jakiś problem, wyślij go salonu po nowy. :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowica napewno do roboty, jesli chodzi o uklad tlokowo korbowy to mozliwe ze sama wymiana pierscieni pomoze. To sa b.zywotne silniki.

Jedyny problem ze ten motocykl chodzi tylko na oryginalnych czesciach, ktore sa b.drogie ( komplet pierscieni na 1 cyl $50 ).

To sie nie oplaca jesli chcesz sprzedac, a szkoda psuc silnika polskimi dorobkami typu pierscienie, ktore moga narobic wiecej szkody niz pozytku.

Szukaj kupca w takim stanie jak jest, moze znajdzie sie ktos, kto bedzie chcial miec ladna klasyczna japonie i bedzie mial pieniadze na remont.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam stara suzi gs 550 z 1980 motorek jest super zadnych z nim problemów oprócz OLEJU po prostu znika i to sporo na 1000km z 800mil musze mu dolac i to przy lajtowej jezdzie a potrafi i litra wciagnac. jesli chodzi o sprezanie to ma 8,2:1 gdzie prodycent zaleca 8,6:1 wydaje mi sie ze to glowica jest tego przyczyna hyba na prowadnicach poniewasz sa bezposrednio w glowicy wiercone i nic wiecej ,jak do tej pory leje mu fabryczne 10W40 pólsyntetyk czy jak wleje gesciejszy np 20W40 mineralny to cos da? a morze cos dolac? (slyszalem ze niebardzo) jeszcze jedno sprzeglo po rozgrzaniu motocykla tzn po dlugiej jezdzie po miescie niewysprzegla do konca na trasie niema tego problemu co to moze byc?

widocznie masz gdzies wycieki olej i on sie spala pewno nie trzymają chyba uczelniacze zaworów skoro kompersja jest to pierscionki nie powinny puszczać oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widocznie masz gdzies wycieki olej i on sie spala pewno nie trzymają chyba uczelniacze zaworów skoro kompersja jest to pierscionki nie powinny puszczać oleju

 

I znow kolejne trafne i rzeczowe podsumowanie rajdowca. Tak trzymac :banghead: :biggrin:

 

PS. W przypadku gdy silnik bierze duuzo oleju, ostro kopci to bywa tak ze uklad cylinder-pierscienie-tlok zostaje niejako doszczelniony (tym zuzywanym olejem) i silnik dostaje nowego powera. Jest tak zwykle w dieslach, bo w ZI to swiece zaplonowe moga nie wytrzymac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...