adizx9r Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Witam. Sprawa wygląda tak: na skutek wypadku w motocyklu wyrwał się bak z kołkami przez co listwa z gaźnikami odłączyła się od silnika. Po przywiezieniu motcykla do garażu ustawienia go w pionie,zdjęcia bau i gaźników zauważyłem troche pisaku z pobocza na gumowych łącznikach łączących gaźniki z silnikiem. Wziąłem odkurzacz i odkurzyłem co się dało ale przed tym podczas transportu motocykl zmieniał kilka razy swoją pozycję i myślę że piasek mógł się dostac na zawory lub do komory spalania w zależności od położenia zaworów. Nie wiem teraz czy próbować odkręcić głowice i zobaczyć jak sytuacja wyglada wewnątrz i ewentualnie posprzątać :P Jeśli tak to jak się do tego zabrać ? Rozkręcałem pare silnków samochodowych i mam trochę pojęcia o tym ale nie wiem czego sie spodziewać w takim silniku. Co będę musiał wymienić oprócz uszczelki pod głowicą, jak się przygotować do tej operacji ? Czytałem serwisówke i mniej więcej wiem co i jak ale wolał bym usłyszeć pare porad od kogoś kto takie rzeczy już robił. Jeśli odradzacie samodzielne dobieranie się do głowicy to może ktoś z okolic Katowic by t zrobił za jakieś ludzkie pieniądze ? Mogę przywieźć silnik jeśli będzie trzeba. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Encik Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Opal moto i pi*da do odciecia... Wszystko wyleci przez tumik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adizx9r Opublikowano 10 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 (edytowane) poważnie ?? szczerze mówiąc to myślałem o tym, tylko co wtedy gdy tego piasku jest tam troche więcej niż myśle ? Szkoda że nie znam się dobrze z Pudzianowskim bo by mi ten silnik wziął w ręce, odwrócił i wysypał z niego ten syf :icon_mrgreen: Edytowane 10 Grudnia 2006 przez adizx9r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 (edytowane) Opal moto i pi*da do odciecia... Wszystko wyleci przez tumik... Ja bym nie radził bo możesz mieć po tym rysy na cylindrach.. Kto wie co wpadło.. Mozesz przedmuchać to z kompresora to będzie wieksze prawdopodobieństwo, że wszystko wyleci. Edytowane 10 Grudnia 2006 przez Stifler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Jeśli przedmuchasz to sprężarką pod dużym ciśnieniem (najlepiej około 8 bar) to powinien wylecieć. Tylko że musisz wprowadzić sprężone powietrze do głowicy (najlepiej za pomocą wężyka połączonego z pistoletem.Ta metoda działa pod warunkiem że nie zassało piasku podczas wypadku do komory spalania.Najpewniej będzie jakbyś zdjął głowicę i wszystko przemył w nafcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Jeżeli na kolektorach miałeś piasek to koniecznie głowicę należy zrzucić i wyczyścić cylindry.Samo przedmuchanie nie pomoże. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 (edytowane) Lepiej dmuchać na zimne ;) Jeżeli chcesz tym moto jeszcze pojeżdzić ściągnij głowicę i wszystko przemyj. Koszt to nowa uszczelka pod głowicę, ale będziesz pewny, że piasek nie narobił ci rys w cylindrach.Nie odpalaj!Pzdr. Edytowane 22 Grudnia 2006 przez jacek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Jeśli moto na sprzedaż to nic nie rób :) ( żartowałem ) Jeżeli wiesz już jak sprawa rozbiórki wygląda z grubsza to powinieneś sobie poradzić. Najgorsza sprawa to będzie rozkucie łańcusza rozrządu, włącznie z ustawieniem na znaki, z resztą nie ma problemów. No i jeszcze jedna bolączka to to że jeśli zdejmiesz głowice to musisz wymienić uszczelkę pod nią a to nie tania sprawa ( coś koło 400 zł komplet). Może tego piasku wcale nie było tak dużo żeby gra była warta świeczki. Część odessałeś, część wydmuchasz i może na tym się obędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 (edytowane) Jeśli moto na sprzedaż to nic nie rób :biggrin: ( żartowałem ) Jeżeli wiesz już jak sprawa rozbiórki wygląda z grubsza to powinieneś sobie poradzić. Najgorsza sprawa to będzie rozkucie łańcusza rozrządu, włącznie z ustawieniem na znaki, z resztą nie ma problemów. Po co rozpinać łańcuszek, bo nie kumam? Ustawienie na znaki, jeżeli się ma serwisówkę - nie stanowi żadnego problemu. W zasadzie w tym silniku najgorsza robota to skręcanie i rozkręcanie mostka wałków rozrządu - stanowi on jeden wielki, delikutaśny element, wystarczy trochę krzywo dociągnąć i nieszczęście gotowe. Bez klucza dynamometrycznego sugerowałbym nie próbować. No i jeszcze jedna bolączka to to że jeśli zdejmiesz głowice to musisz wymienić uszczelkę pod nią a to nie tania sprawa ( coś koło 400 zł komplet). Może tego piasku wcale nie było tak dużo żeby gra była warta świeczki. Część odessałeś, część wydmuchasz i może na tym się obędzie. Co do uszczelki: nowa do mojej 636 kosztuje o ile pamiętam około 160 zł w serwisie, w larssonie zapewne jeszcze mniej. Do 9 pewno będzie podobnie. Za to po zdjęciu głowicy trzeba ją dać na zrobienie płaszczyzny - koszt w poznaniu około 70 pln w dobrym zakładzie. Co do samego meritum: piasek w głowicy, to w razie odpalenia - praktycznie natychmiastowe dla niej zabójstwo. IMHO żadne gdybanie typu "a może nie było tego piasku tak dużo" - nie ma racji bytu. Trza zrobić porządnie, jeżeli to ma jeszcze sensownie pojeździć. -- pzdryahoo & ZX-636RT '02 Edytowane 22 Grudnia 2006 przez yahoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emir_cbr Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 Encik, dobre, zajebiście dobre :):D:D:D :icon_mrgreen: :cool: :icon_mrgreen: :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adizx9r Opublikowano 23 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2006 (edytowane) Motocykl w żadnym wypadku nie idzie na sprzedaż :) Pytanie do Pana Piotra: Czy istnieje możliwość dostarczania przeze mnie silnika do Sosnowca i zrobienie tego w Pańskim warsztacie ? Jeśli tak to ile by mnie taka opcja kosztowała ?? Wesołych Świąt wszystkim :icon_evil: Edytowane 24 Grudnia 2006 przez adizx9r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.