hasiek Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Jakby ktoś miał linki do obejrzenia innych odcinków jednośladu, to ja bardzo proszę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiba_Enduro Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Bardzo jasno i dobitnie wytłumaczone :icon_mrgreen: Szkoda, że tej nowej serii jednoślada nie puszczają na TVN Turbo, bardzo lubie jak Ryży Koń prowadzi czy Toolboxa czy Mechanika i w tymbardziej jakby prowadził Jednoślada... Może napiszemy petycje do TVNTurbo? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p A q Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Może napiszemy petycje do TVNTurbo? :PPrzeciez juz byla zorganizowana akcja zasypywania skrzynki TVN turbo naszymi emailami zeby oddali jednoslada. Oczywiscie to nie znaczy zeby do nich nie pisac :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Jak duzy wpyw na stosowanie przeciwskretu ma rodzaj motocykla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piopio36 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Spoko filmik, wszystko prosto i zrozumiale wytłumaczone. ...kurde szkoda że już nie ma jednoślada w tv pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 (edytowane) Jak duży wpływ na stosowanie przeciwskrętu ma rodzaj motocykla? Przede wszystkim, musimy sobie wyjaśnić kilka wątpliwości. Przeciwskręt nie jest czymś mitycznym lub niezwykłym, jest naturalnym elementem jazdy na jednośladzie. Toczy sie spór, czy terminem przeciwskręt określać technikę jazdy (składnik techniki), czy zjawisko fizyczne. Dla mnie przeciwskręt jest oddziaływaniem na kierownicę "na odwrót", czyli pchając prawą ręką skręcamy (zacieśniamy) skręt w prawo i analogicznie w drugą stronę. Inni odbierają to inaczej, lecz jest to sprawa trzeciorzędna. Najważniejsze jest, by świadomie stosować oddziaływanie na kierownicę podczas jazdy. Nieważne jak to się nazywa, przeciwskręt, wahnięcie, ujemny moment, nazewnictwo nie ma znaczenia, jedynie ułatwia komunikację przy wymianie spostrzeżeń między motocyklistami. Najważniejsze jest świadome działanie siłą na kierownicę dla zmiany toru jazdy. Każdy z nas oddziaływuje na kierownicę w sposób pokazany w filmie, jedynie wielu o tym nie wie. Rodzi się pytanie: jeżeli każdy stosuje, to po co o tym wiedzieć? Otóż osoby które nie wiedzą czemu motocykl skręca, które nie wiedzą jak zacieśnić skręt, nie zrobią tego tak skutecznie i bez wysiłku, jak osoby znające zjawisko/technikę* przeciwskrętu. Jeżeli ktoś mówi, że wyniosło go z zakrętu, a nie stracił przyczepności, ino wyleciał na zewnętrzną, to znaczy,że nie umiał kierować. Nie wiedział, że wystarczy zwiększyć nacisk wewnętrznej ręki na kierownicę, by maszyna zacieśniła zakręt. Jeżeli dopchnął ręką zewnętrzną, czyli dokręcił kierownicą do zakrętu, to wyprostował maszynę i posłał ją prosto. Jeżeli w kartofle lub rabarbar, to pół biedy, jeżeli zaś pod auto lub w drzewo, to gorzej.Wielokrotnie słyszę, jak ktoś miał problemy z pokonaniem zakrętu, gdy pasażer przestraszył się i podniósł tułów do pionu, czyli zaczął prostować maszynę ze strachu. Jeżeli nie zareagujemy siłą na wewnętrznej stronie kierownicy (odpychanie) to pasażer może poważnie wpłynąć na tor jazdy. :crossy: Typ motocykla jest nieistotny. :lalag: Siedzimy na dupie nie trzymając się kierownicy, lecz trzymając kierownicę. :D Całe kierowanie motocyklem ogranicza się do wywierania nacisku (odpychanie) na ta stronę kierownicy, w którą chcemy zmienić tor jazdy. Jedziemy po prostej - zero siły na kierownicy, pilnujemy gazu.Zmiana toru jazdy w prawo - prawa ręka odpycha.Zmiana toru jazdy w lewo - lewa ręka odpycha.Siła jest stosowna do zachowania maszyny i naszych zamiarów.NIC WIĘCEJ!!! Dla niezapoznanych z moimi wypocinami, autoreklama moja i ośrodka szkolenia:http://forum.motocyklistow.pl/Przeciwskret...ych-t70897.html * różnie jest to odbierane, lecz nie jest to najistotniejsze... PS Jak się Wam podobają gmole na kierownicy w mojej szkółkowej GS500? :clap: Edytowane 16 Grudnia 2007 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ratosny Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 co oznacza iz ktos dopchnął ręką zewnętrzną, czyli dokręcił kierownicą do zakrętu?co oznacza zwrot "zwiększyć nacisk wewnętrznej ręki na kierownicę"-pokonujac lewy zakret musze wew reke przyciagnac do siebie?tzn najpierw lekko "odbic" w prawo a potem przyciagac ta reke?pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 co oznacza iz ktos dopchnął ręką zewnętrzną, czyli dokręcił kierownicą do zakrętu?To znaczy, że zwiększył nacisk ręką zewnętrzną, czyli zadziałał na kierownicę w stronę skrętu, co powoduje prostowanie toru jazdy. Celowy nacisk ręki zewnętrznej stosuje się np. do przerzucenia maszyny z jednego pochylenia w drugie. co oznacza zwrot "zwiększyć nacisk wewnętrznej ręki na kierownicę"-pokonujac lewy zakret musze wew reke przyciagnac do siebie?tzn najpierw lekko "odbic" w prawo a potem przyciagac ta reke?Zwrot ten oznacza, że trzeba zwiększyć nacisk wewnętrznej ręki na kierownicę, co spowoduje zacieśnienie skrętu. Nigdzie nie pisałem o przyciąganiu kierownicy; stosujemy tylko odpychanie. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 O ile skręcanie jest proste, o tyle prostowanie motocykla (np. omijanie czegoś w czasie położenia w zakręcie) jest już trudniejsze. Co wtedy dodatkowo jest dobrze robić?, pchać kierownice czy energicznie ją odpychać raz po raz? , wyprostować się , przechylić w drugą stronę?. Lub nie tyle co omijanie, a przerzucanie motocykla z jednej strony na drugą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VARTAS Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Filmik zrozumiałem , ale na sprawdzenie przyjdzie jeszcze trochę poczekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobB. Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 O ile skręcanie jest proste, o tyle prostowanie motocykla (np. omijanie czegoś w czasie położenia w zakręcie) jest już trudniejsze. Co wtedy dodatkowo jest dobrze robić?, pchać kierownice czy energicznie ją odpychać raz po raz? , wyprostować się , przechylić w drugą stronę?. Lub nie tyle co omijanie, a przerzucanie motocykla z jednej strony na drugą. tmi z praktyki mogę Ci powiedzieć, ze wyłącznie reagować kierownicą, reakcja motocykla jest znacznie szybsza niż przerzucenie ciała.I tak jak Tomek napisał "pchać", a nie ciągnąć, łatwiej jest wtedy dozować pochylenie/skręt.A to czy robisz to już będąc pochylony w zakręcie czy jeszcze gdy jedziesz w pionie to już nie ma znaczenia.No może tylko psychiczny, niektórzy mają wewnętrzne obawy przed mocnym pochyleniem motocykla, a właściwie to pochylenie limitują podnóżki, centralka, czasem wydechy a w BMW serii R cylindry :flesje: Oczywiście wykonując tą techniką manewr omijania pamiętaj, że gwałtowne pchnięcie kierownicy wywoła równie gwałtowny skręt motocykla na który musisz odpowiedzieć pchnięciem z drugiej strony, aby nie wylecieć z jezdni. Coś jak walka z poślizgiem w samochodzie. Jeszcze odpowiadając na wcześniejsze pytanie Kolegi "jaki wpływ na stosowanie tej tech. ma rodzaj sprzętu" KAŻDY da się prowadzić tą techniką, zresztą jedynie słuszną. Oczywiście każdy ze sprzętów różnie jest podatny na wejście lub wyjście ze skrętu, ale nawet te najcięższe potrafią mniej wprawnych zadziwić możliwościami, polecam obejrzenie kilku filmików jak w USA trenują policjanci ma motocyklach:http://pl.youtube.com/results?search_query...cle+competition PozdrawiamRobB. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Tomku mam do Ciebie pytanie związane poniekąd z przeciwskrętem. Jak ustawić zawieszenie żeby bardziej czuć siły na kierownicy ?? Opuścić czy podnieść tył poprzez regulację napięcia wstępnego sprężynyy tylnego amorka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 niewiem jak Wy Panowie, lecz robilem to od dosyc dawna nieswiadomie, mozna powiedziec ze automatycznie. Jezdze tylko w manualach Enduro i scigawki te mniejsze. Na skuterze smigalem jakis czas to o malo sie nie zabilem. Probowalem zastosowac przeciwskret i prawie sie wyje**lem. Zalezy od srodka ciezkosci moto. Mi osobiscie najlepiej robi sie to na enduraku. Bardzo przydatne. Napewno doskonale sprawdza sie w ciezkich motocyklach. Pozdrawiam i jezdzijcie ostroznie... dzisiaj widzialem jak gosc zaliczyl slizga na jakims skuterku ... powaznie sie wywalil... szczegolnie uwazajcie na ten cholerny olej na drodze na ktorym ostatnio sie wypiep**ylem :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzyn Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 to czy motocykl bedzie mial tendencje do walenia sie w zakret nie zalezy od srodka ciezkosci ale od konfiguracji zawieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 (edytowane) to czy motocykl bedzie mial tendencje do walenia sie w zakret nie zalezy od srodka ciezkosci ale od konfiguracji zawieszenia No właśnie może ktoś wyjaśni jak konfiguracja bardziej sprzyja waleniu się w zakręt a jaka mniej ? Edytowane 18 Grudnia 2007 przez hubert_afri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.