Skocz do zawartości

na ile starczaja Wam klocki hamulcowe w scigaczach ?


Rekomendowane odpowiedzi

Przerazila mnie wiadomosc mechanika, ze klocki mam do wymiany. Jezdzilem na nich tylko 1 sezon, nie hamuje ostro ale zaniedbalem sprawe kontroli zaciskow i przez to klocki poszly.. na spacer.

Napiszcie prosze na ile srednio Wam starczaja klocki. Mam nadzieje ze nastepne przezyja znacznie dluzej !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerazila mnie wiadomosc mechanika, ze klocki mam do wymiany. Jezdzilem na nich tylko 1 sezon, nie hamuje ostro ale zaniedbalem sprawe kontroli zaciskow i przez to klocki poszly.. na spacer.

Napiszcie prosze na ile srednio Wam starczaja klocki. Mam nadzieje ze nastepne przezyja znacznie dluzej !!

 

IMO wszystko zależy od producenta i motocykla - w Suzi Goldfreny z przodu wytrzymały około 15kkm, EBC HH z tyłu wytrzymały tylko 7kkm (tzn można było jeszcze trochę pojeździć ale wolałem zmienić dla świętego spokoju)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są goście co wymieniają ze 2 razy w sezonie. Wszystko kwestia techniki jazdy. Jak u mnie to stykają tak w przedziale od 3 do 5000 albo i więcej. Może kiedyś będe miał okazje na dłuższy test klocków ale jak narazie nie bardzo, bo moto nie trzymam dłużej niż 1 sezon :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem 13k km od kiedy mam moto i klocki jeszcze na trochę starczą. Dużo hamuję silnikiem, ale na torze byłem 3 razy, więc tam troszkę je zjechałem... Ogólnie dziwię się że jeszcze się nie skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo - ktos sie orientuje jak to jest z twardoscia klockow ? czy sinterowe bardziej dra tarcze niz inne ?? ze wzgledu na oszczednosc tarcz szukam miekkich, ale jednoczesnie skutecznych, na przyszly sezon planuje nissiny sinterowe-zlote, dokopalem sie gdzies na forum ze sa ok, ewentualnie jakies ferodo z serii ST...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Oryginalne Brembo zrobiły w moim Monstrze - pół jego życia na torze - 18.000 km i jeszcze mają 1/3 zycia przed sobą. A byłu (są) bardzo dobre. Teraz mam założone Carbone Lorraine SBK i podejrzewam że szybko zejdą. Muszą, skoro tak wyhamowują sprzęta...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
No ale lepsze nie koniecznie znaczy trwalsze.

 

o o o!

Dobrze kombinujesz. Z klockami jest trochę jak z oponami - albo dużo przetrwają, albo będą się kleić. Chociaż można tutaj szukać pewnych kompromisów.

 

Fabrycznie dobrane klocki zazwyczaj to gwarantują, także ja zawsze polecam - kup takie, jakie włożył producent, oraz zmień węże na stalowe. To jest optymalne rozwiązanie. Jeśli są stahlfklexy to fabryczne klocki powinny pracować optymalnie przez odpowiednio długi czas. Jeśli stahlflexów nie było, to po założeniu pojawi się olbrzymia róznica.

 

Przy czym trzeba pamiętać, że za fabryczne klocki trzeba odpowiednio zabulić. Niestety.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie dobrane klocki zazwyczaj to gwarantują, także ja zawsze polecam - kup takie, jakie włożył producent, oraz zmień węże na stalowe. To jest optymalne rozwiązanie. Jeśli są stahlfklexy to fabryczne klocki powinny pracować optymalnie przez odpowiednio długi czas. Jeśli stahlflexów nie było, to po założeniu pojawi się olbrzymia róznica.

 

Przy czym trzeba pamiętać, że za fabryczne klocki trzeba odpowiednio zabulić. Niestety.

 

 

ale warto chyba dodać - na oponach i klockach nie należy oszczędzać - to są elementy, które może kiedyś uratować mogą życie przy (nie daj Boże) awaryjnych sytuacjach na drodze

 

pozdrawiam

kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli tłoczki hamulcowe nie wracaja sfobodnie na swoje miejsce to klocki podczas jazdy tra o tarcze i sie zuzywaja szybciej niz podczas samego tylko hamowania.

Ja po wymianie łożysk w przednim kole zauwazylem ze motocykl znacznie trudniej sie pchalo - myslalem ze moze trzeba rozjezdzic, ale jak zakladalem blokade i niemal opazylem sie o tarcze to domyslilem sie o co chodzi. Po przeczyszczeniu zaciskow mechanik powiedzial ze klocki sa juz do wymiany.

Z tego co piszecie klocki wytrzymuja sezon, czasami pol, wiec nie tak zle. Ja jednak jezdze spokojnie i nie uzywam hamulcow zbyt ostro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - czy ktos moze napatoczyl sie w sieci na jakis test klockow ?? ja znalazlem jeden, ale po niemiecku i wiem ze jedne sa gut a inne szer gut ... Chodzilo by o kompletny test, zeby ktos porownal z 10 producentow, ich zywotnosc, skutecznosc itp itd ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam zamiar zimą wymienić na przód i tył EBC SK93 lub EBC HH z www.sklep.larsson.com.pl , ciekawe jak będą się sprawowały (są tam jeszcze inne, ale nie specjalnie znam się na tych oznaczeniach) zobaczymy

Edytowane przez IrekS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...