Skocz do zawartości

jaki silikon do silników?


kwas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

9732.44 nr. ref.Peugeot /w opakowaniu jest Loctite/ Czarny, od-60 do +250'C, tuba 100 gram.Tym silikonem uszczelniane sa miedzy innymi miski olejowe we wszystkich Peugeot'ach bez stałej uszczelki !

Niestety ale jest drogi .... 37zł

Lepszego narazie nie znalazłem; tańszy owszem :D

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Siema wszystkim!

Dzisiaj kupiłem silikon, którym zamierzam uszczelnić dekiel rozrusznika w moim suzuki GSR 600. Przed kupnem trochę czytałem na temat silikonów i tego kto- jakie(i do czego) poleca/używa. Każdy pisze inaczej i ciężko jest uchwycić informację, która jest precyzyjna i w 100% naświetla sytuacje. W każdym razie skonsultowałem to z moim znajomym, który od X lat jeździ motorami(i to nie byle jakimi bo same harley'e), on zaś zadzwonił do swojego mechanika i oto czego się dowiedziałem: do dekli zewnętrznych spokojnie wystarcza sylikon(taki kupiłem) marki: K2 bond- silikon niebieski wysokotemperaturowy,od -80°C do +315°C, natomiast jeżeli chodzi o elementy wewnątrz silnika(uszczelki pod głowicę itp.) wtedy zaleca się używać silikonów o wyższej maksymalnej temperaturze(600°C)-Nie wiem dlaczego bo wydaje mi się, że silnik nie nagrzewa się do takich temperatur- ale mogę się mylić. Silikon K2 do 1200°C nie jest polecany pod dekle jako zastąpienie uszczelki, tak jak ktoś pisał wcześniej używa się go wyłącznie przy układzie wydechowym.

Silikon, który kupiłem kosztuje od 6 do 12 zł, w zależności od miejsca, miasta, itp... Mam nadzieję, że komuś pomogłem. Pozdro600!!! Idę uszczelniać dekiel!!!

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, czy ja dobrze rozumiem, że uszczelki pod głowicę smaruje silikonem?

Dla sprostowania nie jestem mechanikiem- być może źle napisałem coś z tymi uszczelkami wewnątrz. Najprościej jak się da- wszystko co wewnątrz wymaga silikonu odprnego na wyższe temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale niebieski? jak to będzie wyglądać?, nie zapomnij że tam mimo wszystko MUSI być uszczelka.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale niebieski? jak to będzie wyglądać?, nie zapomnij że tam mimo wszystko MUSI być uszczelka.

Uszczelka po co? Właśnie w tym celu(nie mogę dostać u siebie na zadupiu tej uszczelki) kupiłem ten silikon. Ten gość, który mi to polecił sam tak robi a jeździ sporo i mówi, że nic się nie dzieje. Wiadomo, że taki silikon wymieniasz częściej niż uszczelki, ale na bank nie trzeba uszczelki, w tym celu zastępuje się ją silikonem. Między wierszami na odwrocie etykiety informacyjnej od silikonu(K2-niebieski) jest napisane: "z powodzeniem zastępuje tradycyjne uszczelki. Odporny na wszelkie oleje, płyny chłodnicze oraz wodę". Poza tym kolor nie gra roli bo nadwyżki się pozbywasz skalpelem po całkowitym zastygnięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na forum i nie znalazłem tematu(kolejnego), na który poszukuję odpowiedzi, daltego podepnę go tutaj(jeśli tak nie można-dajcie znać). Planuję uszelnić dekielek rozrusznika silikonem K2, tak jak pisałem wcześniej. Pozostaje kwestia śrub mocujących. W deklu jest ogólnie 5 śrub. 4 jednakowej długości, jenda z tych pięciu jest dwa razy dłuższa od pozostałych. Mam 3 śruby(oryginalne). Dwie, w tym jedną(tę najdłuższą) dokupiłem w castoramie, bo tak jak wspomniałem wcześniej mieszkam na zadupiu gdzie oprócz chleba i mleka nie ma niczego;) Pytanie: czy będą one spełniać swoją funkcję? Gość w castoramie wspomniał coś o twardości tych śrub, niby te które mam w motrze są twardsze od tych, które kupiłem(są to jakieś ósemki-najtwardsze jakie mieli w castoramie). Wydaje mi się, że nie powinno to mieć większego znaczenia bo 3 śruby mam oryginalne i tylko 2 są z castoramy. Długość jest taka jak powinna, szerokość i gwint też. Poza tym dekiel jest aluminiowy, więc na maxa chbya również nie można go skręcać. Dajcie znać co o tym sądzicie, bądź skierujcie mnie na właściwą ścieżkę gdzie mogę uzyskać info na temat tych śrub. Z góry dzięki za pomoc, pozdro, Bart!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby mogą byc, spokojnie, widzę, ze nie napinasz się na efekt wizualny:)

I nie kręć tego mocniej niż na 12NM, (zapewne nie posiadasz klucza dyn.) więc z wyczuciem by nie uszkodzić gwintu, 12NM to naprawdę mało.

Tak naprawdę lepiej byłoby jakbyś dociął tą uszczelkę ze specjalnego materiału- o takiego:

http://allegro.pl/gambit-af-oil-material-na-uszczelki-gr-0-5-mm-i3918170459.html

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzimy że to druciarstwo.

WOW!!! WIelkie dzięki za "pomocną" odpowiedź. Tak trzymaj!

 

Śruby mogą byc, spokojnie, widzę, ze nie napinasz się na efekt wizualny:)

I nie kręć tego mocniej niż na 12NM, (zapewne nie posiadasz klucza dyn.) więc z wyczuciem by nie uszkodzić gwintu, 12NM to naprawdę mało.

Tak naprawdę lepiej byłoby jakbyś dociął tą uszczelkę ze specjalnego materiału- o takiego:

http://allegro.pl/gambit-af-oil-material-na-uszczelki-gr-0-5-mm-i3918170459.html

HA! Mam klucz dynamometryczny więc z tym luz:) Wielkie dzięki za inforamcje i pomoc. Jutro popytam u siebie w mieście o ten cały Gambit, o którym wspominałeś. Jeszcze raz dzięki, pozdro!!!

 

P.s. śruby poz względem wizualnym nie różnią się praktycznie niczym. Oryginalne to nasadowe 8-ki a ja dokupiłem z końcówkami pod imbusy bo tylko takie byłu. I to cała różnica. Pomijając fakt, iż te oryginalne są trochę ciemniejsze, ale wydaje mi się, że tylko przez to, iż są starsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

HA! Mam klucz dynamometryczny więc z tym luz

A z jakim momentem kręci ten Twój klucz ?

 

 

 

Pomijając fakt, iż te oryginalne są trochę ciemniejsze, ale wydaje mi się, że tylko przez to, iż są starsze.

Jakby Ci to powiedzieć .......jesteś w błędzie

 

 

EDIT : widzę,że internet jest w Twoim zadupiu i listonosz też pewnie jeździ,więc proponuję zamówić w sklepie internetowym motocyklowym

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...