Skocz do zawartości

Remont...


Prog
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem, otóż mechanik powiedział mi, że należy w moim motorze wymienić pierścienie... Krótko mówiąc objawy są takie, że przy wysokich obrotach motor dymi. Byłem wtedy akurat na regulacjach, bo myślałem, że ma złą mieszankę, czy coś podobnego. Mechanik powiedział, że koszt wymiany to ok. 400 zł. Wszystko w porządku, cena wysoka, ale jak trzeba to trzeba.

 

Trochę mnie to dziwi, bo wg mnie sama wymiana pierścieni bez szlifu nic nie da... Tak sądzę. Bo wymieniamy na oryginalny rozstaw pierścieni, a mogłyby już się wytrzeć także komory w których chodzi tłok.

 

Mam do was pytanie, co z tym fantem zrobić... Wymienić tylko pierścienie, jak ten mechanik powiedział, czy zrobić szlif, o ile w ogóle da się zrobić szlif w GS 500.

 

Dodam, że motor ma ok. 56000 przebiegu.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli pozwolicz to podczepię się pod Twój temat. Mam ten sam problem tyle ze w Hondzie NX 500. Z tego co rozmawiałem z mechanikiem to wymiana pierścieni nie pomoże zbyt dużo. Tylko szlif, wymiana tłoka i pierścionków zagwarantuje powodzenie całej operacji. Mój domi potrafi zabrać ok 0.2 l oleju na 100 km. więc najwyższy czas coś z tym zrobić. :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz sie zaklada nadwymiarowe pierscienie podobno, tak slyszalem - ja nigdy nie robilem tego chociaz moj pali jakies 0,5 l na 1000 a moze i wiecej jak jezdze z waryjotami. tyle ze ma 110 tys przebiegu jakos. musicie poczekać na specjalistow w tej dziedzinie. sie cieszcie ze macie single i twiny - do 4R komplety pierscieni zaczynaja sie od 800 zł :)co do enduro to mialem kiedys DR 500 z 84 roku no i on bral mi tez jakos 0,2 na litr ale nie przejmowalem sie tym zbytnio. prawda jest taka ze duzy singiel enduro brac olej musi, nawet sprzety o przbiegach 20 tys np Dr 650 lub XR biora oleju wiecej niz inne sprzety. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mogą puszczaś uszczelniacze zaworów!

 

Po z atym coś mi sie nie wydaje żeby po takim przebiegu poszły pierścienie.

Kolega miał GS z ok. 70 tys. km nie miał problemu z braniem oleju.

 

Nigdy nie wiadomo ile w rzeczywistości jest natłuczone kilosów.

No chyba , że się ma moto z salonu!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prog, ile ci bierze oleju na 1000km? Wiesz ze GS chcac nie chcac olej lyka i bedzie lykac? Jak silnik jest wyzylowany to bierze go wiecej i wtedy dymi, no ale bez przesady. Ja mam GSa z 90 roku, przez 1000 km nie wzial nic oleju, na 3200 km zjadl mi ok 0,6 litra. GS w nizszym zakresie obrotow/ predkosci wykazuje sie niskim poborem oleju, a jak sie mu powstawia ( czytaj odkreci, wysoka predkosc przelotowa) to ci bedzie lykal wiecej oleju. Powiedz ile oleju ci bierze i bedzie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prog, ile ci bierze oleju na 1000km? Wiesz ze GS chcac nie chcac olej lyka i bedzie lykac? Jak silnik jest wyzylowany to bierze go wiecej i wtedy dymi, no ale bez przesady. Ja mam GSa z 90 roku, przez 1000 km nie wzial nic oleju, na 3200 km zjadl mi ok 0,6 litra. GS w nizszym zakresie obrotow/ predkosci wykazuje sie niskim poborem oleju, a jak sie mu powstawia ( czytaj odkreci, wysoka predkosc przelotowa) to ci bedzie lykal wiecej oleju. Powiedz ile oleju ci bierze i bedzie wiadomo.

 

Wiesz na razie nie jestem w stanie tego powiedzieć, ponieważ miałem trochę napraw i spuszczałem olej. Dopiero dzisiaj przekroczyłem pierwsze 1000 km.

 

Z tym olejem to wiem, że GS'y mają to do siebie, że biorą olej, ale przecież nie dymią ! Wiem, że coś jest do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trochę mnie to dziwi, bo wg mnie sama wymiana pierścieni bez szlifu nic nie da... Tak sądzę. Bo wymieniamy na oryginalny rozstaw pierścieni, a mogłyby już się wytrzeć także komory w których chodzi tłok.

 

Mam do was pytanie, co z tym fantem zrobić... Wymienić tylko pierścienie, jak ten mechanik powiedział, czy zrobić szlif, o ile w ogóle da się zrobić szlif w GS 500.

 

Dodam, że motor ma ok. 56000 przebiegu.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Trzeba rozebrac gore silnika i wszystko dokladnie pomierzyc. W moim GS ( 1150 ) przy podobnym przebiegu pierscienie byly podjechane ( troszke za duze luzy na zamkach ) ale tloki i tuleje cylindrow trzymaly wymiar.

Nie mialo to dla mnie znaczenia bo zmienialem na troszke wiekszy zestaw tlokow WISECO i musialem roztoczyc cylindry, ale zapamietalem ze czesto wymiana samych pierscieni moze pomoc. Robi sie wowczas honowanie cylindrow - takie ktore nie powieksza srednicy, ale powoduje powstanie odpowiedniej struktury powierzchni do ktorej pozniej docierasz nowe pierscienie.

Podejrzewam ze uszczelniacze prowadnic sa napewno do wymiany, tez trzeba sprawdzic wowczas luzy zawor / prowadnica no i co najmniej na nowo dotrzec zawory. W przypadku za duzych luzow warto kupic oryginalne prowadnice, ale zawory polskie od Paradowskich, czesto lepsze od japonskich i zdecydowanie tansze.

Oczywiscie nie sadze ze masz przyrzady niezbedne do tych pomiarow - zanies do dobrego warsztatu silnikowego i niech ci pomierza, potem zrobisz u nich honowanie i inne zabiegi np docieranie zaworow, czy jesli bedzie to konieczne frezowanie gniazd.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Adam M, a co ma do docierania zaworów wymiana prowadnic czy uszczelniaczy? :)

Zawory dociera się wówczas, gdy powieszchnia grzybka lub przylgni wykazuje zużycie

(wżery, nieszczelności gniazd), bądz przylgnie lub zawory są nowe tudzież frezowane.

Honowanie zaś jest to zabieg wykańczający po szlifie.

 

Prog,sama wymiana pierścieni nie wiele da,ponieważ istnieje coś takiego jak OWALIZACJA CYLINDRA.

No chyba że mieści się ona w tolerancji.

Lepiej zrób szlif i zamontuj pożądne pierścienie.

Tylko wtedy silnik jeszcze pochodzi.

Ale najpierw sprawdż uszczelniacze, to zawsze taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze majac rozebrana glowice trzeba zrobic wszystkie te czynnosci - nie ma sensu docieranie zaworow przy luzach miedzy trzonkiem i prowadnica przekraczajacym dopuszczalny - przedmuchy beda i tak, uszczelniacz tez nie bedzie spelnial swojego zadania prawidlowo.

Zaworow nie dociera sie gdy masz na przylgniach wzery, czy wypalenia - trzeba wowczas najpierw naprawic zawor i gniazdo ( frezowanie gniazda / szlifowanie zaworu, lub wymienic ktorys z podzespolow, gdy sprawy zaszly za daleko ) i dopiero docierac.

Mam po prostu wrazenie ze GS Proga, nie jest az w tak zlym stanie - te silniki sa dosc zywotne i pomimo sporego przebiegu nie wykazuja zuzycia podobnego np do silnikow ruskow ( lepsze materialy i technologia wykonania ).

Jesli chodzi o cylinder to napisalem ze trzeba wszystko pomierzyc na poczatku - to wlasnie ma wylowic czy wystapilo np zjawisko owalizacji, czy stozek czy cokolwiek innego. Jezeli tlok i tuleja mieszcza sie w wymiarach to nie ma sensu wymieniac nic wiecej niz pierscienie, tym bardziej ze koszt nowych tlokow z pierscieniami i sworzniami przekroczy koszt uzywanego silnika w dobrym stanie z np Mobile.de :icon_question:.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...