Skocz do zawartości

XR 400 , zagwózdka !


RO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kurde ale bym chcial taka xr`ke super sprzet i przerobki tez :) Pozdro

 

Gdyby nie to co widzialem w swoim krotkim zyciu to bym pewnie dalej zyl w "micie" Hondy XR 400, jako najlepszego , najtrwalszego , najsolidniejszego motocykla enduro.

 

Dzieki bogu to nie ja kupilem pierwsze XR ki w naszym Jozefowskim teamie i to nie ja przezywalem horror pekajacych klapek pseudo ssania (metalowa klapka przed gaznikiem - patrzac od strony f. pow, przyslania przelot powietrza , a tym samym wzbogaca mieszanke) , ktora w kazdym w dwoch motocykli wpadla do komory spalania , poharatala cylinder, gniazda zaworowe i zaklepala swiece (w innym wypadku Cisek by jezdzil tak dlugo az by mu korba wyszla bokiem).

 

Ponadto sam pomysl z klapka jest wspanialy w swej prostocie, ale w rzeczywistosci bez zestrojenia gaznika u fachowca, dziala fatalnie i odpalanie zimnego silnika nigdy nie bylo takie oczywiste , nie mowiac juz o letnim silniku - nota bene tak samo jest w XR 600 R i tam klapka tez peka.

 

Tak biorac ten temat pod wlos, to majac na uwadze ceny uzwyanych XR 400 w zyciu bym tego nie kupil. DRZty tak potanialy , ze spokojnie mozna za te 11 000 wyhaczyc DRZ, ktory jest brutalnie lepszy od wiekowej XR.

XR 400 to byl od zawsze lepszy motocykl od DR 350 , lepszy moze o 18% - 20% , ale drozszy dwukrotnie. Nigdy nie wystepowal w opcji z rozrusznikiem. Aluminiowy kick starter jest podatny na uszkodzenia i zuzycie, patenty (dowodzace teoretycznej finezji techniczenj Hondy na kazdym kroku - zeby wymienic lozyska w kolach trzeba wykrecac kolnierz zabezpieczajacy). RVFC , czyli dwa razy tyle dzwigienek zaworowych do regeneracji.

 

Nie no ... moze miejscami przesadzam , ale naprawde nie warto marzyc o tym motocyklu. On sie przezyl w momencie pojawienia sie WRki, DRZeta.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać w łuuesa to popularna modyfikacja (tjunink), mnie też się zdaję że ten bak akcesoryjny kiedyś sporo widziałem tego na necie gdzieś :

http://www.4strokes.com/guests/imagedetail.asp?ImgID=946

 

a tu już kosmos, cudna tyle ze 6OO:P :

http://www.4strokes.com/guests/imagedetail.asp?ImgID=1535

http://www.4strokes.com/guests/imagedetail.asp?ImgID=1631

 

tak czy siak chętnie wlazłbym na tę XR :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytajac ich forum wydaje mi sie ze poprostu w USA sa specjalne czesci tuningowe do xr i te baki kanapy itp juz sa pod xr a nie jakies patety od crf i tak dalej. Tak jak powiedzial Dyjas jest to kultowe moto wystarczy popatrzec na tradycje zawodow Baja 1000 w sumie same hondy tak jak w Dakarze Ktm.

 

I dokladnie jest tak jak Ci sie zdaje ;) Ten bak, kanapa, naklejki itp. to modyfikacje przeznaczone specjalnie do XR'ek 400. Gdzies to przeczytalem na jakims amerykanskim forum, jak sie nie myle to na forum yahoo, poswieconym tylko i wylacznie XR'ka 400 http://autos.groups.yahoo.com/group/xr400/ . Byc moze gdzies tutaj sie tego doszukalem (przy okazji bardzo ciekawe i pomocne artykuly o XR'kach roznych pojemnosci) http://www.4strokes.com/tech/honda/ .

 

Kiedys naprawde mialem narabane w glowie na punkcie XR'ek. To bylo moje marzenie zeby sobie taka kupic i po powrocie z Anglii do Polski chcialem w koncu spelnic swoje marzenie lecz na szczescie przemowil rozsadek. Moze faktycznie i sa to sprzety "nie do zajechania" ale tak jest z kazdym motocyklem o ktory sie dba i odpowiednio serwisuje a Polskie motocykle w wiekszosci sa jezdzacymi rupieciami w ktore nastepny wlasciciel bedzie wkladal gruba kase bez konca... Tak czy inaczej tych modeli jest w Polsce bardzo malo a to sie wiaze z problemami dostepnosci do czesci zamiennych a jak juz sa to sa bardzo drogie. Moj wybor padl na Yamahe TT-R 600. Kupilem okazyjnie bo troche roboty przez zime mnie przy niej czeka (poprzedni wlasciciel ja nie oszczdzal w terenie) ale mam zamiar sprowadzic ja do idealnego stanu by miec w koncu motocykl ktorym pojezdze bez obaw ze sie sypnie ;) Sie rozpisalem.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomski:

Tak te czesci i akcesoria sa w wiekszosci specjalnie dla XR

 

 

Gadimex:

Ja mam zupelnie inne doswiadczenia z XR. Ani ja w swojej XR 400, ani moj brat w swojej Hondzie XR 600, ani moj kolega, ktory przerobil dwie XR 400 nie mieli problemow z tymi klapkami. Co do kickstartera, to zgadzam sie, ze sie zuzywa, ale trzeba na to wielu lat. W moim poprzednim motocyklu Hondzie XLR 250, musialem zmienic kopniak, ale motor mial juz 10 lat - 10 lat kopania...Wiec nie mialem do nikogo o to pretensji, tylko wydalem sto kilkadziesiat zlotych.

Z tego co wiem to w DRZ, nie tylko nie trzeba kopac, ale nawet nie mozna :icon_twisted: Wiec jak guzik nie zadziala, to klops...

Co do odpalania na zimnym i cieplym silniku to mozna sie nauczyc.

Zgodze sie, ze konstrukcyjnie DRZ jest nowoczesniejszy, ale tak jak Ty bys nie kupil XR, ja bym nie wzial DRZ.

Do WR-ki nie porownuje, bo to nie ma sensu, inna bajka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys naprawde mialem narabane w glowie na punkcie XR'ek. To bylo moje marzenie zeby sobie taka kupic i po powrocie z Anglii do Polski chcialem w koncu spelnic swoje marzenie lecz na szczescie przemowil rozsadek. Moze faktycznie i sa to sprzety "nie do zajechania" ale tak jest z kazdym motocyklem o ktory sie dba i odpowiednio serwisuje a Polskie motocykle w wiekszosci sa jezdzacymi rupieciami w ktore nastepny wlasciciel bedzie wkladal gruba kase bez konca... Tak czy inaczej tych modeli jest w Polsce bardzo malo a to sie wiaze z problemami dostepnosci do czesci zamiennych a jak juz sa to sa bardzo drogie. Moj wybor padl na Yamahe TT-R 600. Kupilem okazyjnie bo troche roboty przez zime mnie przy niej czeka (poprzedni wlasciciel ja nie oszczdzal w terenie) ale mam zamiar sprowadzic ja do idealnego stanu by miec w koncu motocykl ktorym pojezdze bez obaw ze sie sypnie :notworthy: Sie rozpisalem.....

Miałem prawie identyczną sytuację, byłem maniakiem XR, lecz po powrocie wybrałem... LC4. Trzeba przyznać Honda kultowa jest, ale odbiega troche od konkurencji technicznie, no i cena... jest nieadekwatna i nie proporcjonalna do innych, lepszych moto. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem prawie identyczną sytuację, byłem maniakiem XR, lecz po powrocie wybrałem... LC4

bo akurat nie było ani jednej ciekawej XR'y na allegro :)

 

co do tych "klapek" ssania w XR to faktycznie pękają i wpadają do cylindra - tez tak miałem ale na szczęscie nic sie nie uszkodziło ;) ale każdemu posiadaczowi XR-y radze to wykręcic bo naprawde syfu może narobić... bez tej klapki w ciepłe dni nie ma problemu z odpaleniem zimnego silnika a przy takiej pogodzie jak teraz zagaduje za 5 kopnięciem, jak silnik jest ciepły to pali od razu

 

pzdr

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem prawie identyczną sytuację, byłem maniakiem XR, lecz po powrocie wybrałem... LC4. Trzeba przyznać Honda kultowa jest, ale odbiega troche od konkurencji technicznie, no i cena... jest nieadekwatna i nie proporcjonalna do innych, lepszych moto. Pzdr

 

Jestes zadowolony z KTM'a? bo bylem ogladac taki sam model i przezylem szok... pomijajac fakt ze moto bylo w stanie tragicznym zaniepokoila mnie jedna rzecz, mianowicie mocowanie tylnego amortyzatora do ramy bylo ulamane i przygladajac sie temu mocowaniu zwatpilem ze jest one w stanie wytrzymac takie przeciazenia... Moze poprzerabial ale czy tak samo jest u Ciebie ze tylny amor jest przykrecony do malej "blaszki" wystajacej po lewej stronie z ramy? Jak tak to brak slow....

 

 

Kolejne pytanie z ciekawosci kieruje do posiadaczy Hondy XR 400. Czy rzeczywiscie jest duzo problem zeby dostac czesci nowe jak i uzywane? I czy faktycznie kosztuja swoje?

Bo jak uslyszalem ze za tylny blotnik mam zaplacic do tegoz modelu mam zaplacic ponad 500 zl. to przezylem szok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak uslyszalem ze za tylny blotnik mam zaplacic do tegoz modelu mam zaplacic ponad 500 zl. to przezylem szok

u "prosty" polisport-a można kupić za 70 zł :banghead: (taki jak mam u siebie, jak cos to masz foty pod moim postem)

moim zdaniem jest dużo ładniejszy niz orginał

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie z ciekawosci kieruje do posiadaczy Hondy XR 400. Czy rzeczywiscie jest duzo problem zeby dostac czesci nowe jak i uzywane? I czy faktycznie kosztuja swoje?

Bo jak uslyszalem ze za tylny blotnik mam zaplacic do tegoz modelu mam zaplacic ponad 500 zl. to przezylem szok...

 

Zalezy jaki blotnik. Z miejscem na lampe czy bez?

Ja szukalem z miejscem na lampe. W Honda Plaza w Warszawie chcieli 330 czy 340 (razem z lampa, nie mozna kupic bez...), w Olek-Motocykle za ok 240 (nie pamietam czy z lampa czy bez) - ale sie nie moglem doczekac, no i dobrze, bo w koncu znalazlem jeszcze tanszy - w Inter-Motors za 110 blotnik Acerbisa (bez lampy, ale z miejscem na nia). I jestem zadowolony z niego.

A blotnik bez miejsca na lampe kupisz jeszcze taniej. Popytaj.u Olka a najlepiej w Inter Motors.

Z ciekawosci, to kto Ci chcial sprzedac taki blotnik za 500 zl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze poprzerabial ale czy tak samo jest u Ciebie ze tylny amor jest przykrecony do malej "blaszki" wystajacej po lewej stronie z ramy? Jak tak to brak slow....

Nie, u mnie takich patentów nie ma co by amor na blaszkę przykręcać :icon_mrgreen:

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to mocowanie mi wlasnie chodzi http://w1.bikepics.com/pics/2005%5C04%5C11...329715-full.jpg

 

U tego goscia bylo to ulamane i nie wygladalo na zbyt solidne rozwiazanie... No nic, mam nadzieje ze Tobie nie ulegnie to uszkodzeniu.

 

A co do tylnego blotnika to pytalem u Olka w Goczalkowicach - oryginalny tylny blotnik z lampa. cos ponad 500 zl. padla odpowiedz. Moze sie pomylili, nigdy nie wiadomo :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

... jak cos to masz foty pod moim postem...

 

 

No ladnie! na tym forum gdzie trzymasz fotki natknalem sie na swoja byla XR (czerwona) to był dopiero czołg :buttrock: te same foty sa w moim bikepics..

 

Ogolnie zaniepokoiliscie mnie z mechanizmem ssania i przy okazji bede musial to obejrzec :clap:

Nawet zdemontuje i przetestuje jak bedzie paliła.

Może tez nie bedzie potrzeby jeśli dorwe gaźnik z pompką przyspieszającą :icon_mrgreen:

Edytowane przez Fazerman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...