Skocz do zawartości

KTM EXC 250/300/360/380 vs. LC4


Rekomendowane odpowiedzi

jak kiedys byłem w serwisie cos tam zalatwiac to kolesie bawili sie na ulicy przed serwisem własnie 380 z 2000r. Po 20 mintutach zabawy komu uda sie uzyskać jak najlepsze przyspieszenie bez jazdy na kole (co było nierealne) nie było juz prawie kostek w tylnej oponie bo je poprostu powyrywało. Jak juz mieli dość stwierdzili ze taka pojemniość 2T nie ma poprostu sensu. moto ma bardzo mocne dolne obroty ale jak sie dokreci na max do ataku wkracza kilka ponad 60KM i zaczyna sie robic poprostu ostro. USD to zawieszenie UpSideDown czyli takie w którym lagi znajdują sie na dole - amor jest jakby odwrócony. Za 7,5 - 8000 nie kupisz młodszego niz 99 a jak bedzie młodszy to w tych pieniądzach nie bedzie miał papierów do rejestracji o czym nie zawsze piszą ale tak jest w wiekszości przypadków. Za model od 2000r trzeba dać minimum 9,500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EXC 300 będzie chyba optymalna, i na nią stawiam. EXC 380 będzie tematem do zastanowienia się jeśli byłaby to wybitna okazja cena/stan sztuki. Jak będę marudził na moc 300, to wstawię cylinder z osprzętem od 380 i tyle :icon_question: , albo na odwrót.

Ale myślę że nie będzie to raczej potrzebne (tzn. wbijanie się w 380). Mam takie przeczucie że EXC 525 przy tym to potulny baranek, i nie będzie odpowiedniego terenu i chęci podejmowania ryzyka by móc testować maksymalne osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EXC 300 będzie chyba optymalna, i na nią stawiam. EXC 380 będzie tematem do zastanowienia się jeśli byłaby to wybitna okazja cena/stan sztuki. Jak będę marudził na moc 300, to wstawię cylinder z osprzętem od 380 i tyle :icon_rolleyes: , albo na odwrót.

Ale myślę że nie będzie to raczej potrzebne (tzn. wbijanie się w 380). Mam takie przeczucie że EXC 525 przy tym to potulny baranek, i nie będzie odpowiedniego terenu i chęci podejmowania ryzyka by móc testować maksymalne osiągi.

hehe Ty naprawde najpierw przejedz sie tą 300 :icon_biggrin: mocy Ci nie zabraknie :D nie bój sie o to :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja smigalem troche na exc 250 kumpla "enduromastera" i powiem jedna nie jezdzilem jeszcze na lepszym motocyklu , wszytsko mi w nim odpowiadalo baaaardzo duzo zapas mocy , lekki i zwinny poprostu cudo wiec polecam ktm exc 250 2t lub exc 300/360 dla sob z mocnymi nerwami ;D

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawron-pisząc o braku mocy 300/380 pisałem to żartobliwie...Ja wiem ze w tych motocyklach nie ma takiego pojęcia jak niedostatek mocy.

Przeglądając info o tych 2T natknąłem się na przedni widelec "magnum"-nie up side down, ale klasyczny. Widziałem go już w paru innych KTM, między innymi LC4. Wiecie jak ten zawias pracuje, czy była to chwilowa pomyłka KTM?

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdziłem kilkoma ćwiartkami kx exc i obserwowałem kumpli jak im sie jezdzi na 2t

mowi sie ze 250 300 jest dobre na enduro- zalezy jak chcesz jezdzic czy techniczne podjazdy błotka i inne czy chcesz zapierdzielac po lesnych dróżkach

z tego co widziałem i rozmawiałem z ludzmi to 2t nie jest az tak dobre jak 4t

pierwsze wrazenie ze motor jest lekki i wali sie w zakrety bo jestes przyzwyczajony do 130kg

musisz czesto operowac biegami (mimo duzej pojemnosci to sa wciaz 2t a ich charakterystyka jest dobra na gorze) oczywiscie zaleznie od trasy

strome podjazdy na 2t nie sa az tak pewne bo to moto pod stroma gore musi czuc obroty i jak z miejsca ruszasz pod stromizme bo nie ma gdzie sie rozpedzic masz goraco bo to moto za mocno kopie (jak popuscisz zamula sie i redukcja na nizszy bieg)

a najwazniejsze chyba iu nas jest ekonomia kolega jecha 250KX na trasie MP w ostrodzie (60km jak zle cinamon popraw) przejechał na 2 pełnych bakach 4 l w butelkach to chyba troche duzo ale trasa jest tam wymagajaca i 2 t musiały sie napracowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to on chyba więcej stał niż jechał :icon_rolleyes: , a co do wjeżdżania pod górkę to na 4T też musisz się kawałek rozpędzić a co do elastyczności hmmm czy możliwość jazdy na 2ce 0-80 uważasz za mało wystarczające ? a jak zamuli (wątpie) to stzrał ze sprzęgła i heeejaaa

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawron-pisząc o braku mocy 300/380 pisałem to żartobliwie...Ja wiem ze w tych motocyklach nie ma takiego pojęcia jak niedostatek mocy.

Przeglądając info o tych 2T natknąłem się na przedni widelec "magnum"-nie up side down, ale klasyczny. Widziałem go już w paru innych KTM, między innymi LC4. Wiecie jak ten zawias pracuje, czy była to chwilowa pomyłka KTM?

http://www.bikepics.com/members/trtyjetyjgdhjdtjd/98250sx/ to moje moto :biggrin:

WP 50mm EXTREME :) Ja mam co prawda SX i to zawieszenie jest zdeka twardsze niz w endurasach ale ja osobiście jestem nim zachwycony :biggrin: te magnum to było troszke coś innego bo były cieńsze i lagi wysówały sie poniżej osi koła (co jest minusem przy jezdzie w głebokich i wąskich koleinach) http://www.bikepics.com/pictures/692039/

http://www.bikepics.com/pictures/082546/

WP extreme nie miały tego problemu tyle ze spowodowało to ze moto zrobiło sie wyższe. Generalnie polecam Ci USD bo to jest poprostu nowoczesniejsze rozwiązanie i ładniej to wyglada. Klasyczne teleskopy w KTM nie są złe :lalag: od 2000r było już USD :P

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawron-pisząc o braku mocy 300/380 pisałem to żartobliwie...Ja wiem ze w tych motocyklach nie ma takiego pojęcia jak niedostatek mocy.

Przeglądając info o tych 2T natknąłem się na przedni widelec "magnum"-nie up side down, ale klasyczny. Widziałem go już w paru innych KTM, między innymi LC4. Wiecie jak ten zawias pracuje, czy była to chwilowa pomyłka KTM?

Ja miałem exc250 rok 97 na takim wlasnie włoskim zawiasie magnum, według mnie sprawował się dobrze i przyjemnie się na nim śmigało, troche zabawy z regulacjami i mozna perfekcyjne ustawić pod siebie, a z tyłu miałem genialny amorek ohlinsa, bajecznie się na nim śmigało, może rozejzyj sie za ktm z tego rocznika, bo i tak silniki były takie same do roku 2000, a cena o wiele niższa, no i ten ohlins który pożera WP :)

fotka mojego byłego ktm:

http://img294.imageshack.us/img294/7260/obraz011hk9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto produkuje te lagi Magnum? Czy jest realne do nich cokolwiek normalnie kupić typu sprężyny pod wagę, tuleje ślizgowe, uszczelniacze etc?

Enduromaster-elastyczność a rozpiętośc obrotów (jak piszesz 0-80 km/h na 2 biegu) to różne bajki. Mylisz pojęcia.

Nie ukrywam że lubię najbardziej techniczne odcinki, samo zapiepszanie na przestrzał po prostej mnie średnio jara, lubię ciężki teren w którym trzeba dobrze kombinować. Dlatego w jakimś tam stopniu oprócz 300 biorę jeszcze pod uwagę 380-jedynie dla najmocniejszego uderzenia z niskich obrotów, to co jest na górze jest trochę na minus. Minus jest też drugi-odpalanie, dowiedzialem się że zblizone do starych 2T 500-czyli cyrk na kółkach.

Co do zużycia paliwa-słyszę skrajne opinie, przykładowo: raz jak tu kolega pisze że apetyt ćwiary sakramencki, a z drugiej strony-KX250 która jeździ enduro wspólnie z 4T moich kolegów z Mszany Dolnej jest podobno najekonomiczniejszym motocyklem z całej tej ekipy 450/525. Baaaaardzo skrajne opinie.

Kwas-jasne, dzięki za radę, będę lukał po wszystkich rocznikach, nie mam ciśnienia na ekscytowanie się rocznikami.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto produkuje te lagi Magnum? Czy jest realne do nich cokolwiek normalnie kupić typu sprężyny pod wagę, tuleje ślizgowe, uszczelniacze etc?

Enduromaster-elastyczność a rozpiętośc obrotów (jak piszesz 0-80 km/h na 2 biegu) to różne bajki. Mylisz pojęcia.

Nie ukrywam że lubię najbardziej techniczne odcinki, samo zapiepszanie na przestrzał po prostej mnie średnio jara, lubię ciężki teren w którym trzeba dobrze kombinować. Dlatego w jakimś tam stopniu oprócz 300 biorę jeszcze pod uwagę 380-jedynie dla najmocniejszego uderzenia z niskich obrotów, to co jest na górze jest trochę na minus. Minus jest też drugi-odpalanie, dowiedzialem się że zblizone do starych 2T 500-czyli cyrk na kółkach.

Co do zużycia paliwa-słyszę skrajne opinie, przykładowo: raz jak tu kolega pisze że apetyt ćwiary sakramencki, a z drugiej strony-KX250 która jeździ enduro wspólnie z 4T moich kolegów z Mszany Dolnej jest podobno najekonomiczniejszym motocyklem z całej tej ekipy 450/525. Baaaaardzo skrajne opinie.

Kwas-jasne, dzięki za radę, będę lukał po wszystkich rocznikach, nie mam ciśnienia na ekscytowanie się rocznikami.

Pzdr.

jesli chodzi o spalanie to mi w SX 250 bak wystarcza na okolo 70km trasy natomiast w EXC 300 kumpla na 100km (ma chyba wiekszy bak). Enduro nie bedzie az tak duzo paliło bo to crossówki 2T palą dużo bo mają wiekszą srednice gardzoeli w gaznku i mniej ekonomiczny zapłon. Wiadomo znacznie wiecej 2T spali niz 4T ale nie ma tragedii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...