GeLu3 Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 WITAM W mojej TDMce po przeprowadzeniu przegladu (synchronizacja, regulacj zaworów, wymiana oleju itp), pojawiły sie dziwne odgłowsy z okolicy łańcucha rozrządu - jakby takie uderzenia które są słyszalne zarówno cichutko na wolncych obrotach, lub znaczny stukot przy wkręcaniu i przy schodzeniu z obrotów. Ponieważ w serwisie zarzekają sie, ze wszystkie regulacje zrobili na bank dobrze (w końcu to autoryzowany serwis, więc raczej im wierzę), to czy przycznyną głośnej pracy rozrządu może być to, że zmienili mi olej półsyntetyk motul 10W40 na taki sam tylko 15W50? :wink: :) :P Pozdrawaiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 na gesciejszym oleju silnik raczej sie wycisza... Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FrAnEk654321 Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 olej 10w40 a 15w40 to nie jest taki sam olej-to po pierwsze bo maja inna lepkosc. 10w40 jest rzadszy od 15w40 i wymiana oleju na gesciejszy raczej sluzy uciszeniu silnika,ma niwelowac stuki ale nigdy na odwrot jak ty piszesz, moim zdaniem popieprzyli ci znaki na rozrzadzie POZDRO; P.S jek bedziesz wiedzial przyczyne to daj znac ok??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 sprawdz napinacz rozrzadu Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Też obstawiam napinacz. Ale każdy serwis (nawet autoryzowany :buttrock: ) powinien wypuszczac motocykl w stanie lepszym, niż do nich dotarł, więc nie rozumiem tego, że się nie poczuwają! Nie twierdzę, że popsuli napinacz, ale sprawdzenia końcowego maszyny nie zrobili??? Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeLu3 Opublikowano 5 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Jak widać oddając moto do autoryzowanego serwisu nie można być pwenym co do solidniości przeprowadzanych regulacji (nie mówiąc o naprawach). Już na początku odbierając moto zwróciłem uwagę na niepokojące minie odgłosy, których wcześniej nie było. Po ponownym sprawdzeniu przez serwis w odpowiedzi usłyszałem, że przyczyną całego tego zamieszania jest nieszczelny wydech - no przepraszam bardzo, ale nawet ja potrawię odróznic "pierdzenie" z nieszczelnych kolektorów od ewidentnych stukotów z okolicy głowic. Jak do tej pory zrobiłem moją TDMką od serwisu jakies 700km i nic się nie dzieje poza tym namolnym stukotem. Teraz nie mam czasu i moja maszynka spoczywa spokojnym snem zimowym, ale tylko kiedy zaświecą mocniej pierwsze promyki wiosennego słońca zaraz oddam ją w ręce pożądnego mechanika, a napewno nie do takich partaczy jak w NMR w Lulblinie. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Jaki to rodzaj stukotu ? Rytmiczny uzależniony od obrotów z jakimi kręci się silnik , czy nieregularne hałasy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKa Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Jeszcze czasem sprzęgło stuka, ale żeby stało się to tak akurat po serwisie? to raczej narasta, niż robi się tak od strzału.W mojej poprzedniej TDMie sprężyny w koszu sprzęgłowym wystarczyło troche "rozgiąć" i stukanie z okolic sprzęgła zniknęło. Cytuj Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeLu3 Opublikowano 6 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Jaki to rodzaj stukotu ? Rytmiczny uzależniony od obrotów z jakimi kręci się silnik , czy nieregularne hałasy ?? Wiadomo jak to jest z tymi odgłosami - trudno je opisać. W moim przypadku chałasy dochodza z okolicy głowicy, bardziej słyszalne po prawej stronie (raczej to nie jest sprzęgło bo je również słychać na wolnych obrotach ale sa to chałasy cichsze i prawie ustające po wciśnięciu klamki sprzęgła) i przypominają właśnie dźwięk jakby coś w rodzaju łańcucha uderzało o twardą powierzchnię, rytmicznie, słyszalne głośniej wraz ze wzrostem obrotów jak również przy schodzeniu z obrotów. Jest to dość uciążliwe bo te odgłosy dobrze słychać zarówno na postoju jak i w czasie jazdy szczególnie przy przyspieszaniu i schodzeniu z obrotów. Poza tym maszynka chodzi spoko, nie ma dziur w obrotach, nie dymi, pracuje równo na wolnych obrotach (no czasami trochę ruszy się wskazówka obrotomierza), itp. Z góry dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Luźny łańcuch słychać jako szelesty i rzężenia.Natomiast rytmiczność hałasów powiązana jest z układem tłokowo korbowym lub samymi wałkami rozrządu. Napisz jaki był zakres czynności serwisowych , i jak długo masz ten motocykl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeLu3 Opublikowano 6 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Co do przeglądu to mieli wykonać podstawowe czynności takie jak: synchronizacja i czyszczenie gaźników (wymienili też iglice na orginlane bo były problemy z płynnym wchodzeniem na obroty i dużym spalaniem) + nowy filtr powierza, wymiana oleju (zmienili na gęstszy półsyntetyk 15W50), wspomniana wcześniej regulacja luzów zaworowych oraz ogólne sprawdzenie moto w tym sprawdzenie stanu łańcuszka rozrządu (napisali, że jest ok, napinacz wysunięty 10 z 16 ząbków). W sumie więc sam nie wiem co mogli spieprzyć, bo jak wcześniej wspomniałem całą winę za te odgłosy zrzucili na nieszczelny wydech (rzeczywiście były drobne nieszczelności, ale ich usunięcie nie zmieniło sytuacji). Jednak w końcu musieli coś przekombinować bo przed serwisem żadnych problemów z tego rodzaju niepokojącymi odgłosami nie miałem, a jeżdże tym motocyklem już drugi sezon.Te odgłosy nie przypominają szelestów, już bardziej głośne rzężenia metaliczne,głuche (kurde, zadziwiam sam siebie) , rytmiczne coraż głośniejsze wraz ze wzrostem obrotów, przy ok 5000 tyś/obr już słabo słyszalne bo są zagłuszane przez decybele wydobywające sie z wydechu :flesje:. Szczegolnie dobrze te odgłosy są słyszalne przy schodzeniu z obrotów. Ufff.. ale nakręciłem, ale lepiej chyba już tego nie opisze. Nie powiem jestem mocno wkurzony bo ściągneli ze mnie grubą kasę (tą sztukę to opanowali perfekcji :wink:), a oddali mi moto dalej nadające się do serwisu - chyba nie o to chodzi. Pozdrawiam :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Nie powiem jestem mocno wkurzony bo ściągneli ze mnie grubą kasę (tą sztukę to opanowali perfekcji :icon_mrgreen:), a oddali mi moto dalej nadające się do serwisu - chyba nie o to chodzi.Dlateg powinienes umowic sie z nimi zeby ci po zimie doprowadzili moto do ladu na swoj koszt. W koncu lachy nie robia. Wprawdzie NMR jest raczej godne odradzenia niz polecenia ale po co ladowac kase w kolejny serwis? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miaziu Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 (edytowane) ile zapłaciłeś ? Jedź do nich i pokaż o co chodzi - niech poprawią to co spieprzyli Edytowane 6 Listopada 2006 przez Miaziu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeLu3 Opublikowano 6 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Jedź do nich i pokaż o co chodzi - niech poprawią to co spieprzyli No i właśnie tak zrobiłem zaraz po tym jak zorientowałem sie o co chodzi (dochodziła jeszcze wtedy sprawa cieknącego płynu chłodniczego bo źle spasowali jakiś oring, więc i tak musiałem do nich wrócić - bagatela 120km). Wytłumaczyłem grzecznie o co chodzi, posłuchaliśmy razem sprzęta i koleś podejrzewał, że to jakby było słychać rozrząd, więc zostawiłem TDMę do ponownego przeglądu w celu sprawdzenia przez "fachowców".Przy odbiorze gość powiedział że rozebrali wszystko jeszcze raz, wszystko jeszcze raz sprawdzili i, że wszystko jest wporządku, a winę za te hałasy zrzucił na ten nieszczęsny wydech - ręce opadają. Nie chcę żeby trzeci raz rozbierali mi moto mechanicy którzy i tak nie moga nic znaleźć, ....albo nie chcą. Słyszałem dobre opinie o Darmocie w Lublinie i pewnie tam się wybiorę na wiosnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Nie chce cie straszyć ale sądząc z opisu takie cos przypomina stukanie luźnych wałków rozrządu.Jeżeli cos spieprzyli np. zapomnieli nalać oleju i zapalili – wbrew pozorom to się zdarza, za mocno dokręcili pokrywy wałków – bez klucza dynamometrycznego – wałki mogły się zatrzeć.Mogli się kapnąć co narobili – rozebrać sprzęta jeszcze raz – przeszlifowali wałki i złożyć do kupy.Tyle że teraz to słychać.Wałki są bardzo dokładnie spasowane w głowicy- dlatego bez porządnego klucza dynamometrycznego lepiej się nie brać za to. Jeżeli ustawili za duże luzy słychać to jako cykanie – z tym że jest to wyraźne cykanie proporcjonalne do obrotów a hałas nie zmienia natężenia w stosunku do obciążenia silnika ani obrotów.Panewki korbowe to cykliczne stukanie ( głuche uderzenia ). Im większy luz tym wyraźniej.Najlepiej to słychać podczas zwiększenia obciążenia ( dodanie gazu ) . Nie pamiętam jak to słychać podczas schodzenia z obrotów.Niestety TDMki maja tendencje do zacierania łożyska korbowodowego ( nie pamiętam którego cylindra ) Najczęściej przyczyną jest odpalenie zimnego silnika z przegazówką lub ostra jazda zaraz po odpaleniu. Widziałem kilka silników z TDM z zatartym czopem korbowym, wiem także nawet które bardzo znane autoryzowane serwisy sprowadziły TDMki z zatartymi czopami i naprawiały je poprzez szlif wału i dorabianie panewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.