Aivars Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Witam.Wrzucilem sobie 70 do simsonka, i teraz mam problem.Simson pali od pierwszego, ale nie wkreca sie dobrze na obroty, poniewaz zaplon byl ustawiony na 1,8mm przed gmp.Teraz moje pytanko: o ile przesunac plytke iskrownika w prawo, aby uzyskac te 1,4mm?Oczywiscie chodzi mi o wartosci przyblizone, bo chyba nikt nie jest w stanie powiedziec tak dokladnie.Bardzo Was prosze o pomoc, bo nie mam dostepu do czujnika zegarowego a zalezy mi na ustawieniu zaplony.Z gory serdeczne dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Spróbuj suwmiarką to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość japko Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Wez jakis precik metalowy lub suwmiarke i wsadz w otwór świecy. Wałem obracaj zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, aż dojdziesz do maksymalnego górnego połozenia tłoka. Zaznacz sobie teraz na preciku to miejsce a nastepnie odmierz i zaznacz 1,4mm wyżej od tej linii nastepne miejsce. Jeżeli robisz suwmiarka zmierz wysokość a nastepnie dodaj do tego wymiaru 1,4mm. Teraz obracaj wałem przeciwnie do obrotów silnika aż precik(lub wymiar na suwmiarce) sie schowa na wysokosc tej lini którą odmierzałes. Teraz ustaw tak styki przerywacza aby w tym momencie nastapiło ich rozwarcie . I w ten sposób to nie jest wartość przyblizona :biggrin: , chyba ze użyjesz podziałki z granica błedu do 10mm :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 5 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Tak,to wszystko wiem, tylko myslalem, ze ktos wie o ile cm/mm przesunac sam stator iskrownika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nemesis Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Wiesiek ale z Ciebie leń sie zrobił, pokombinuj z tym ustawianiem, za którymś razem musi być dobrze, tylko za którym....hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 (edytowane) 1.4 mm 1.8mm. Czy myślisz że to ma jakieś większe znaczenie? Czy myślisz że te 0.4 mm poprawi ci znacząco pracę silnika? Jak sie sprzęt na obroty nie wkręca po przeróbce to znaczy że przeróbka była do du.... I trzeba szukać przyczyny gdzie indziej. Edytowane 5 Listopada 2006 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Pewnie ze ma znaczenie. Moj kumpel tez przerabial na 70 i bez przestawienia zaplonu simek nie jezdzil jak trzeba, dopiero jak przestawil na 1,4 to simek odzyskal swoja sprawnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KingNothing Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Znaczenie ma jak najbardziej, najłatwiej to na vmaxie sprawdzić, jednak pomyłki rzędu 0.4mm nie odczujesz przy uruchamianiu, ani na słuch przy wkręcianiu na obroty. Ja bym szukał przyczyny w gaźniku, stawiam na zbyt bogatą mieszankę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 6 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 No ok, ale o ile przesunac ten stator w prawo, bo tak szczerze to nie wiem czy to 1cm, czy 3mm itp itd:| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Chcesz, żeby to dobrze działało to nie kombinuj. Pewnie nikt tak nie ustawia zapłonu, więc się nie dowiesz o ile go przesunąć. Jak nie masz suwmiarki to ją kup, wydatek niewielki, a jest naprawdę przydatna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Suwmiarke mam i lipnie to wychodzi.Chodzilo mi o przesuniecie samego statora, a nie ustawianie calego zaplonu od nowa.Myslalem ze ktos to robil to spytalem.Patenty na ustawianie zaplonu znam, tylko chcialem przejsc po najslabszej linii oporu.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.