Skocz do zawartości

Zaplon z 1,8 na 1,4 przed GMP


Aivars
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Wrzucilem sobie 70 do simsonka, i teraz mam problem.Simson pali od pierwszego, ale nie wkreca sie dobrze na obroty, poniewaz zaplon byl ustawiony na 1,8mm przed gmp.Teraz moje pytanko: o ile przesunac plytke iskrownika w prawo, aby uzyskac te 1,4mm?Oczywiscie chodzi mi o wartosci przyblizone, bo chyba nikt nie jest w stanie powiedziec tak dokladnie.Bardzo Was prosze o pomoc, bo nie mam dostepu do czujnika zegarowego a zalezy mi na ustawieniu zaplony.Z gory serdeczne dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wez jakis precik metalowy lub suwmiarke i wsadz w otwór świecy. Wałem obracaj zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, aż dojdziesz do maksymalnego górnego połozenia tłoka. Zaznacz sobie teraz na preciku to miejsce a nastepnie odmierz i zaznacz 1,4mm wyżej od tej linii nastepne miejsce. Jeżeli robisz suwmiarka zmierz wysokość a nastepnie dodaj do tego wymiaru 1,4mm. Teraz obracaj wałem przeciwnie do obrotów silnika aż precik(lub wymiar na suwmiarce) sie schowa na wysokosc tej lini którą odmierzałes. Teraz ustaw tak styki przerywacza aby w tym momencie nastapiło ich rozwarcie .

I w ten sposób to nie jest wartość przyblizona :biggrin: , chyba ze użyjesz podziałki z granica błedu do 10mm :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 mm 1.8mm. Czy myślisz że to ma jakieś większe znaczenie? Czy myślisz że te 0.4 mm poprawi ci znacząco pracę silnika? Jak sie sprzęt na obroty nie wkręca po przeróbce to znaczy że przeróbka była do du.... I trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.

Edytowane przez DEAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczenie ma jak najbardziej, najłatwiej to na vmaxie sprawdzić, jednak pomyłki rzędu 0.4mm nie odczujesz przy uruchamianiu, ani na słuch przy wkręcianiu na obroty. Ja bym szukał przyczyny w gaźniku, stawiam na zbyt bogatą mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwmiarke mam i lipnie to wychodzi.Chodzilo mi o przesuniecie samego statora, a nie ustawianie calego zaplonu od nowa.Myslalem ze ktos to robil to spytalem.Patenty na ustawianie zaplonu znam, tylko chcialem przejsc po najslabszej linii oporu.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...