Skocz do zawartości

Konserwacja zaciskow hamulcowych...


skoal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji wymiany klockow hamulcowych...pomyslalem ze moge zakonserwowac zacisk (czyszczenie itp.) tak jak w profesjonalnych serwisach sie robi :D- w koncu trzeba byc perfekcjonista.

Kupilem nafte i paste do tloczkow. Dla jasnosci opisze co zrobilem...

Odkrecilem caly zacis, odlaczajac jednoczesnie przewod hamulcowy tak, ze caly zacisk trzymam w dloni ...wymatowalem stare klocki odkrecajac 2 sruby, a nastepnie odkrecilem 4 sruby...i mam dwie czesci zacisku...widze tloczki...teraz pytania :icon_razz: :

 

Dotyczace samego zacisku...

Czy moge wyczyscic wewnetrzna strone zacisku za pomoca nafty i pedzelka a pozniej wytrzec recznikiem papierowym? Chyba ze lepszy bedzie plyn hamulcowy do czyszczenia (gdzies to tez wyczytalem)?

Czy musze uwazac zeby nafta/plyn hamulcowy (w zaleznosci co polecicie) nie wlala sie do tych zaglebien gdzie tloczki sa?

 

Dotyczace tloczkow...

Czy moge wyciagnac tloczki bez obaw ze cos zepsuje?

Wyczytalem ze tloczki nalezy wyczyscic specjalna pasta? Czy po wykonaniu czyszczenia tloczek musi byc suchy czy moge wysmarowac go pasta zeby na tloczku byla widoczna warstwa pasty...?

 

Dotyczace nowych klockow...

Czy warstwe ktora przylega do zacisku(nie chodzi mi o warstwe cierna) moge wysmarowac owa pasta do tloczkow?

 

Mam nadzieje ze pomozecie...i tak dla jasnosci jeszcze nigdy tego nie robilem :buttrock: prosze wiec bez wrzut :buttrock: chce sie tylko czegos nauczyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 - polecam uzycie tylko plynu hamulcowego, nie reaguje z guma itp :(

ad2-jak chodzą równo to po co je wyciagac calkowicie????? wyciskasz je troche do srodka- smarujesz bardzo cienko pastą i wciskasz spowrotem, potem mozesz znowu wycisną i wcisnąc :buttrock:- ważne aby w miare równo chodzily :buttrock:

ad3-nie - bo pył z klockow z pastą stworzy gestą maź która spowoduje ze klocek ci stanie w zacisku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoli naciskaj klamke hamulca :icon_razz: - bedą sie cm po cm wysuwać :crossy:

:icon_razz: Jeżeli trzyma zacisk w ręku to jak może to wykonać?

Jedynym logicznym rozwiązaniem jest wydmuchanie tłoczka sprężonym powietrzem.... Tylko powoli zeby nie wystrzelił :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem klocki ubiegłej zimy. Nie rozbierałem zacisku a jedynie wypchnąłem tłoczki (na tyle żeby nie wypadły), przeczyściłem je płynem hamulcowym,poczekałem aż wyschną i nasmarowałem pastą (specjalna do tłoczków,kolor srebrny). Tłoczki wcisnąłem spowrotem i zebrałem nadmiar pasty. Słyszałem że niektórzy smarują miejsce styku klocka z tłoczkiem pastą termoprzewodzącą aby lepiej odprowadzał ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz fragment ze Świata Motocykli.

 

 

Po zakończeniu tej czynności przechodzimy do najczęściej zaniedbywanej sprawy - oczyszczenia prowadnicklocków i prowadnic zacisku (fot. 3).

 

Jest to ważna czynność, od niej zależy, czy hamulce w przyszłości będą pracowały płynnie i czy nie będą się blokowały. Do czyszczenia używamy drucianej szczotki, drobnego papieru ściernego lub pilniczka, a jeśli jest rdza - preparatu typu WD-40.

 

Kolejnym etapem będzie oczyszczenie tłoczków hamulcowych. Nie używamy do tego benzyny i innych rozpuszczalników, gdyż może to spowodować spuchnięcie uszczelek. Można do tego użyć pędzelka i denaturatu albo po prostu smaru do tłoczków, który zakupiliśmy. Wiem, że nie każde miejsce jest dostępne, ale jakoś sobie trzeba poradzić. Docelowo tłoczek musi być czysty (można go nawet trochę wypompować, ale ostrożnie, żebyście nie musieli zbierać go z podłogi). Potem smaruje się go wspomnianą już pastą i wciska (w naszym przypadku oba jednocześnie). Zalecam odkręcić w tym celu odpowietrznik, założyć wężyk i zlać płyn, a nie przeciskać go "pod prąd" przez pompę do zbiorniczka.

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam jedno pytanie odnosnie specjalnego klucza do srub, ktore trzymaja zacis w jednej calosci (chodzi mi o te 4 sruby... i prosze nie pytajcie jak je odkrecilem- niech to zostanie slodka tajemnica)

Czy jest to klucz typu torx? Jak tak to ktory jest odpowiedni (T15, T20, T25, T27, T30...)?

Jezeli to nie ten klucz to ktory...prosze o info... z gory dzieki :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...