Skocz do zawartości

Wiercona tarcza?


Klaus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie w sobotę mam zamiar przewiercić tarcz - oczywiście podzielnica będzie

ale czy po nawierceniu nie powiniene wywrzyć tej tarczy bez koła.

a następnie koło jeszcze raz wywarzyć przednie koło?

 

Co do koła to zrobię to napewno ale

ale czy muszę tarcz jeszcze wywarzać dodatkowym jakimś otworem

 

pozdrawiam

klaus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to za motocykl ?? podejrzewam że nie jest to "plastik"...

 

bo mam pełną - niby dla efektów wizualnych

ale ona gorzej hamuje - no chyba jest to narmalne

 

zrobisz jak chcesz ale na temat rzeźby w tarczach hamulcowych już raz sie wypowiadałem...

jeśli uważasz, że obecny zestaw słabo hamuje bo klocki się przypalają i płyn gotuje to sa na to sposoby bardziej cywilizowane i o niebo bezpieczniejsze... poszukaj klocków typowo sportowych , płyn hamulcowy np dot 5 , do tego przewody w stalowym oplocie i wtedy wysoka temperatura klocka bedzie pożadana ... jeśli chcesz robić otwory w tarczach z jakiś innych powodów to to już głupota... przecież to osłabia tarcze... co jak Ci pęknie ta tarcza i zablokuje przednie koło... :bigrazz: myśle że wolisz niewiedzieć no chyba że lubisz jeździć z duszą na ramieniu :crossy:

 

jeśli zestaw nie hamuje z innych przyczyn niż wysoka temperatura to może warto poszukać jakiś klocków lepsiejszych typu Złota seria NISSIN , EBC HH czy innych o dość dużym współczynniku tarcia... krócej wytrzymują ale za to naprawde hamują w odrużnieniu od niektórych drewnianych klocków...

Edytowane przez lolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, a czy nawiercania tarczy nie robi sie po to aby poprawić jej chłodzenie? Nie wiem czy w twoim moto aż tak się nagrzewa, aby nawiercenie poprawiło skutecznosć hamowania... Natomiast czy jesteś pewny, że nie osłabisz jej tą operacją mechanicznie i czy np. nie pęknie w trakcie dalszej eksploatacj? Hamulce = bezpieczeństwo = poprawianie fabryki = ryzyko

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIększość chyba faktycznie nie wie po co tarcza jest nawiercana. Poprawia skuteczność, nie zatrzymuje tyle ciepła a zarazem lepiej je odprowadza, daje lepszą skuteczność hamowania i zmnniejsza jej masę a poza technicznymi możliwościami poprawia efekt wizualny. Jeżeli nawiercisz według jakiegoś symetrycznego szablonu bądź od innej przyłożonej tarczy to nie sądze żeby była jakaś potrzeba wyważania. Tarcza i tak się zużywa a 99,999% jednośladowców nigdy nie wyważała tarczy, chyba że wymianiali ją ludzie jeśli miała bicie boczne odczówalne podczas hamowania. A jeśli nie zrobisz z niej szwajcarskiego sera to pęknąć nie ma prawa jak coniektórzy błędnie sądzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawiercenie odbędzie się poprzez podzielnicę + tokarkę ma się rozumieć - z odstępami równymi do tarczy z bardzo podobnego modelu kawasaki

co do pęknięć to się nie boję - bo koleś zbadał metal i jest on jedyni powierzchniowo utwardzony - 2,5 mikrona - więc metal jest miękki i elastyczny

a ztego co piszesz ventura - to poprostu koło wrzucę tylko na wywarzarkę - odlepię stare odwarzniki - i wczepię nowe.

 

a tarcze bez otworów występują tylko w sprzętach z lat 80 i także dość rzadko

ilość gazów powierzchniowych powoduje że tarcz wręcz nie ma styku z klockami

co widać po tym że po 26 000 km klocki są wytarte tylko w połowie. Za to z tyłu już jest 3 komplet.

za to w identyczny wręcz modelu tarcz jest nawiercona i klocki wycierają się tak jak z tyłu a i nawet szybciej.

 

pozdrawiam

klaus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli sprawdzałes inne rodzaje kolocków?? przeciez pomiedzy niektórymi seriami klocków z różnych firm jest naprawde kolosalna różnica w skuteczności... nie wiem ale już bym chyba wolał klocek naciąć jeśli faktycznie chodzi o odprowadzenie tych gazów ... jak sie rozleci klocek to masz szanse na przeżycie , jak tarcza to już mniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z klockami jest pronlem bo to cruiser i tutaj poprostu producenci wykonują klocki uniwersalne(nie ma super klocków) do tego modelu.

ale właśnie sprawdzam bo ebc ma tarczę która będzie pasować do mojego modelu a cena jest jak na bezpieczeństwo - ŻADNA.

więc jednak będzie nowa tarcz

 

pozdrawiam

klaus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie pytanie: na jakiej podstawie kolega stwierdził że tarcza hamulcowa jest utwardzona do odległości 2,5 mikrona od powierzchni?

i skoro tarcza jest utwardzona na tekiej głębokości to potem powinna zurzywać się znacznie szybciej,

i dlaczego minimalna grubość tarczy określa ubytem znacznie przekraczający grubość wartswy utwardzonej, nie widze w tym żadnego powodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Znam przypadek kiedy wiercenie tarczy źle się dla niej skończyło.

Na tarczy koło odwiertów pojawiły sie małe peknięcia.

Rozchodziły sie promieniście.

 

Nie wiem co by było gdyby w pore tego nie wychwycić!

 

Otwory w tarczy słuza chyba do odprowadzania gazów powstałych podczas tarcia.

Chłodzenie zchodzi chyba na dalszy plan.

 

Ja bym nie wiercił.

Zainwestowałbym tak jak koledzy pisza w klocki , przewody, płyn.

 

Kurcze ja w swojej babuni mam jedna tarczę , jeden tłoczek i węża gumiaka.

Zrobiłem juz sporo kilosów i nie miałem żadnych problemów z hamulcem.

Jak się zciśnie klamkę to bardzo ładnie hamuje.

To nie jest plastik , który musi mieć super zajebiste heble.

Nie te prędkości.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...