Klaus Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Witam serdecznie w sobotę mam zamiar przewiercić tarcz - oczywiście podzielnica będzieale czy po nawierceniu nie powiniene wywrzyć tej tarczy bez koła.a następnie koło jeszcze raz wywarzyć przednie koło? Co do koła to zrobię to napewno ale ale czy muszę tarcz jeszcze wywarzać dodatkowym jakimś otworem pozdrawiamklaus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 ...może opowiesz nam o tym ?? co to ma być , w jakiej tarczy , co wiercić ?? po co ?? bo jeśli mówisz o tarczy hamulcowej ...to to chyba prowokacja ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 31 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 żadna prowokacjaprzód tarcza hamulcowa będzie wiercona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriss.g Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 żadna prowokacjaprzód tarcza hamulcowa będzie wiercona... eee ... a po co sie wierci tarczę hamulcową ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 31 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 bo mam pełną - niby dla efektów wizualnychale ona gorzej hamuje - no chyba jest to narmalnepozdrawiamklaus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
menzo Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 no ja też nie rozumiem po co ingerować w coś nad czym napewno nie jedna głowa myślała i pozostawiła to "coś" bez otworów...pozdrawiam :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 (edytowane) co to za motocykl ?? podejrzewam że nie jest to "plastik"... bo mam pełną - niby dla efektów wizualnychale ona gorzej hamuje - no chyba jest to narmalne zrobisz jak chcesz ale na temat rzeźby w tarczach hamulcowych już raz sie wypowiadałem... jeśli uważasz, że obecny zestaw słabo hamuje bo klocki się przypalają i płyn gotuje to sa na to sposoby bardziej cywilizowane i o niebo bezpieczniejsze... poszukaj klocków typowo sportowych , płyn hamulcowy np dot 5 , do tego przewody w stalowym oplocie i wtedy wysoka temperatura klocka bedzie pożadana ... jeśli chcesz robić otwory w tarczach z jakiś innych powodów to to już głupota... przecież to osłabia tarcze... co jak Ci pęknie ta tarcza i zablokuje przednie koło... :bigrazz: myśle że wolisz niewiedzieć no chyba że lubisz jeździć z duszą na ramieniu :crossy: jeśli zestaw nie hamuje z innych przyczyn niż wysoka temperatura to może warto poszukać jakiś klocków lepsiejszych typu Złota seria NISSIN , EBC HH czy innych o dość dużym współczynniku tarcia... krócej wytrzymują ale za to naprawde hamują w odrużnieniu od niektórych drewnianych klocków... Edytowane 31 Października 2006 przez lolek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Staszek_s Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 witam, a czy nawiercania tarczy nie robi sie po to aby poprawić jej chłodzenie? Nie wiem czy w twoim moto aż tak się nagrzewa, aby nawiercenie poprawiło skutecznosć hamowania... Natomiast czy jesteś pewny, że nie osłabisz jej tą operacją mechanicznie i czy np. nie pęknie w trakcie dalszej eksploatacj? Hamulce = bezpieczeństwo = poprawianie fabryki = ryzykopzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 WIększość chyba faktycznie nie wie po co tarcza jest nawiercana. Poprawia skuteczność, nie zatrzymuje tyle ciepła a zarazem lepiej je odprowadza, daje lepszą skuteczność hamowania i zmnniejsza jej masę a poza technicznymi możliwościami poprawia efekt wizualny. Jeżeli nawiercisz według jakiegoś symetrycznego szablonu bądź od innej przyłożonej tarczy to nie sądze żeby była jakaś potrzeba wyważania. Tarcza i tak się zużywa a 99,999% jednośladowców nigdy nie wyważała tarczy, chyba że wymianiali ją ludzie jeśli miała bicie boczne odczówalne podczas hamowania. A jeśli nie zrobisz z niej szwajcarskiego sera to pęknąć nie ma prawa jak coniektórzy błędnie sądzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 31 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 nawiercenie odbędzie się poprzez podzielnicę + tokarkę ma się rozumieć - z odstępami równymi do tarczy z bardzo podobnego modelu kawasaki co do pęknięć to się nie boję - bo koleś zbadał metal i jest on jedyni powierzchniowo utwardzony - 2,5 mikrona - więc metal jest miękki i elastyczny a ztego co piszesz ventura - to poprostu koło wrzucę tylko na wywarzarkę - odlepię stare odwarzniki - i wczepię nowe. a tarcze bez otworów występują tylko w sprzętach z lat 80 i także dość rzadkoilość gazów powierzchniowych powoduje że tarcz wręcz nie ma styku z klockamico widać po tym że po 26 000 km klocki są wytarte tylko w połowie. Za to z tyłu już jest 3 komplet.za to w identyczny wręcz modelu tarcz jest nawiercona i klocki wycierają się tak jak z tyłu a i nawet szybciej. pozdrawiamklaus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 czyli sprawdzałes inne rodzaje kolocków?? przeciez pomiedzy niektórymi seriami klocków z różnych firm jest naprawde kolosalna różnica w skuteczności... nie wiem ale już bym chyba wolał klocek naciąć jeśli faktycznie chodzi o odprowadzenie tych gazów ... jak sie rozleci klocek to masz szanse na przeżycie , jak tarcza to już mniejsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klaus Opublikowano 31 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 z klockami jest pronlem bo to cruiser i tutaj poprostu producenci wykonują klocki uniwersalne(nie ma super klocków) do tego modelu.ale właśnie sprawdzam bo ebc ma tarczę która będzie pasować do mojego modelu a cena jest jak na bezpieczeństwo - ŻADNA.więc jednak będzie nowa tarcz pozdrawiamklaus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 słuszna decyzja :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 mam takie pytanie: na jakiej podstawie kolega stwierdził że tarcza hamulcowa jest utwardzona do odległości 2,5 mikrona od powierzchni?i skoro tarcza jest utwardzona na tekiej głębokości to potem powinna zurzywać się znacznie szybciej, i dlaczego minimalna grubość tarczy określa ubytem znacznie przekraczający grubość wartswy utwardzonej, nie widze w tym żadnego powodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Witam.Znam przypadek kiedy wiercenie tarczy źle się dla niej skończyło.Na tarczy koło odwiertów pojawiły sie małe peknięcia.Rozchodziły sie promieniście. Nie wiem co by było gdyby w pore tego nie wychwycić! Otwory w tarczy słuza chyba do odprowadzania gazów powstałych podczas tarcia.Chłodzenie zchodzi chyba na dalszy plan. Ja bym nie wiercił. Zainwestowałbym tak jak koledzy pisza w klocki , przewody, płyn. Kurcze ja w swojej babuni mam jedna tarczę , jeden tłoczek i węża gumiaka.Zrobiłem juz sporo kilosów i nie miałem żadnych problemów z hamulcem.Jak się zciśnie klamkę to bardzo ładnie hamuje.To nie jest plastik , który musi mieć super zajebiste heble.Nie te prędkości. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.