Skocz do zawartości

Średnie nakedy [długie]


Rekomendowane odpowiedzi

Jest to kopia postu na pl.rec.motocykle, jednak tu środowisko jest inne i spodziewam się odmiennych odpowiedzi ;-)

 

Ostatni tydzień spędziłem dokładnie czytając archiwum pl.rec.motocykle w temacie średnich nakedów miejsko-turystycznych, dwosobowych. Chodzi o wszystkomające, wszędziejeżdżace, wygodne, piękne, szybkie, dwosobowe nakedy. Innymi słowy średnie UJM ;-)

Archiwum to ogromna baza wiedzy, pozostaje jednak (jak zawsze) kilka wątpliwości.

 

Przede wszystkim prosiłbym o zweryfikowanie poprawności danych co do masy motocykla w stanie gotowym do jazdy (zalany). Wyliczyłem ją dodając do masy "suchej", pojemność zbiornika paliwa. W olejakach może to oznaczać, że sporo się pomyliłem.

 

Oto tabelka porównawcza, może się komuś przyda:

			  | KM	 | Nm	 | kg	 |zalany  |KM/1kg
------------------+--------+--------+--------+--------+--------
S GSX 750		 | 86	 | 67	 | 201	| 219	| 0.393
H CB 750		  | 73	 | 62	 | 215	| 235	| 0.311
K Zephyr 750	  | 68	 | 54	 | 204	| 221	| 0.308
K ZR-7			| 76	 | 63	 | 202	| 224	| 0.339
S B6			  | 78	 | 54	 | 208	| 228	| 0.342
----------------------------------------------------------------

Minusy i plusy modeli, na podstawie archiwum

Suzuki GSX 750

+ wygląd, moc, masa, cena, niezajeżdżalny i legendarny olejak, zdatny do turystyki

- nie odnotowałem, poza 'nie Honda'.

 

Honda CB 750 Seven Fifty

+ Honda, brak regulacji zaworów, niezajeżdżalny silnik, popularny model, wzorowy preclobike, dwosoobowy turystyk

- masa, wiek, nieco podstarzała konstrukcja, moc

 

Kawasaki Zephyr 750

+ wygląd, wygląd, wygląd, bardzo dobry niezajeżdżalny silnik

- Kawasaki, częste i dokładne przeglądy?, niska moc i moment

 

Kawasaki ZR-7

+ dobre zawiechy, bardzo dobry i prosty silnik

- obowiązkowe gmole, Kawasaki

 

Suzuki Bandit 600

+ niezajeżdżalny olejak, bardzo popularny model, cena, świetny turystyk w wersji z owiewką, wzorowy preclobike

- zawieszenia do natychmiastowej wymiany, stara konstrukcja, spalanie, wymagane wysokie obroty, Suzuki

 

Hornet6 i Duca Monster6 nie wpadły do zestawu, bo jakoś mi nie pasują do zastosowań.

 

------ moje obserwacje, czyli po co to piszę ------

 

Więs tak ;-)

GS 500 to świetna maszynka, ale kiedyś się znudzi ;-) W związku z tym, przystąpiłem do wyszukiwania godnego następcy, o następujących cechach

1. dowiezie mnie codziennie do pracy w Warszawie (korki)

2. pozwoli mi wraz z pasażerką komfortowo zwiedzić Polskę a może i mniejszy fragment Europy

3. będzie dobrym kandydatem do przesiadki z GS 500 po 1,5 sezonu (czyli ~wrzesień 2007, po ok 15k km). A może i wcześniej.

4. będzie pięknym UJM

 

Archiwum i wyszukiwarka forumowa skutecznie wyleczyło mnie z myślenia o big-bikech (jak GSX 1400) jako o drugim motocyklu. Za szybkie, za cieżkie, wymagają za dużo doświadczenia, wkładu finansowego i rozumu.

 

Z powyższego zestawienia, na zwycięzcę wyrasta Suzuki GSX 750 Inazuma. Przede wszystkim ze względu na niską masę, dynamikę i wygląd. Co ciekawe, zestawienie big-bikeów również wygrywa GSX 1200 ;-)

Konkurenci mają albo wyższą masę (CB 750) albo wymagają tuningu i doświadczenia (B6). Kawasaki są bardzo fajniusie, jednak zephyrowi brakuje mocy a ZR-7 już nie jest taki piękny jak Inazuma (ale i tak ma drugie miejsce;).

 

Z drugiej strony, gdy patrzy się na tabelkę, różnice nie są dramatyczne.

 

Seria nakedów GSX była jeszcze niedawno w produkcji, więc chyba udałoby się wyrwać coś w dobrym stanie i roczniku?

 

Co sądzicie o takim wyborze? Osobiście krytycznie oceniam swoje umiejętności a doświadczenie na GS500 wskazuje na to, że brak owiewki to wielka zaleta a nie wada. Niby dostosowuję tempo do katamaranów (nawyki ze Skody Favorit ;-) , ale czasem jak mi coś palnie....

 

Inne opcje jakie stoją przede mną:

1. tuning GS 500 (rejet, wydech, kanapa)

2. motocykl z owiewką: XJ 600?

3. Wasza propozycja

 

Jeśli doczytałeś dotąd, bardzo dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy danych Zephyra jest blad, motocykl ma 78 KM i zdaje mi sie ze z tych wszystkich maszyn ma najlepsze odejscie, to maszynka bardziej w strone "sportu" z bardzo krotkimi pierwszymi biegami (1 i 2), lubi wtedy szarpac lancuchem. Czesto mozna tez napotkac model ktory bedzie mial luz na osi wachacza (okolo 1 mm) i ten luz da sie latwo wyczuc, w jezdzie to nie przeszkadza ale nie robi zbyt duzego wrazenia. Mialem Zephyra przez rok, bardzo dobre hamulce (mialem stalowy oplot), pieknie brzmial na pelnym wydechu Microna, ladnie sie zbieral, ale nie byl zbyt elastyczny, jego po prostu trzba bylo wyzej krecic. Na zawieszenie tez nie nazekalem a wrecz uwazam je za dobre.

 

Co do Hondy CB 750 to musisz poczekac do konca sezonu 2K7 to cos ci o niej napisze (wczoraj stalem sie wlascicielem jedej sztuki) :P .

 

ps. juz w jednym twoim temacie pisalem, odpusc sobie tuning GS'a, to kasa wyrzucona w bloto, no chyba ze planujesz sobie go zostawic z sentymentu (ale ja osobiscie wolabym sprzedac i dolozyc do nowego motocykla).

Edytowane przez Cerberus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego nie bierzesz pod uwagę Ducati? Są dostępne oprócz wspomnianego 620ie jeszcze 695 i S2R

1. bo musiałbym odpowiedzieć na pytanie 'czemu nie Hornet'

2. bo to nie są motocykle uniwersalne (gdzie tam pasażer albo kufry?)

3. bo są innego gatunku i klimatu niż UJM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam skan o gsx750.moto wymiata

taki sam jak moj ,tylko ze silnik troszke mniejszy[ale osiagi ma ok]

no i chyba najladniejszy.

no i to SUZUKI ,kolego .wlasnie dlatego go mam.[ino wiekszego hihi]

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki Bandit 600

+ niezajeżdżalny olejak, bardzo popularny model, cena, świetny turystyk w wersji z owiewką, wzorowy preclobike

- zawieszenia do natychmiastowej wymiany, stara konstrukcja, spalanie, wymagane wysokie obroty, Suzuki

dodać można wzorowy stosunek przyjemnosci z jazdy do ceny :biggrin: a co za tym idzie zanabyc nowszy, mniej wyeksploatowany rocznik.

 

spalanie wcale nie musi byc duże (wynik 5.5ltr to żadna abstrakcja), sprzęt niezawodny, b.dużo akcesoriów i części na rynku wtórnym, dość przyjemny serwis (zawory na srubkach), a po przesiadce z GS500, za sterami B6 poczujesz się jak w domu :-)

 

apropos gmoli, IMHO w każdym z w/w przypadku motocykla turystycznego warto się w nie zaopatrzyć.

 

faktem jest, że obecność pasażera/kufrów w Bandycie daje o sobie znać (recepta: B12 :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FV a można wiedzieć czemu zawieszenia w B6 od razu do wymiany? I dlaczego wysokie obroty to wada? Niedawno pisałeś jak to SV zrywa przyczepność w zakrętach bo ciągnie z dołu, a okazuje się że typ szlifierki też ci widać nie odpowiada :bigrazz:

Edytowane przez karol1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. bo musiałbym odpowiedzieć na pytanie 'czemu nie Hornet'

2. bo to nie są motocykle uniwersalne (gdzie tam pasażer albo kufry?)

3. bo są innego gatunku i klimatu niż UJM

 

ok to sa Twoje opinię i je szanuję.

Ja jednak uważam, że spełniają one wcześniej napisane założenia i ... (tyle) - każdy ma własną metodologię oceny

 

pozdrawiam,

krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mogę tylko wypowiedzieć sie w tym gronie o suzuki gsx 750, monsterze i ewentualnie seven fifty

1. monster to nie jest motocykl do turystyki we dwoje - moja Pasażerka po przesiadce z monstera właśnie na gsx 750 stwierdziła że to niebo a ziemia

2. osiągi gsx 750 nie różnią się zbytnio od bandita 600, gsx jest elastyczniejszy ale wrażenia "mocowe" wg mnie porównywalne, tu wg mnie kryterium wyboru byłby wygląd oraz opinia pasażerki co do wygody - mialem bandita 1200 i znowu subiektywnie chyba jednak gsx jest przyjaźniejszy dla pasażera

3. seven fifty - ponieważ miał kolega wiec mając gsx -a zamienialismy sie na dłuższe lub krótsze odcinki. I znowu subiektywnie silnik hondy pracuje kulturalniej, jakby mniej wibruje i chodzi hmmm, lżej, jakby z mniejszym wysiłkiem. Wygoda porównywalna, podnóżki pasażera w hondzie niżej

 

Generalnie honda i bandit sa popularne - latwo odbyć przejażdżke, bez tego bym na twoim miejscu decyzji nie podejmował

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jednego pretendenta do motocykli UJM, a mianowicie Suzuki VX 800, klasyczna sylwerka nakeda, jako turysta daje rade, nawt w dużych trasach, w codziennej eksploatacji miejskiej też nie mam zastrzeżeń aczkolwiek, czasami wychodzi masa tego motocykla. Ale jako użytkownik tego moto, moge je spokojnie polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czytam te posty i czegos mi tu brakuje .......emocji ja w tem sposób nigdy bym niewybierał moto to nie tramwaj albo seiciento co do pracy dupe wozi .....ja zawsze mam kilka motocykli które zawsze chciał bym miec ....które odpowiadają moim potrzebom i są to motocykle praktycznie z każdej półki .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem okazje siedziec na vx 800. W porownaniu do banrita i CB 750 siedzi sie jak na jakiejs kozie. Jest waski i wysoki , a suzuki i honda przy nim to jak rasowe mustangi wygladaja. Pozatym VX to nie jest motocykl tej samej klasy ( mniejsza moc, gorze prowadzenie ) i daleko mu do 4cylindrowych UJM. VX to raczej alternatywa dla XJ 600, NTV 650, ewentualnie cb 500 i absolutnie nic wiwcej.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak, ja posiadam hondę seven fifty od tego sezonu, właściwie to od września, więc za dużo nie pośmigałem, ale co mogę o niej powiedzieć:

1. bardzo wygodna kanapa i pozycja za kierownicą (mam 196 cm wzrostu)

2. Silnik pracuje bardzo kulturalnie i ciągnie od samego dołu

3. spalanie jest na przyzwoitym poziomie 5-6 l na 100 km

4. klasyczny wygląd

5. osiągi jak dla mnie aż za dobre :-)

6. mocne hamulce - 2 tarcze na przodzie i jedna w tyle

7. na - jest głośna skrzynia biegów, ale jak poćwiczysz trochę zmianę biegów to jest ok

8. co do masy to jest ona spora, ale mnie to nie przeszkadza - jak jedziesz to nie czujesz tej masy, na parkingu słabsze osoby mogą mieć kłopot, ale można sobie dać radę

9. niezawodny slinik - pneumatyczna regulacja zaworów - mniej kasy do wydania na początek sezonu

10. Duży bak 20 l

11. moim zdaniem dobry motocykl na przesiadkę z gs

 

w razie pytań pisz - postaram się odpowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...