Skocz do zawartości

opinie o hondzie cr250f


piasektt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

chciałbym poznać wasze opinie o motocyklu honda CR250F. Oczywiście nie chodzi mi tu o spalanie i o v-max :icon_twisted: Tylko o zawiechę silnik hamulce i jak to moto wypada na tle konkurencji. Który z roczników najbardziej udany? Jak z częściami co ile zawory łańcuch rozrządu tłok według książkowych danych I proszę nie dawajcie mi odpowiedzi typu kumpel mi mówił ze super motor

 

i co lepsze crf czy yzf ?

 

 

pozdrawam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem to Honda ma najwytrzymalsze silniki i to nie podlega dyskusji, każdy kto w tym troche siedzi to potwierdzi. Ale i tak silniki YZF uważa sie za najlepsze pod względem charakterystyki i mocy.

Ktoś na 4um pisał, ze w CRF sa problemy z zaworami i były linki do zagranicznych for.

YZF oddaje super moc i charakterystyka jest wspaniała w tym motocyklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jakiś problem z zawieszniem od 2005 roku te wady zostały wyeliminowane!

pozdr.

Skąd wziełeś tle problemy z zawieszeniem :P

CRF250R zadebiutowała w 2004 roku a zawiesznie odziedziczyła od większej siostry, którą produkuje się od 2002r

Od samego początku ma chyba jedno z najlepszych seryjnie montowanych zawieszen:

"47-milimetrowy odwrócony widelec teleskopowy Showa z podwójną komorą typu cartridge,

16-stopniowa regulacja siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 315 mm"

W kolejnych latach montowano jedynie coraz to lepsze zaworki.

 

Fakt faktem, że seryjnie jest ustawione pod bardziej zaawansowanych rajderów i agresywną jazdę.

Ale chyba każdy wie że zawias trzeba sobie ustawić pod wałsną wagę i preferencje.

 

Ktoś na 4um pisał, ze w CRF sa problemy z zaworami i były linki do zagranicznych for.

YZF oddaje super moc i charakterystyka jest wspaniała w tym motocyklu.

,

Być może byłem to ja. ;)

 

Problem ten występuje praktycznie we wszystkich nowoczesnych crossów 4T z tyanowymi zaworami i dotyczy tylko zaworów ssących.

Rozmawiałem na ten temat z kilkoma zawodnikami i mechanikami zawodników.

I nie jest tak, że one sie psują :biggrin:

Tylko zużywaja sie znacznie szybciej niż stalowe :biggrin:

Proces ten jest jeszcze szybszy gdy do dolotu dostają się zanieczyszczenia.

Czyli nie dbanie o czystość filtra, nasączanie złym olejem, nieszczelności układu dolotowego itd.

Wiem że w nowszysch rocznika robi się gniazda zaworowe z coraz lepiej dopracowanych materiałów aby spowolnić zużywanie zaworów.

 

 

A jako że Honda jako pierwsza wprowadziła takie zawory do swoich seryjnie produkowanych silników to u niej najpierw zostało to zauważone i zapadło w pamięci :biggrin:

 

Ja jeżdżę CRFą 450 ale znam kilku zawodników śmigających 250.

Np. mój kolega z Motoklubu Oborniki ma rocznik 2005 i jeździ nią od nowości.

W sezonie 05 zdobył w klasie junior Mistrza Okręgu w Motocrossie i w Cross Country i objechał kilka innych zawodów.

W sezonie 06 powtórzył te osiągnięcia i już z licencją A zdobył jeszcze tytuł Vice Mistrza Europy Centralnej.

Nie piszę tego aby chwalić kolegę tylko aby pokazać, że chłopak jeździ bardzo dużo i naprawdę odwija manętę na maxa a nie pyrka po krzakach.

 

W sezonie 05 z motocyklem nic nie robił, jego mechanik wykonywał tylko niezbędne czynności serwisowe min. kontrolował luzy zaworowe, łańcuszek rozrządu, simeringi itd. raz w połowie sezonu zajżeli jak się ma tłok i wymienili pierścienie a po sezonie wymienili ten tłok.

Sezon 06 również przelatał bez większych awarii, raz pusciła uszczelka pod głowicą ale nie była wymieniona wcześniej.

Na koniec tego sezonu silnik został rozebrany aby skontrolowac zużycie podzespołów.

Wymienili zawory ssące, widły 4/5 biegu jakieś łożyska i znów tłoczek.

 

Bardzo ciekawą rzeczą jakiej nie ma rzaden inny motocykl w klasie jest w CRF podwójny obieg oleju. :icon_evil:

Osobny obieg jest w skrzyni i sprzęgle i osobny w pozostałej części silnika.

Zaletą tego jest to, że największy syf i zabrudzenia ze sprzegło nie przedostaje się do oleju który snaruje tłok :banghead:

 

Co do mocy to faktycznie CRFa 250R miała nieco niższą wartość maxymalą w rocznikach 04/04 aby poprawić nieco ten parametr na sezon 06 wprowadzono kilka zmian min. podwójny układ wydechowy.

 

Tu jest troszeczkę:

http://www.mxpolska.pl/index.php?option=eq...task=view&id=66

 

Motocykl jakiem dysponuje w tym roku Honda jest porównywalny z Yamahą YZ 250F. Taka sama masa, podobna moc i mniej skomplikowany silnik.

 

Tu jest porównanie modeli 05:

http://www.dirtrider.com/tests/motocross/1...troke_compared/

 

The graphs show that the Kawasaki/Suzuki has the most power in the class. But, as we felt on the track, the CRF has excellent roll-on and very smooth power. It has less peak power of the others. None of the bikes gets the power to the ground like the CRF, though.

 

Jeżeli miał bym do wyboru nową CRF250R i YZ250F to wybrał bym z czysto SUBIEKTYWNYCH powodów Honde.

Ale tak naprawdę nie wiem która maszyna jest lepsza. :bigrazz: :bigrazz: ;)

Edytowane przez BaRy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...