Skocz do zawartości

Czy wypinać akumulator do ładowania?


woody
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wybaczcie pytanie laika...

Wiadomo,że poza sezonem należy co jakiś czas doładować akumulator.Czy koniecznie w Virago 535 należy każdorazowo odpinać klemy ,czy też można (przy wyłączonej stacyjce rzecz jasna) podłączyć do aku prostownik bez odłączania klem?

Pozdrówko

Woody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem. Można, lecz jesli chodzi Ci o ziomowanie, to pozostawienie akumulatora w zimnym garazu mija sie z celem poniewaz skraca to bardzo zywotnosc akumulatora. Najelpiej jest wyciagnac i ladowac co miesiac pradem o niskim natezeniu i oczywsicie napieciu 12V. Hopla... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

' date='24 Październik 2006 - 20:41' post='765197']

Nie. Nic się nie stanie. Jedynie akumulator będzie dawał cały czas prąd na przewody wysokiego napięcia. Co prowadzi to szybszego zużycia, ale w bardzo małym stopniu.

 

Que??

 

Możesz rozwinąć tą myśl??

 

 

@woody - do ładowania powinno się otworzyć korki. Jeśli to zrobisz w motocyklu to wszystko ładnie pokryje się kropelkami kwasu. Oczywiście można ładować aku z zamkniętymi korkami bo jest odpowietrznik ale jest to niezgodne z zaleceniami producenta. Wybór należy do Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki .

Pominę więc chyba to rozpinanie ... Upierdliwa czynność-mało miejsca ,ciasno z odkręcaniem śrubek.Przyjmuję,że paskudztwo wszelkie jakoś się przez odpowietrznik+ rurka wydostanie bez szwanku dla moto.

Tylko wypowiedź Piotrusgsx o rzekomym podawaniu prądu na przewody wysokiego napięcia trochę mnie niepokoi - żart taki chyba :)

 

woody

 

O,pardon. Nie Piotrusa ,ale wypowiedź IG x o tym napięciu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie z tymi przewodami wysokiego napięcia to żart- bo niby jak tam ten prąd miałby tam płynać- ?

Wiesz jaki jest warunk płyniecia prądu?

 

A co do sprawcy tematu- to w virago jest specjalna dziura w bocznej klapie gdzie wtyka sie specjalną wtyczke do ładowania aby nie otwierać wszstkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziura w bocznej klapie ???

Ostatnią prawdziwą dziurę jaką widziałem ,to była ta w mojej kieszeni,gdy wyszarpnąłem zwitek banknotów na zakup Virago :) . Po tym wyczynie ,jakiś dłuższy czas chyba ,nie będzie mnie stać na spoglądanie w żadne szparkodziurki hi hi...

Serio -CiasnyB- jest jakiś wtyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do sprawcy tematu- to w virago jest specjalna dziura w bocznej klapie gdzie wtyka sie specjalną wtyczke do ładowania aby nie otwierać wszstkiego.

W mojej 535 (rocznik 2000) nie było niczego takiego. Do ładowania wyciągnąłem aku - mimo wszystko nie było to takie trudne, wystarczyło tylko odkręcić przewody i po rozchyleniu gumowych rur (idących do dolnego baku) bez problemu można go wyjąć :) I raczej ładowałbym ze zdjętymi korkami, bo w czasie ładowania potrafi naprawdę "bulgotać" i nie wiem czy odpowietrznik da radę, poza tym te kropelki kwasu mogą zrobić coś czego nie powinny.

 

Moja rada - wyjąć i ładować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja jestem zwolennikiem wyciagania na okres zimowo - postojowy aku. W przypadku, kiedy to w garazu panuje zima temp. pokojowa, wystarczy ograniczyc sie do poodkrecania wszelkich kabelkow popodlaczanych do aku i okresowo go doladowywac. Ot i cala filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...