Skocz do zawartości

Kilka pytan odnosnie CBR F2


Rekomendowane odpowiedzi

Groszek nie tlumacz mi ze jak wieje to mam sie schowac za owiewke itd. W moim pytaniu raczej chodzilo o to czy w mojej odprezonej pozycji na CBR czulbym taki sam napor powietrza jak np w bandicievlub hornecie czy jednak troche mniejszy ( mimo nie skulenia sie za owiewka ). Po prostu moj kumpel nie wie co kupic sporta czy nakeda i nie potrafie mu pomoc jesli chodzi o wrazenia z jazdy a sczegolnie roznice aerodynamiczne.

A samochod z recznym ssaniem a motor to jest duza roznica. Samochodem na ssaniu sie jedzie przez jakis czas (zanim sie nagrzeje > okolo 2-3 km), natomiast w motocyklu na ssaniu podobno silnik ma pracowac kilkanascie sekund i gdy obroty na saiu zaczna mocno wzrastac wylacza sie je wrzyca jedynke i jedzie. Tak slyszalem, jesli jestem w bledzie to prosze mnie poprawic.

A co do osiagow CBR 600 i CBR 900RR to roznica 0,3 s do setki jest realna, natomiast do 200km/h to bedzie je dzielic mysle jakies 2 sekundy.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o to odpalanie i nagrzewanie z ssaniem:

samolocie - czym tak naprawdę różni sie silnik motocyklowy od samochodowego??

praktycznie niczym, - więc laczego miałby być jakoś szczególnie inaczej traktowany.

Tak samo jak w samochodach - też są różne teorie jak rozgrzewać silnik - czy robić to na postoju, czy już w trakcie jazdy, tak samo i wmotocyklach - każdy robi jak uważa. Ja np. odpalam motocykl, chwileczkę czekam (zazwyczaj w tym czasie zakładam kask i rękawice), zmniejszam ssanie aby silnik miał rozsądne obroty, siadam i jadę, a już po chwili wyłączam ssanie całkowicie. Dzięki temu silnik pod obciążeniem szybciej się nagrzewa i osiąga nominalną temperaturę pracy. ktoś inny Ci powie "nie rób tak, bo jazda na ssaniu jest szkodliwa" itd. tak jak mówiłem - są różne szkoły.

jeżeli chodzi o różnicę między jazdą nakedem a z owiewkami jest naprawdę duża. Tak to 80-90 km/h prawie nie czuć różnicy, przy 120 km/h na motocyklu bez owiewek już czuć że się jedzie, przy 140 już dłuższa jazda zaczyna być męcząca, a 180km/h to najwyżej chwilowo można sobie pocisnąć - taką mam opinię po przejażdżce kolegi motocyklem, bo sam zawsze jeździłem z owiewką. Jeżeli chcesz się przekonać - możesz to zrobić bardzo łatwo, wystarczy na dzień zdemontować owiewki w swoim - i bedziesz miał golasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie do 100km/h panuje cisza kolo 120 km/h zaczyna sie wiaterek, kolo 160 staje sie juz troche nieznosny, przy 180 ma sie wrazenie ze gdybym sie nie schowal za owiewke nigdy bym 200km/h nie osiagnol. Wiec chyba moja pozycja za kierownica nie za bardzo wspolpracuje z owiewka ( srednio ona dziala). Ale nie wierze tez ze wszyscy kiekowcy scigaczow ciagle jezdza z glowa na baku. Jaka jest granica predkosci przy ktorej trzeba sie pochylic.

Wczesniej nie przywiazywalem do tego wagi, ale kumpel gdy widzial mnie jak mkne ulica w pozycji niemal wyprostowanej, oznajmil mi ze tak sie nie jezdzi :buttrock: Slyszal nie glos silnika mojej maszyny tylko furkot kurtki, i to mnie sklonilo do rozwarzan na temat pozycji w trakcie jazdy.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec chyba moja pozycja za kierownica nie za bardzo wspolpracuje z owiewka ( srednio ona dziala).

jak chcesz żeby Ci nie wiało, to kup sobie GoldWinga. Owiewka w Twoim motocyklu nie została stworzona po to żeby chronić Ciebie przed wiatrem, absolutnie nie po to. A tak poza tym to jest motocykl, na nim wieje, przyzwyczaj sie.

Edytowane przez Groszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej . Mam cbr 600f2 i mam zamiar zrobic z niej motocykl tylko na tor...no i wlasnie szukam sportowych owiewwek ...moze wie ktos gdzie moge takie dostac... (ewentualnie cala gorna owiewka oryginalna w jakimkolwiek stanie) druga sprawa... jak myslicie czy sama regulacja przedniej zawiechy wystarczy, czy warto zaopatrzyc sie w racingowe sprezyny..a moze tylko zastosowac twardszy olej do przedniej zawiechy.... no i chcce troche zmienic przelozenie glowne...chyba 3 zeby wiecej na tyle... i pytanko..ile w oryginale f2 tylna zebatka ma zebow ..? stalowe przewody hamulcowe i crash pady juz kupione ... mam tez taki dylemat..czy do f2 da sie zapakowac z tylu szersza felge...mysle o tym tylko ze wzgledu na wiekszy wybor i dostepnosc uzywanych opon o rozmiarze 180...

pzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot ja nie rozumiem twojego dylematu co do pozycji za kierownicą. Sam ujeżdżam F2 od 3 sezonów i nigdy nie miałem takich problemów. Jedziesz sobie spokojnie po mieście to możesz siedzieć jak ci sie podoba, możesz nawet stać jeżeli masz ochote. Przy większych prędkościach trzeba odsunąć dupe do tyłu i przyjąć pozycję embrionalną. Ja przy prędkościach >180 łokciami dotykam kolan i leze na zbiorniku. F2 jest o tyle dobra że masz jeszcze możliwość wybrania pozycji siedzącej, nowe supersporty nie daja takiej możliwości, tam cały czas mniej lub bardziej ale zawsze leżysz. Problem z trzepoczącą kurtką leży chyba bardzoej po jej stronie aniżeli aerodynamiki motocykla. Moeże trza sprawić sobie mniejszą albo w skóre zainwestować. Co do hamulców to ogromną różnice odczujesz zakładając przewody w oplocie ( ja mam Goodridge i świetnie się sprawują ) i zmieniając płyn i klocki. Czasami też trzeba zmienić tarcze jeżeli są mocno zużyte. Co do reszty pytań nie będę się wypowiadał bo zostały już mniej lub bardziej wytłumaczone.

Edytowane przez danielos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie podzielam odpowiedz kolegi f2, jest bardzo wygodnym motocyklem i to w nim cenie!w nowszych moto nie takiego luksusu!osobiscie mialem okazje przejechac sie kawa z 98 i r1 i dodam ze jezeli chodzi o pozycje kierowcy to straszna lipa a nie wspomne juz o pasazezrce(raczej pasazerce:) hehheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobilem traske 200km, srednio na dobrej drodze utrzymuje predkosc 120-140km/h w pozycji odprzezone to jest takiej samej jak do jazdy po miescie ( blisko baka, rece wyprostowane). Przy wyprzedzaniu zwiekszajac predkosc do 160-180 tylko sie pochylalem i odsuwalem tylek. Gdybym mial jechac cala trase z tymi podwyzszonymi predkosciami to nie dal bym rady w tej skulonej pozycji.

CBR f2 jest dla mnie bardzo wygodna, ale do szybkiego przemieszczania sie bylaby lpsza pozycja jak we wsolczesnych supersportach.

Kurtka nie trzepotala tylko gwizdala, co nie zmienia faktu ze warto ja zmienic na porzadna skóre.

Aby poprawic hamulce zainwestuje w Nissiny na przod, jako ze locki i tak juz sie koncza. Klockow EBC mi nie polecaja.

Co ile km wymienia sie swiece i przy jakim przebiegu zachodzi na ogol koniecznosc wymiany lancucha rozrzadu?

I na koniec ciekawostka: jak bym nie jechal swoja honda to zawsze spalanie miesci sie miedzy 5 a 6 l na 100km . Miasto, trasa, predkosc itd nie robia tu specjalnej roznicy. Chcialem osiagnac swoja honda minimalne spalanie ( cos w granicach 4,5 l) jadac w tym celu z predkoscio spacerowa 120km/h , z tym ze wytrzymalem tylko kilka kilometrow no i dalej przynajmniej 140...... a gdyby nie to to kto wie

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80-90km/h :biggrin: Bardzo mocno sie zaparlem a i tak nie udalo mi sie utrzymywac 120km/h. Moze kiedys w towazystwie wolniejszych maszyn uda mi sie osiagnac 4,5 l na 100km.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...