SQSS Opublikowano 2 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2006 (edytowane) panowie czy to tak musi być że duże i ciężkie moto takie np. 300 kg razem z pasażerem wciąga lekko w zakręt przejechałem sie takim właśnie olbrzymem i sam się składa aż trzeba kontrować :biggrin: normalne to :icon_mrgreen: kumpel twierdzi że tak musi być, ale ja tam nie wiem, wiec pytam. Pomóżcie :buttrock: :biggrin: Edytowane 2 Października 2006 przez SQSS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 różne motocykle mają odmienną charakterystykę prowadzenia w winklach. masa jest tylko jednym z czynników, i wcale nie najważniejszymjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkronin Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 jeszua ma racje... ja jezdzac na kilku (praiwe nastu) motorach najlepiej wspominam SUZI GSXR750 z `97...co ona nie wyprawiala w zakretach... nie wiem, moze byla modyfikowana, lecz tak pieknie zamykajacego winkle moto jeszcze nie mialem... pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyklotron Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Znacznie większy wpływ na zachowanie w zakręcie ma kąt wyprzedzenia i grubość przedniej opony, im grubsza tym moto bardziej się wali w zakręcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Znacznie większy wpływ na zachowanie w zakręcie ma kąt wyprzedzenia i grubość przedniej opony, im grubsza tym moto bardziej się wali w zakręcie Eee z tą oponą to chyba nie do końca prawda. Wszelkie fabrycnze choppery z kołem 21 czy 19 cali tez się kładą wzakrętach a opona z przodu cieniutka. "Walenie się" w zakręcie wyniak właśnie z geometri zawieszenia i samej wagi. Poza tym trzeba trochę pojeździć takim klocem, żeby go dobrze wyczuć :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hikor Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Witam.300 kg z pasażerem oznacza, że motocykl jest lekki :biggrin: miałem kiedyś Hondę CB900. Sam motocykl z pełnym zbiornikiem ważył 270 kg :icon_mrgreen: W każdym razie ten model miał tendencję do samoistnego zacieśniania zakrętów. Trzeba było nieźle kontrować kierownicą. Nie bez przyczyny była ona dość szeroka. W tym jednak przypadku myślę, że na to zachowanie wpływ miało oprócz kąta wyprzedzenia i masy także zachowanie przedniego zawieszenia i ramy. Jak wiadomo w tym modelu były to elementy, które wyraźnie uginały się podczas jazdy :buttrock:hikor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 Nie doczytałem. Ja myslałem o motocyklach które same ważą pod 300 kg. Teraz śmigam motocyklem który zatankowany wazy 290 kg (ważyłem go na skupie złomu :icon_mrgreen: ). Nie wali się w zakrętach. Tylko przy manewrach z predkością parkingową trzeba trochę uważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
August~VF1000 Opublikowano 3 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2006 No ja jak kupiłem moją VF-ke to dopiero był czad w zakrętach. Z tym motocyklem musialem na początku walczyć :) Ale kwestia przyzwyczajnia... Z tym, że masa swoje robi. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Ja się przyznam do jednego błędu. Na forum byla mowa o zwiększaniu czy zmniejszaniu szerokości ogumienia o maksymalnie jeden rozmiar. Nie posłuchałem, akurat dostała mi się w ręce oponka o rozmarze 110/80, a w oryginale powinna być 90/90.Cena i stan naprawdę znakomity mnie skusiły.I co? Jest problem ze skręcaniem przy wyższych prędkościach,poprostu niechce motocykl skręcać. W niedzielę wracałem po zlocie, na liczniku 80km/h, ostry zakręt w lewo, przyhamowywuję,skręcam, a moto nie skręca. Nie chciałem szlifa zaliczyć i wybrałem podróż do rowu na wprost. Moto troche poobijane, ja najadłem sie strachu i mam pamiątkę. Nigdy wiecej tak szerokiej opony!!! W dodatku moja Kawa ma przód troche dalej wysuniety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 ogólnie im szersza opona tym trudniej sie składa w zakręty moto i takie jakie producent opony zaleca powinny być ! wiadoma że np r1 ma szerokie opony bo musie wyprodukowaną moc przenieś na podłoże, ale tam konstruktorzy zaprojektowali tak zawieszenie ramę itp ze mimo szerokich opon sprzęt w zakrętach sie dobrze zachowuje ...... np w takim gs itp nie ma wielkiej mocy i nie ma powodu zakładania szerokich opon bo i japoński inżynier do takiego zawieszenia i ramy nie przewidział szerokich opon i będzie sie o wiele gorzej składał w zakręty..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 4 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2006 Macie racje z tą szerokością opony, im szersza z przodu tym bardziej moto chce jechać na wprost. Ja mam dosyć szeroką z przodu i moto lubi jechać na wprost a jak się ma zbyt małą prędkość na zakręcie to się wali do środka. Jechałem raz na półkapciu z przodu to tak jakby mi ktoś wspomaganie wyłączył, nie dało się skręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 No fajnie wszystko rozumie tylko nie rozumie tego cze jak sie z tylu zalozy 130/80/18 zamiast 110/90/18 to jest jakas roznica przy wchodzeniu w zakrety czy raczej nie bo z tego co czytam mowicie o przodzie a tyl gra jakams role w tym przypadku ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wazzabii Opublikowano 5 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2006 polozenie srodka ciezkosci tez odgrywa role, co innego wchodzic na supermoto w zakret a na scigu o tej samej wadze i na oponach tego samego typu pomijam technike wchodzenia w zakrety :) bo na supermoto robi sie to bardziej efektownie xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 6 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2006 Na tyle to aż tak nie odczuwa się zmiany na szerszą, przy pokonywaniu zakrętów, ale różnica jest. Dużo też zależy, jak jest ukształtowany balon opony, tzn krzywizna bierznika. Jak jest kanciasta opona to ciężko się wykładać w winklu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FILIP2 Opublikowano 7 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2006 Siema . niewiem czy to warte porównania , ale moja Suzi też tak robiła. znalazłem lekarstwo. Nie była to zmiana opony tylko zmieniłem sprężyny na progresywne. Pomogło. Narka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.