Skocz do zawartości

CBF250 2006r.


bikeman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem a mianowicie w CBF250 nie potrafię włączyć świateł postojowych, światła mijania lub drogowe włączają się automatycznie po przekręceniu kluczyka w stacyjce a świateł postojowych za chiny nie umiem uruchomić, nie chciał bym z tego powodu oblać egzaminu na prawo jazdy :)

Pozdrawiam

Edytowane przez bikeman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze

z tego co ja wiem to automatycznie to nicsie nie wlacza, prawdopodobnie zapalasz moto na swiatlach.

nie znam sie na tym modelu ale poszukaj przelocznikow przy kierownicy co? zreguly wszystko jest oznaczone i po prawej powinnien byc przelocznik na postojowe i mijania a polewej na dlugie.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektore moto tak maja ze nie maja wlacznika swiatel a postojowki mozesz chyba wlaczyc poprzej opcje PARK w stacyjceczyli na pozycji ON wciskasz stacyjke i dalej przekrecasz i powinny sie dac zapalic postojowki i wyjac kluczyk

 

 

fakt, o tym nie pomyslalem, dobra rada

tylko ze przy wciskaniu kluczyka prawdopodeobnie trzeba jeszcze przekrecic kierownice w lewo bo tak dziala miedzy innymi blokada kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie nowe moto (wymóg ue, o ile mnie pamięć nie myli) tak mają, że nie można zapalić bez krótkich. podobnie jest od dawna w stanach

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje bede próbował, a tak aby wyjaśnić to w nowych moto jeste tak że światła zawsze sie palą po przekręceniu kluczyka, jedyne co można wybrać to to czy mają być to światła drogowe czy mijania ale wyłączyć się nie da :icon_mrgreen: troche to męczące bo trzeba zupełnie przekręcać kluczyk żeby nie wyładować aku.

Dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam ten sam problem, kupiłem niedawno Honde Hornet900 i ona ma fabrycznie światła włączane przez przekręcenie kluczyka. Wertowałem ksiażkę serwisową i przetrzepałem całe moto. Po prostu, postojówek nie da się włączyc. Nie przeszkadza mi to zbyt, ale interesuje mnie to, co na ten temat przepisy ruchu i policja. Żeby zostawić moto wieczorem na światłach, to muszę zostawić też kluczyki w stacyjce, innego wyjśćia nie ma. Honda jest sprowadzona z Niemiec, a nie ze Stanów, czy Kanady. Niedługo mam przegląd, ciekawe co powiedzą?

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam z kursu na prawko kat.A to światła mijania włączają się automatycznie. Na lewej rączce kierownicy jest tylko przełącznik świateł mijania na drogowe, no i szperacz. Przełącznika na światła pozycyjne nie ma.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak, jak piszesz, ale co na to prawo ruchu drogowego. Z tego, co wiem, to światła pozycyjne powinny być(tak się uczyłem w 1992r). Nie chciałbym sie o tym dowiadywać od policji. Z ciekawości poszedłem do stacji kontroli, a tam facio był zaskoczony, tym co mówię. Takie rozwiązanie jest tylko w miarę nowych modelach i to nie wiem, czy wszystkich. Pierwszy przegląd mojego moto był już zrobiony w polsce. Nie wiem na jakich zasadach, ale nie mam zamiaru wklejać kilku zybli w sprawnym motocyklu za jakieś głupie światła. Wolę przerobić instalację(jeżeli będę musiał), niż się użerać z przeglądami i policją.

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak obejżeć dokładnie stacyjkę. Są motocykle w których rozwiązano to prosto. Jak wkładasz kluczyk i przekręcasz w prawo w zelu włącenia instalacji, to trzeba spróbować przekrącić w lewo i sprawdzić czy świeci. Jeśli tak to spróbować wyjąć kluczuk. W wypadku jeśli tak i światła będą się świecić to jes to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak to w końcu z tą Hondą jest? Pzrechodzi to przeglądy, czy nie, bo mi właśnie wyszedł i przy ładniejszej pogodzie pojadę do kontroli po przegląd, a tam głównie na elektrykę patrzą, bo co mają sprawdzać? :) Może niedouczony jestem i ktoś mi podpowie, gdzie są postojówki. Dodam, że to nie pierwsze moje moto i wiem, gdzie powinny być.

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie robisz przeglady, ale nie slyszalem tym bardziej nie znam i nie widzialem diagnostow ktorzy by zwracali uwage na swiatla pozycyjne.

Generalnie stacje diagnostyczne sa nastawione na samochody, bynajmniej ja do takich jezdze i tam ci ludzie ogladaja sprzet i zachowuja sie jak dzieci ( pytania typu ile idzie itp). Co smieszniejsze, ja nie mam w ogole postojowki, mam lampe typu street w ktorej nie ma wogole takiej mozliwosci. Co do przepisow to pewien nie jestem ale jak sprzet nie ma postoju to sie go nie wymaga ( kazus mojego weterana mz. - tam nie ma wogole postoju fabrycznie)

Co do przegladow to wogole to jest niezla sciema, moje moto z nawierconym tlumikiem, brakiem lusterek ( wlasnie, pytanie, czy musza byc? podejrzewam ze jak jest miejsce na ich mocowanie to tak, bo np w weteranach takiej opcji brak). Przeglad robie zawsze na zgaszonym silniku ( skoro przyjechalem, to oni domniemuja ze dziala, hehe. podjezdzam na wysokim biegu, bez gazu zeby bylo jak najciszej, a po przegladzie zaraz maneta hehe... a oni ciesza sie jak dzieciaki, normalnie malo brakuje zeby pomachali) no w sumie mogliby to zrobic, bo za te kilkadziesiat zlotych za nic cos sie chyba nalezy.

 

 

wracajac do tematu. kurs robilem yamaszka rd 250, na egzaminie wsiadlem na cbf 250. przekrecam kluczyk, pala sie swiatla, mowie sobie to pewnie postoj, nerwowo przelaczam na dlugie, szukam wlasciwych dlugich, stresik...

 

co do policji, to tylko ci na motocyklach robia problemy i to przede wszytskim w wawce. zadna drogowka w samochodzie nie bedzie ci sprawdzala postojowych...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati ma racje, ja nigdy tego nie zrobiłem ale chyba kolejny właściciel mojej CBFki tak zrobił i nie mógł tego wyłączyć, wyjoł kluczyk a tu dalej sie świecą światła :)

 

p.s. Poczytaj Instrukcje jeżeli ją masz :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W motocyklach sprzedawanych od kilku lat świateł mijania NIE DA SIĘ wyłączyć. Zapalasz zapłon, światła się świecą.

Ojciec ma XVS 1100 z 2004 i świateł wyłączyć się nie da! Postojowe są tylko na pozycji kluczyka PARK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tych światłach włączajacych się razem z zapłonem, i że ich nie można wyłączyć, to wiem, ale u mnie nie ma pozycji PARK. Prawie ukręciłem kluczyk. :D I w prawo, jak w mojej poprzedniej Kawce i w lewo(na zdjęciu w GSR-e widziałem Park w lewo).

Poza tym, aż takiego problemu nie ma. Przez ok. 18 lat(z przerwami) stażu na moto(róznego rodzaju), nigdy nie miałem problemów z przeglądem, a policja może 3 razy mnie zatrzymała do kontroli. Mówie oczywiście o jeździe na moto.

Dziwi mnie jedynie fakt, iż motocykl wyprodukowany na europę(Niemcy) nie posiada świateł postojowych. Żarówka w przedniej lampie, i owszem jest, nawet się pali razem z drogowymi, ale nijak nie mozna np. zostawić motorku na postojowych.

654

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...