Skocz do zawartości

Co jest złego w kawach dziewiątkach????


Rekomendowane odpowiedzi

....tak z ciekawości pytam, bo jakoś niewiele się o nich na forum mówi. Na ogół jak ktos pyta o sportowy motor to wszyscy polecają pozostałe japończyki. Czy dziewiątki są serio takie sobie?

kawałek czasu temu pisałem na forum, bo polowałem na gsxr 750 - w efekcie upolowałem samochód :icon_mrgreen:

Teraz jestem zdecydowany zredukować liczbe kół i na przyszły sezon chciałbym wyposarzyć się w jakis sprzęt.

Biorę pod uwagę kilka motorków - m. in. kawkę 9 , gsxr 750 i blade'a (sc 33). Będe szukał czegoś z końca wieku :wink: , choć za cenę hondy z 98 mozna mieć młodsze kawasaki, tak na przykład.

Prędkość nie jest dla mnie jakimś fundamentalnym argumentem, choć pewnie z tej trójki kwak byłby najszybszy, ale jak mówie, to mnie najmniej obchodzi, pozostałe też są sporo za szybkie na moje umiejętności.

Pochwalić moge się jednym sezonem na gs 500, ciut jeździłem tez gsxr 750W, no i z kilometr zrobiłem na "blakberdzie" :eek: :cool:

Czy zx9r jest konkurencyjny w takim zestawieniu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za cenę hondy z 98 mozna mieć młodsze kawasaki, tak na przykład.

 

Czy zx9r jest konkurencyjny w takim zestawieniu???

 

Właśnie bo motocykle hondy trzymają wysokie ceny dlaczego ??- Bo są bardzo solidne i "długowieczne" i ludzie którzy nimi jeżdżą wiedzą ile ich sprzęty są warte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiler ja wiem ,ze Hondy sa solidne i twarde, rozumiem tez, że ludzie cenia swoje motory, ale cbr 900rr z 99 są czasmi w cenach nie wiele niższych od 929... z ekonomicznego punktu widzenia nie ma przesałnek, aby uznac taki stan rzeczy za logiczny.

Więc albo (sc 33) są tak genialne, albo sprzedajacy to optymiści, niepoprawni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawa dziewiątka hmmmmm, nigdy nie lubiłem tego motocykla, pomimo iż nie jest najgorszy i w zestawieniu z CBR900 wg mnie wypada lepiej. Jest to miej wiecej taka koza jak cbr929. Obydwa modele nie grzeszyły nowoczesnościa i stylistyką. Ci co piszą o bezawaryjnosci cbr lepiej niech juz nic nie mówią bo przypominają mi obecny parlament. Kawasaki zx-9r to w zasadzie motocykl bezpłciowy, nikt sie tym nie scigał bo woleli w tych czasach siódemkę, i sama fabryka tez nie uważała aby unowoczesnianie tego sprzetu było jakąś koniecznością. Zamiast dziewiątki polecam sześćsetkę, gdyż jest poręczniejsza,zwinniejsza i bardziej nowoczesna od starszej siostry.

Co do cen to nikt nie wie dlaczego np CBR1000Fireblade nowa jest najdroższa i najgorsza z litrówek w 2006r wiec podejrzewam że nikt też nie odpowie ci dlaczego CBR929 jest droższe od młodszej o 2 lata zx-9r. I dlaczego nikt w sezonie 2006 w Mistrzostwach Polski nie scigał się na fajerze? Miłośnicy Hondy odpowiedzą że była za dobra dla polskich zawodników :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ci powiem ze kumpel ma 9 i sobie ja chwali niezle . ma model 98 i własnie sie rozpier*olił 4 raz na niej a jezdzi juz od 9 lat i zaczynał od 125. Z taką mocą to nie bajka , oprzesz sie na manetce od gazu i cie poniesie.

Wiem ze cie ciagnie do zx9 ale z tego co piszesz to doswiadczenie masz lichutkie. Decyzja nalezy do ciebie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Co do cen to nikt nie wie dlaczego np CBR1000Fireblade nowa jest najdroższa i najgorsza z litrówek w 2006r ...

 

ale z ciebie pacan

chyba sie znasz na motorach ale tylko z tego co wyczytas w katalogu porowanasz dane moc i waga i myslisz ze to najwazniejsze...

po pierwsze honda ma najdluzszy zakres miedzy serwisami, a to o czyms swiadczy, w suzuki musisz po 6 tys robic regluacje zaworow :icon_twisted:

po drugie ma najlepszy amortyzator skretu hesd, ktory jest sterowany elektornicznie i jazda szybka tym motorem to bajka, a shimmy mu nie straszne

po trzecie ma najbardziej przyjazna/ przewidywalna krzywa momentu co dla wielu jest atutem bo mozesz tym motorem jezdzic bez obaw ze za bardzo odkrecisz wejdzie na te "zle" obroty i zrobi fikolka / oczywiscie dla niektorych wydaje sie to byc niezlym czadem, gdy motor jedzie i w pewnym momencie ma kop, honda jednak poszla w innym kierunku co kosztowalo ja to ze nie ma najwiecej koni i dla pacanow czytajacych katalogi wydaje sie byc najgorszym 1000... :icon_exclaim: :icon_exclaim: :icon_mrgreen: /

w jezdzie na drogach nie odczuwalna ta roznica, a ludzie ktorzy mysla ze jak kupia gsxra to beda loic honde cbr 1000 rr na szosie to chyba telewizji za duzo ogladali... bo nie ma gdzie , na torze mozliwe ale wiekszosc ludzi ktorzy kupuja ten motor chca go miec do normalnej jazdy, nie kazdego stac na wygodnego tusrytyka oraz mocnego sporta do jazdy tylko po torze... wiec jak sie wypowiadasz i cytujesz jeszcze tego dziawera ktoremu honda nie chciala dac motora do testow, wiec musial napisac o przykrej legendzie itd. ;bmw i suzuki chwali bo od nich dostaje motory...

wiec jezeli sie nie znasz tylko dysponujesz suchymi faktami z katalogu to sie nie wypowiadaj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie byla za dobra tylko poprostu honda zrobila motor bardziej przyjazny i tak nie wykorzystasz tego na szosie czym dysponuje, a jest bardziej przeidywalna, mniej wymaga czynnosci serwisowych i jak dla mnie jest najlepszym 1000, a taka osoba ktora siedzi na klopie i porownuje cyferki w katalogach potem rzuci ze to najgorszy 1000 i zacytuje przemadrego szymona dziawera ze dlaczego nikt sie nie scigal honda, ale honda zrobila motor ktorym sie da przynajmniej jezdzic i nie napierniczaja cie tak szybko nadgarstki i plecy jak na gsxrze...

chociaz i tak jak przystalo na scigacza za wygodna nie jest ale w porownaniu do gsxr-a twojego faworyta z ktorym najwiecej chwil spedzasz w lozku czytajac i ogladajac jego zdjecia i marzac jak to majac te 4 KM wiecej podbijasz swiat wyprzedzajac wszystkich jest o wiele wygodniejsza...

Edytowane przez Stan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem zakochany w zx9r od czasu jak jako pasazer po raz pierwszy przekroczylem 200 km/h na motocyklu

 

i jak juz zjezdze moja cbr 600 pc 25 to mam zamiar przesiasc sie wlasnie na srednia ninje.

 

O kawasaki kraza rozne opinie, ale dla mnie miarodajna jest pochadzaca jednego Pana, który byl posiadaczem takiego motocykla (obecnie pracuje dla Suzuki). Stwierdzil on, ze sa to dobre i niezawodne maszyny pod jednym warunkiem wlasciwego serwisu i dokonywania terminowych wymian.

 

Hondy z serii cbr (te z lat 90tych) to natomiast motocykle wyjatkowe pod wzgledem odpornosci na brak nalezytej obslugi, a przy tym maja niezle osiagi.

 

Moze wypowiedzialby sie ktos kto mial zx9r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel ma ZX9R 2001r, ja GSXRa 750.

Jesli chodzi o moc i osiągi, to mimo, iż na papierze są podobne, to kawa jest mocniejsza. Nie dużo, ale jednak. Jadąc obok siebie z równą prędkością, na tym samym biegu, po odkręceniu manetki powoli odjeżdza. Jest bardziej elastyczny i ładnie zbiera się z nizszych obrotów.

Ogólnych problemów z mechaniką nie ma żadnych, pomimo iż użytkowana jest dosyć ostro. Jeśli chodzi o sławne ramy, to muszę to potwierdzić. Jest to główna bolączka tego motocykla.

Poza tym na kawie jest wygodniejsza pozycja, motorek bardziej turystyczny.

GSXR 750 to typowy ostry sport. Mi przysparza więcaj frajdy z jazdy niż ZX9R. Zamiany bym nie zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z ciebie pacan

chyba sie znasz na motorach ale tylko z tego co wyczytas w katalogu porowanasz dane moc i waga i myslisz ze to najwazniejsze...

po pierwsze honda ma najdluzszy zakres miedzy serwisami, a to o czyms swiadczy, w suzuki musisz po 6 tys robic regluacje zaworow :icon_twisted:

po drugie ma najlepszy amortyzator skretu hesd, ktory jest sterowany elektornicznie i jazda szybka tym motorem to bajka, a shimmy mu nie straszne

po trzecie ma najbardziej przyjazna/ przewidywalna krzywa momentu co dla wielu jest atutem bo mozesz tym motorem jezdzic bez obaw ze za bardzo odkrecisz wejdzie na te "zle" obroty i zrobi fikolka / oczywiscie dla niektorych wydaje sie to byc niezlym czadem, gdy motor jedzie i w pewnym momencie ma kop, honda jednak poszla w innym kierunku co kosztowalo ja to ze nie ma najwiecej koni i dla pacanow czytajacych katalogi wydaje sie byc najgorszym 1000... :icon_exclaim: :icon_exclaim: :icon_mrgreen: /

w jezdzie na drogach nie odczuwalna ta roznica, a ludzie ktorzy mysla ze jak kupia gsxra to beda loic honde cbr 1000 rr na szosie to chyba telewizji za duzo ogladali... bo nie ma gdzie , na torze mozliwe ale wiekszosc ludzi ktorzy kupuja ten motor chca go miec do normalnej jazdy, nie kazdego stac na wygodnego tusrytyka oraz mocnego sporta do jazdy tylko po torze... wiec jak sie wypowiadasz i cytujesz jeszcze tego dziawera ktoremu honda nie chciala dac motora do testow, wiec musial napisac o przykrej legendzie itd. ;bmw i suzuki chwali bo od nich dostaje motory...

wiec jezeli sie nie znasz tylko dysponujesz suchymi faktami z katalogu to sie nie wypowiadaj...

rzeczywiscie honda jest najciezsza ze wszystkich litrow w tym roku. na papierze wazy 176 na sucho w porownaniu do 166 do dla gixerak5/k6. nie wiem natomiast gdzie wyczytales ze z gixerach robi sie zawory co 6000?? ja mam 600k4 i wedlug ksiazki serwisowej po 24000km od kupna nalezy je - SPRAWDZIĆ!!nie sadze zeby sie w tym detalu moja szejseta roznila od najnowszego litra. jesli chodzi o oddawanie mocy to gixer tez jest do przodu, bo wszedzie pisza ze gixerk5 jest nie do wyjebania jako tzw "all-round package" m.in. pod wzgledem oddawania mocy. co do jej cechy bycia przyjazna to kazdy sportowy liter jak dasz mu ognia na nizszym biegu pojdzie na gume i nie widze tu powodu zeby RR miala wybaczac wiecej bledow niz np gixer czy r1. poza tym litrowe sportbajki maja zwyczaj miec liniowy przyrost mocy co wynika z pojemnosci. jest prawda ze honda w modelu 2006 poprawila kilka detali, ale jako seryjny motocykl ktory mialby byc smigany na ulicy i na torze jest niestety w tyle i to gleboko za Gixerem.

...Jako motocykle wylacznie sportowe cbr'ki 600 i 1000rr nie maja sobie rownych(poki co), o czym swiadczy m.in. fakt ze od trzech bodajze lat korona WSS nalezy do zespolu Ten Kate Honda oraz ze naprzyklad w brytyjskich miszczostwach Supersport w zeszlym roku cebeerkami jezdzilo 24 gosci (na 36 startujacych). w superbajkach tez sobie radza. dzieki dobrym wynikom sportowym Honda ma dobre wyniki w sprzedazy mimo sporo wyzszych cen od konkurencji, natomiast seryjne motocykle na tle tejze konkurencji niczym szczegolnym sie nie wyrozniaja, a jesli sie niczym nie wyrozniaja to po co przeplacac??bo to honda??... jesli chodzi o MMP to z tego co wiem honda nie jest zainteresowana promocja w Polsce poprzez sport, wiec tym samym ch.. im w d....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogles trollu swoja wypowiedz zawrzec w 2 zdaniach na dodatek nie obrazajac innych.

Ciekawe czemu majac vn1600 jestes ekspertem od supersportow :icon_biggrin:

dlatego trollu ze tez mam cbr-e 1000

 

 

co do odleglosci miedzy serwisami i samymi przegladami / wymianami / naprawami honda wypada o wiele lepiej

 

co do stawania na gume to jak sie odkreci to kazdy scigacz stanie ale chodzi mi o to ze nie masz w pewnym momencie przypierniczenia tak jak na przyklad jest to na gsxr, tylko motocykl jest przewidywalny i za to cenie honde i nie tylko ja,

 

na pewne przejawy glupoty inaczej sie nie da zareagowac wiec musialem napisac co napisalem

jest mi przykro z tego powodu ale niestety

Edytowane przez Stan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...