blazej_19 Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Witam, problem dotyczy motocykla mojego kolegi. Chodzi o to ze 2 miesiace temu kupil nowy akumulator (zalal go jak nalezy) i kilka dni temu motocykla nie dalo sie juz odpalic z rozrusznika...Czy problem tkwi w rozruszniku czy w alternatorze, ze nie laduje akumulatora??Dodam jeszcze ze gdy przy wlaczonym silniku przy obrotach ok 1500 po rozlaczeniu klemy od akumulatora motocykl gaśnie (sprawdzalem u siebie to chodzil dalej). Motocykl Honda CBR 600F3 z 97 roku. Aha przypomnialem sobie ze wczesniej jak mial stary akumulator to tez byly takie problemy ale po wymianie na nowy sie skonczyly (jak widac nie na dlugo) :icon_rolleyes: :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flisert Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 No moje oko stawiam 90% ze to regulator napiecia, a 10% ze alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Problem tkwi napewno w ładowaniu, każdy silnik z alternatorem obcowzbudnym nie powinien gasnąć po odłączeniu bateryjki. A przy wyższych obrotach też zgaśnie jak go odłanczacie? Ciężko powiedzieć na oko co jest dokładną tego przyczyną, alternator, regulator napięcią bądź też jakiś przewód się upalił. I tak dobry wynik 2 miesiące na samym akumulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blazej_19 Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 A przy wyższych obrotach też zgaśnie jak go odłanczacie? Dzisiaj sprawdzimy czy przy wyzszych obrotach zgasnie...w pospiechu o tym nie myslelismy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Odłączanie akumulatora w czasie pracy silnika grozi uszkodzeniem elektryki.(moduł, alternator itd) Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blazej_19 Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Odłączanie akumulatora w czasie pracy silnika grozi uszkodzeniem elektryki.(moduł, alternator itd) To mowisz zeby tego nie robic?? Jak sprawdzic co jest nie tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 To mowisz zeby tego nie robic?? Jak sprawdzic co jest nie tak?? Słyszeliście kiedyś o woltomierzu i pomiarze napięcia ładowania?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Słyszeliście kiedyś o woltomierzu i pomiarze napięcia ładowania?? Poza tym dobry warsztat elektryczny posiada specjalny tester do akumulatorów. Można nim sprawdzić nie tylko samo napięcie na akumulatorze ale równiez (a może przedewszystki) jego wydajnośc pod obciążeniem.Nawet stary podładowany akumulator osiągnie ok 12,5V ale po podłączeniu najmiejszego chociaż obciążenia (np żarówka 21W) napięcie spadnie gwałtownie. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 ??Dodam jeszcze ze gdy przy wlaczonym silniku przy obrotach ok 1500 po rozlaczeniu klemy od akumulatora motocykl gaśnie (sprawdzalem u siebie to chodzil dalej). czlowieku, masz wiecej szczescia niz rozumu. nigdy tak nie rob, bo sie pozegnasz z paroma elementami instalacji na zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Nie straszcie go tak. Przecież alternator (w przeciwieństwie do prądnicy) może pracować bez bateryjki. Nic mu nie grozi. Może zagrozić nagłe odłączenie prądu innym urządzeniom elektrycznym które siedzą w Twoim motorku. Ale nie radze takich kąbinacji. Najlepiej weźcie zwykły elektroniczny miernik i sparawdżcie napięcie przed odpaleniem i po. Jeśli po odpaleniu napięcie na zaciskach akumulatora spadnie poniżej 12,5V to coś jest nie tak z ładowaniem. Sprawdź może bezpieczniki. u mojego brata w cbr600 nawalał regulator napięcia. Raz niedoładowywał a raz przeładowywał akumulator.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blazej_19 Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Nie straszcie go tak. Przecież alternator (w przeciwieństwie do prądnicy) może pracować bez bateryjki. Nic mu nie grozi. Może zagrozić nagłe odłączenie prądu innym urządzeniom elektrycznym które siedzą w Twoim motorku. Ale nie radze takich kąbinacji. Najlepiej weźcie zwykły elektroniczny miernik i sparawdżcie napięcie przed odpaleniem i po. Jeśli po odpaleniu napięcie na zaciskach akumulatora spadnie poniżej 12,5V to coś jest nie tak z ładowaniem. Sprawdź może bezpieczniki. u mojego brata w cbr600 nawalał regulator napięcia. Raz niedoładowywał a raz przeładowywał akumulator.... Dzieki, troche sie uspokoilem, narazie nic nie grzebalismy wiecej, ale wczesniej bezpieczniki sprawdzalismy, te co sa przy kierownicy pod owiewka i jeden w poblizu akumulatora i wszystkie sa ok... narazie sa studia ale w wolnej chwili sprawdzimy miernikiem jak to jest z tym napieciem i napewno zdam z tego relacje :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Nie straszcie go tak. Przecież alternator (w przeciwieństwie do prądnicy) może pracować bez bateryjki. Nic mu nie grozi. Może zagrozić nagłe odłączenie prądu innym urządzeniom elektrycznym które siedzą w Twoim motorku. A kto tu mowi o uszkodzwniu alternatora - napewno nie mlody VFR :notworthy:Ale modul tez troszke kosztuje, a to z nim przede wszystkim sie pozegnacie jak kilka szpilek napieciowych go popiesci.A pomiary "normalnym miernikiem" trzeba robic pod obciazeniem, czyli z zapalonymi swiatlami, na wolnych i przy 5 tys obrotow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrusgsx Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Najlepiej weźcie zwykły elektroniczny miernik i sparawdżcie napięcie przed odpaleniem i po. Jeśli po odpaleniu napięcie na zaciskach akumulatora spadnie poniżej 12,5V to coś jest nie tak z ładowaniem. Napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13,9-14,5V, inne będzie powodować przyśpieszone zużycie akumulatora. Jeśli napięcie jest niższe niż 12,5V to akumulator wymaga jak najszybszego doładowania bo inaczej nastąpi zasiarczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszcbr Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 moja rada jest taka: jak moto chodzi wez mernik przyloz do akumulator dodaj gazu jesli napicie bedzie nizsze niz 13,7 V wyrzuc regulator napiecie i kup nowy. Podaje namiary gdzie dostanie taki regulator. http://www.sklepmotocyklowy.pl/. na 99% problem tkwi w regulatorze. w f2 mialem to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Panowie który kretyn am podpowiedział że można podczas pracy odłączyć akumulator?Częstym powodem uszkodzenia regulatora jest niewłaściwe podłączenie akumulatora czyli luźne śruby na klemach.Jeszcze poważniejszą awarią jest uszkodzenie modułu zapłonowego w momencie milisekundowego przepięcia a to już kosztuje sporą kasę.Także jazda na uszkodzonym akumulatorze może doprowadzić do całej serii uszkodzeń w elektryce. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.