Skocz do zawartości

W czym tkwi problem??CBR 600f3


blazej_19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem dotyczy motocykla mojego kolegi. Chodzi o to ze 2 miesiace temu kupil nowy akumulator (zalal go jak nalezy) i kilka dni temu motocykla nie dalo sie juz odpalic z rozrusznika...Czy problem tkwi w rozruszniku czy w alternatorze, ze nie laduje akumulatora??Dodam jeszcze ze gdy przy wlaczonym silniku przy obrotach ok 1500 po rozlaczeniu klemy od akumulatora motocykl gaśnie (sprawdzalem u siebie to chodzil dalej). Motocykl Honda CBR 600F3 z 97 roku. Aha przypomnialem sobie ze wczesniej jak mial stary akumulator to tez byly takie problemy ale po wymianie na nowy sie skonczyly (jak widac nie na dlugo) :icon_rolleyes: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi napewno w ładowaniu, każdy silnik z alternatorem obcowzbudnym nie powinien gasnąć po odłączeniu bateryjki. A przy wyższych obrotach też zgaśnie jak go odłanczacie? Ciężko powiedzieć na oko co jest dokładną tego przyczyną, alternator, regulator napięcią bądź też jakiś przewód się upalił. I tak dobry wynik 2 miesiące na samym akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszeliście kiedyś o woltomierzu i pomiarze napięcia ładowania??

 

Poza tym dobry warsztat elektryczny posiada specjalny tester do akumulatorów. Można nim sprawdzić nie tylko samo napięcie na akumulatorze ale równiez (a może przedewszystki) jego wydajnośc pod obciążeniem.

Nawet stary podładowany akumulator osiągnie ok 12,5V ale po podłączeniu najmiejszego chociaż obciążenia (np żarówka 21W) napięcie spadnie gwałtownie.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??Dodam jeszcze ze gdy przy wlaczonym silniku przy obrotach ok 1500 po rozlaczeniu klemy od akumulatora motocykl gaśnie (sprawdzalem u siebie to chodzil dalej).

 

czlowieku, masz wiecej szczescia niz rozumu. nigdy tak nie rob, bo sie pozegnasz z paroma elementami instalacji na zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie straszcie go tak. Przecież alternator (w przeciwieństwie do prądnicy) może pracować bez bateryjki. Nic mu nie grozi. Może zagrozić nagłe odłączenie prądu innym urządzeniom elektrycznym które siedzą w Twoim motorku. Ale nie radze takich kąbinacji. Najlepiej weźcie zwykły elektroniczny miernik i sparawdżcie napięcie przed odpaleniem i po. Jeśli po odpaleniu napięcie na zaciskach akumulatora spadnie poniżej 12,5V to coś jest nie tak z ładowaniem. Sprawdź może bezpieczniki. u mojego brata w cbr600 nawalał regulator napięcia. Raz niedoładowywał a raz przeładowywał akumulator....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie straszcie go tak. Przecież alternator (w przeciwieństwie do prądnicy) może pracować bez bateryjki. Nic mu nie grozi. Może zagrozić nagłe odłączenie prądu innym urządzeniom elektrycznym które siedzą w Twoim motorku. Ale nie radze takich kąbinacji. Najlepiej weźcie zwykły elektroniczny miernik i sparawdżcie napięcie przed odpaleniem i po. Jeśli po odpaleniu napięcie na zaciskach akumulatora spadnie poniżej 12,5V to coś jest nie tak z ładowaniem. Sprawdź może bezpieczniki. u mojego brata w cbr600 nawalał regulator napięcia. Raz niedoładowywał a raz przeładowywał akumulator....

 

Dzieki, troche sie uspokoilem, narazie nic nie grzebalismy wiecej, ale wczesniej bezpieczniki sprawdzalismy, te co sa przy kierownicy pod owiewka i jeden w poblizu akumulatora i wszystkie sa ok... narazie sa studia ale w wolnej chwili sprawdzimy miernikiem jak to jest z tym napieciem i napewno zdam z tego relacje :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie straszcie go tak. Przecież alternator (w przeciwieństwie do prądnicy) może pracować bez bateryjki. Nic mu nie grozi. Może zagrozić nagłe odłączenie prądu innym urządzeniom elektrycznym które siedzą w Twoim motorku.

 

A kto tu mowi o uszkodzwniu alternatora - napewno nie mlody VFR :notworthy:

Ale modul tez troszke kosztuje, a to z nim przede wszystkim sie pozegnacie jak kilka

szpilek napieciowych go popiesci.

A pomiary "normalnym miernikiem" trzeba robic pod obciazeniem, czyli z zapalonymi swiatlami,

na wolnych i przy 5 tys obrotow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej weźcie zwykły elektroniczny miernik i sparawdżcie napięcie przed odpaleniem i po. Jeśli po odpaleniu napięcie na zaciskach akumulatora spadnie poniżej 12,5V to coś jest nie tak z ładowaniem.

 

Napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13,9-14,5V, inne będzie powodować przyśpieszone zużycie akumulatora. Jeśli napięcie jest niższe niż 12,5V to akumulator wymaga jak najszybszego doładowania bo inaczej nastąpi zasiarczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada jest taka: jak moto chodzi wez mernik przyloz do akumulator dodaj gazu jesli napicie bedzie nizsze niz 13,7 V wyrzuc regulator napiecie i kup nowy. Podaje namiary gdzie dostanie taki regulator. http://www.sklepmotocyklowy.pl/. na 99% problem tkwi w regulatorze. w f2 mialem to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie który kretyn am podpowiedział że można podczas pracy odłączyć akumulator?

Częstym powodem uszkodzenia regulatora jest niewłaściwe podłączenie akumulatora czyli luźne śruby na klemach.

Jeszcze poważniejszą awarią jest uszkodzenie modułu zapłonowego w momencie milisekundowego przepięcia a to już kosztuje sporą kasę.

Także jazda na uszkodzonym akumulatorze może doprowadzić do całej serii uszkodzeń w elektryce.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...