Skocz do zawartości

APRILIA ROTAX 123 - DZIURY W TŁOKACH, ŚWIECE WYPALANE W MIESIĄC


Sewy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM WAS. NAPISZE WAM MOZE WSZYSTKO OD POCZATKU. W KWIETNIU ZESZLEGO ROKU NABYLEM APRILIE RED ROSE 125. OJCIEC JECHAŁ WTEDY SOBIE OK 100KM/H I NAGLE SILNIK ZGASŁ, KOŁO TYLNE ZABLOKOWAŁO. U MECHANIKA OKAZAŁO SIĘ, ŻE JEST DZIURA W TŁOKU NA WYLOT. JAKO PRZYCZYNE MECHANIK UZNAŁ SZCZELINE W KADŁUBIE SILNIKA. KADŁUB WYMIENIŁEM, TŁOK ROWNIEZ. POTEM OKAZAŁO SIĘ, ŻE W MOTORZE NIE MA MODUŁU JAKI BYC P0WINIEN TYLKO UKŁAD Z TRABANTA. DO ZIMY JEZDZILEM NA NOWYM TLOKU, KADŁUBIE, A ZIMA WSTAWILEM ORYGINALNY UKLAD OD APRILII. OD TAMTEGO CZASU DZIEJE SIĘ COS DZIWNEGO ZE SWIECAMI. ICH ZYWOTNOSC TO OK 1,5 MIESIAC NIEZALEZNIE OD MARKI SWIECY, PARAMETRY SĄ ROWNIEZ KATALOGOWE. AZ NAGLE 2 TYG TEMU STALO SIE TO CO KIEDYS. W CZASIE JAZDY SILNIK ZGASŁ, KOŁO TYLNE ZABLOKOWAŁO. SWIECA BYLA TAK ZNISZCZONA, ZE PRAWDOPODOBNIE USZKODZILA TLOK. ZNOW CZEKA MNIE REMONT. ALE JAKA MOZE BYC TEGO WSZYSTKIEGO PRZYCZYNA??? PRZECIEZ 1,5 MSC KTORE WYTRZYMUJE SWIECA W TYM MOTORZE TO BARDZO MAŁO. POZDRAWIAM I DZIĘKI ZA POMOC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o twój problem to nie mam pojęcia.. ale tak sie zapytam skoro rozbierałeś ten silnik .. to ma moę odprężnik jakiś?? bo mam tez silnik rotaxa 123 i nie chce mi palic.. tzn mysle ze to kompresja bo jej nie ma wcale.. kręce kołem od rozrusznika jednym palcem..oczywiscie z wkręconą swiecą.. jak jest u ciebie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejscowe przegrzanie i tym samym przepalenie tłoka występuje przy zbyt ubogiej mieszance czyli nie odpowiedniej regulacji gaznika.

 

Odnosnie świec to najlepiej jakbys zrobic zdjęcie tej świecy. Na jej podstawie bedzie mozna powiedzieć mniej wiecej co dolega twojej apce.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit, aprilka nie ma na pewno odprężnika to nie jest potrzebny przy tej pojemnosci :P wrzuc drugi bieg i spróbuj odpalic ją na pycha ... jesli tylne koło nie stworzy oporu to powtórz to samo na 1 biegu :D jesli na asfalcie nie zablokuje koła to rozbieraj silnik i szukaj kasy na nowy tłoczek

SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pit, aprilka nie ma na pewno odprężnika to nie jest potrzebny przy tej pojemnosci :P wrzuc drugi bieg i spróbuj odpalic ją na pycha ... jesli tylne koło nie stworzy oporu to powtórz to samo na 1 biegu :D jesli na asfalcie nie zablokuje koła to rozbieraj silnik i szukaj kasy na nowy tłoczek

 

tak też myślałem.. na pycha nie wezmę bo sprzęgła ni ma juz wcale... koleś mi przyprowadził pegaso.. zebym coś poradził.. a ona ani sprzęgła ani sprężania...więc co tu radzic.. heh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też bym stawiał na ubogą mieszankę,która dla silnika jest bardziej szkodliwa niż zbyt bogata mieszanka-a jaki kolor miała świeca po przejechaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu km, bo jeśli biały lub bardzo jasny to mieszanka tylko i wyłącznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też bym stawiał na ubogą mieszankę,która dla silnika jest bardziej szkodliwa niż zbyt bogata mieszanka-a jaki kolor miała świeca po przejechaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu km, bo jeśli biały lub bardzo jasny to mieszanka tylko i wyłącznie

 

SWIECA JEST WŁAŚNIE BARDZO JASNA, NAWET MOZNA POWIEDZIEC, ZE BIAŁA. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co ci sprzeglo do odpalania na pych?? :-| Wrzuc bieg normalnie bez sprzegla i pchaj... POZDRO

 

 

 

hmm... sprzęgło jest po to żeby rozłączyć wał ze skrzynią jak mam skończone sprzęgło to jak mam pchać na pycha skoro skrzynia sie nie rusza??

 

 

 

 

SWIECA JEST WŁAŚNIE BARDZO JASNA, NAWET MOZNA POWIEDZIEC, ZE BIAŁA. POZDRAWIAM

 

 

 

zgadzam sie z przedmówcami.... wykręć troche śrubkę od składu mieszanki

pozdro 4@l

Edytowane przez pit_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sewy, tak jak ktoś już wcześniej wspomniał u Ciebie w motorze może zachodzić zjawisko spalania stukowego albo... No właśnie. Sprawdź luz na wale korbowym. Jeśli jest on duży to masz wyjaśnienie. Podczas pracy silnika z dużymi prędkościami obr siła bezwładności tłoka i korbowodu wyżuca owy tłoczek dalej niż przy prędkości niskiej. Jeśli wał ma duży luz wużuca go tak znacznie że nie dość że jest większa kompresja (przyczyna spalania stukowego) to i jeszcze tłok może wręcz obijać się o głowice. Czy podczas jazdy z większymi prędkościami obr słychać było jakieś metaliczne stuki lub coś w tym rodzaju?? Jeśli tak to sprawa prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...