Sewy Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 WITAM WAS. NAPISZE WAM MOZE WSZYSTKO OD POCZATKU. W KWIETNIU ZESZLEGO ROKU NABYLEM APRILIE RED ROSE 125. OJCIEC JECHAŁ WTEDY SOBIE OK 100KM/H I NAGLE SILNIK ZGASŁ, KOŁO TYLNE ZABLOKOWAŁO. U MECHANIKA OKAZAŁO SIĘ, ŻE JEST DZIURA W TŁOKU NA WYLOT. JAKO PRZYCZYNE MECHANIK UZNAŁ SZCZELINE W KADŁUBIE SILNIKA. KADŁUB WYMIENIŁEM, TŁOK ROWNIEZ. POTEM OKAZAŁO SIĘ, ŻE W MOTORZE NIE MA MODUŁU JAKI BYC P0WINIEN TYLKO UKŁAD Z TRABANTA. DO ZIMY JEZDZILEM NA NOWYM TLOKU, KADŁUBIE, A ZIMA WSTAWILEM ORYGINALNY UKLAD OD APRILII. OD TAMTEGO CZASU DZIEJE SIĘ COS DZIWNEGO ZE SWIECAMI. ICH ZYWOTNOSC TO OK 1,5 MIESIAC NIEZALEZNIE OD MARKI SWIECY, PARAMETRY SĄ ROWNIEZ KATALOGOWE. AZ NAGLE 2 TYG TEMU STALO SIE TO CO KIEDYS. W CZASIE JAZDY SILNIK ZGASŁ, KOŁO TYLNE ZABLOKOWAŁO. SWIECA BYLA TAK ZNISZCZONA, ZE PRAWDOPODOBNIE USZKODZILA TLOK. ZNOW CZEKA MNIE REMONT. ALE JAKA MOZE BYC TEGO WSZYSTKIEGO PRZYCZYNA??? PRZECIEZ 1,5 MSC KTORE WYTRZYMUJE SWIECA W TYM MOTORZE TO BARDZO MAŁO. POZDRAWIAM I DZIĘKI ZA POMOC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 jeżeli chodzi o twój problem to nie mam pojęcia.. ale tak sie zapytam skoro rozbierałeś ten silnik .. to ma moę odprężnik jakiś?? bo mam tez silnik rotaxa 123 i nie chce mi palic.. tzn mysle ze to kompresja bo jej nie ma wcale.. kręce kołem od rozrusznika jednym palcem..oczywiscie z wkręconą swiecą.. jak jest u ciebie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Miejscowe przegrzanie i tym samym przepalenie tłoka występuje przy zbyt ubogiej mieszance czyli nie odpowiedniej regulacji gaznika. Odnosnie świec to najlepiej jakbys zrobic zdjęcie tej świecy. Na jej podstawie bedzie mozna powiedzieć mniej wiecej co dolega twojej apce. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robak Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Pit, aprilka nie ma na pewno odprężnika to nie jest potrzebny przy tej pojemnosci :P wrzuc drugi bieg i spróbuj odpalic ją na pycha ... jesli tylne koło nie stworzy oporu to powtórz to samo na 1 biegu :D jesli na asfalcie nie zablokuje koła to rozbieraj silnik i szukaj kasy na nowy tłoczek Cytuj SPRZEDAM CZĘŚĆI HONDA XR XL NX 600 650, kontakt 600031499 lub [email protected] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Sprawdź ten gażnik jak Ci ktoś wyżej powiedział, ale mnie się wydaje, że tu może być też wina tego układu. Pit, nawet na 2 biegu powinno blokować trochę koło na asfalcie.Rozgrzewasz nową świecę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Pit, aprilka nie ma na pewno odprężnika to nie jest potrzebny przy tej pojemnosci :P wrzuc drugi bieg i spróbuj odpalic ją na pycha ... jesli tylne koło nie stworzy oporu to powtórz to samo na 1 biegu :D jesli na asfalcie nie zablokuje koła to rozbieraj silnik i szukaj kasy na nowy tłoczek tak też myślałem.. na pycha nie wezmę bo sprzęgła ni ma juz wcale... koleś mi przyprowadził pegaso.. zebym coś poradził.. a ona ani sprzęgła ani sprężania...więc co tu radzic.. heh... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papcio87 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 nielej paliwa 98 tylko 95, następną przyczyną może być zadużo splanowana głowica :P ,też mże dostawać zadużo paliwa i +paliwo 98 i popali zmniejsz dyszkie iodpreż troche silnik :D :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 A po co ci sprzeglo do odpalania na pych?? :-| Wrzuc bieg normalnie bez sprzegla i pchaj... POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 być moze punkt zapłonu jest za wczesny i powsaje spalanie stukowe powoduje ogromna temperature i niszczenie świec i denka tłokapozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 ja też bym stawiał na ubogą mieszankę,która dla silnika jest bardziej szkodliwa niż zbyt bogata mieszanka-a jaki kolor miała świeca po przejechaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu km, bo jeśli biały lub bardzo jasny to mieszanka tylko i wyłącznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sewy Opublikowano 24 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 ja też bym stawiał na ubogą mieszankę,która dla silnika jest bardziej szkodliwa niż zbyt bogata mieszanka-a jaki kolor miała świeca po przejechaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu km, bo jeśli biały lub bardzo jasny to mieszanka tylko i wyłącznie SWIECA JEST WŁAŚNIE BARDZO JASNA, NAWET MOZNA POWIEDZIEC, ZE BIAŁA. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 no to masz conajmniej jeden powód dlaczego się tak działo-zwiększ mieszankę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 (edytowane) A po co ci sprzeglo do odpalania na pych?? :-| Wrzuc bieg normalnie bez sprzegla i pchaj... POZDRO hmm... sprzęgło jest po to żeby rozłączyć wał ze skrzynią jak mam skończone sprzęgło to jak mam pchać na pycha skoro skrzynia sie nie rusza?? SWIECA JEST WŁAŚNIE BARDZO JASNA, NAWET MOZNA POWIEDZIEC, ZE BIAŁA. POZDRAWIAM zgadzam sie z przedmówcami.... wykręć troche śrubkę od składu mieszankipozdro 4@l Edytowane 24 Września 2006 przez pit_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Jak to się nie rusza?Normalnie jest tak, że wrzucasz bieg i pchasz ale to nie jest dobry pomysł, przy dużym sprężaniu.Najlepiej samemu na maksa rozpędzić moto na luzie, potem wskoczyć na nie, a następnie wrzucić bieg bez sprzęgła, jeżeli wszystko ok to odpali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Sewy, tak jak ktoś już wcześniej wspomniał u Ciebie w motorze może zachodzić zjawisko spalania stukowego albo... No właśnie. Sprawdź luz na wale korbowym. Jeśli jest on duży to masz wyjaśnienie. Podczas pracy silnika z dużymi prędkościami obr siła bezwładności tłoka i korbowodu wyżuca owy tłoczek dalej niż przy prędkości niskiej. Jeśli wał ma duży luz wużuca go tak znacznie że nie dość że jest większa kompresja (przyczyna spalania stukowego) to i jeszcze tłok może wręcz obijać się o głowice. Czy podczas jazdy z większymi prędkościami obr słychać było jakieś metaliczne stuki lub coś w tym rodzaju?? Jeśli tak to sprawa prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.