Skocz do zawartości

Wał korbowy m72 k750


prince
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pytanie dotyczy różnic w budowie wałow korbowych w dolnozaworowych silnikach zza wschodniej granicy.Czy ktoś wie na czym polegają zmiany?Mam pewną teorię ale myślę,że jest zbyt odważna by pisać bez konsultacji.

Napisz co ciekawego zauwazyles bo chyba nikt nie ma odwagi cos napisac. Mam w garazu kilka walow z dolniakow ale jakos zadnych roznic sie w nich nie dopatrzylem (po za roznica w luzach na korbach :icon_mrgreen: ) Z tego co pamietam to chyba kiedys Wild miala jakis wal z dolniaka z ladnymi sygnowaniami ktore wskazywaly na M-72. U kolegi widzialem wal ktory mial ladne bicia gwiazdek i odbioru technicznego czyli z MW (gwiazdki raczej orginalne bo nie byly widoczne cale tylko polowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś był kłamczuch.Chyba że chodzi o rozrząd-tam była wymiana łozyska ślizgowego na kulokwe,co ułatwiło trochę życie.W dolnozaworowym dwigatielu nie mamy ciśnienia oleju to i panewki nie dadzą rady.

 

 

 

 

A jeśli chodzi o typy to chodziło by mi głównie o kształt odkuwki korb,chociaż przeciw wagi też mają różne kształty.Ktoś wie które do których modeli?Temat można rosszrzyć.Czy warto się doktoryzować nad zmianą wałków na czopach na np.większą liczbę ale np igieł?Może natrafił ktoś na łożyska lub ich elemęty dające się zastosować w stopach korbek. Jak z wyważaniem dynamicznym?Pomijam ważenie korb,swożni,tłoków itp

A no i były we wczesnych modelach mniejsze sworznie .

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w dolniakach tez byly takie, ale co do ksztaltow przekroju korbowodu to normalny dwuteownik oraz przekroj plaskownika - ala splaszczonej elipsy. Dwuteownik jest lepszy, jezeli chodzi o sztywnosc. Jednak moze byc troche ciezszy, a moze nie ? - nie wiem nie sprawdzalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki o ten kierónek chodzi.We wszystkim się zgadzam,ale dalej.Obserwacje-r71 miał dwuteownik,dalej emki na instrukcjach też to samo-w koncu na początku jaszcze nie bardzo ingerowali w silnik-aż rozłożyli produkcje na Irbick i Kijów.I tu myśle ural dostał już nowy kształt korbek a chinczyki kują dwuteownik.Jest kilka szczegulów sugerujących ,że dostali linię p.od rosjan,a ci ostatni wciąż jeszzce robiąc części zamienne wykonywali korby do dolniaków kształtem przekroju przypominające uralowskie.Kurcze nie wiem.Z tąd ten temat. http://img171.imageshack.us/img171/1568/obrazvy6.jpg

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym razie nie wzbudza mojego zaufania.

Nie wyglada specjalnie odporny na zginanie

 

Adam M.

 

Ja juz prostowalem taki korbowod "na szybko" - bez rozbiorki silnika. Zostal zdjety tylko cylinder. Wystarczylo wlozyc tylko szpikulec w sworzen tlokowy i zalatwione :icon_twisted:

 

Wygina sie to dosc latwo - trzeba uwazac przy montazu /demontazu tlokow, a takze przy mocniejszym przytarciu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak co by dojechać ,ale może raczej nie polecać takich metod ,bojeszcze ktoś wyknuje że można sobie pogięty wał kupić na bajzlu i prostować np.widelcem.Polecam dyskusję o panewkach w dolniaku na forum. :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...