prince Opublikowano 23 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2006 WitamPytanie dotyczy różnic w budowie wałow korbowych w dolnozaworowych silnikach zza wschodniej granicy.Czy ktoś wie na czym polegają zmiany?Mam pewną teorię ale myślę,że jest zbyt odważna by pisać bez konsultacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 WitamPytanie dotyczy różnic w budowie wałow korbowych w dolnozaworowych silnikach zza wschodniej granicy.Czy ktoś wie na czym polegają zmiany?Mam pewną teorię ale myślę,że jest zbyt odważna by pisać bez konsultacji.Napisz co ciekawego zauwazyles bo chyba nikt nie ma odwagi cos napisac. Mam w garazu kilka walow z dolniakow ale jakos zadnych roznic sie w nich nie dopatrzylem (po za roznica w luzach na korbach :icon_mrgreen: ) Z tego co pamietam to chyba kiedys Wild miala jakis wal z dolniaka z ladnymi sygnowaniami ktore wskazywaly na M-72. U kolegi widzialem wal ktory mial ladne bicia gwiazdek i odbioru technicznego czyli z MW (gwiazdki raczej orginalne bo nie byly widoczne cale tylko polowa) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 Wiem, że pierwsze M72 miały wał na panewkach, tak jak R71. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
galar Opublikowano 25 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2006 M-72 rok 1942 oraz 1955ma wał na łożyskachkorbowody też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Wiem, że pierwsze M72 miały wał na panewkach, tak jak R71.Panewek na wałach NIGDY w dolniakach nie było.W pierwszych emech były tylko na zabieraku dyfra. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 26 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 Ale ja na serio gdzieś czytałem, że najpierwsiejsze M72 miały panewki. Ruscy zrobili łożyska, żeby można było remont w szopie zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 26 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2006 (edytowane) Ktoś był kłamczuch.Chyba że chodzi o rozrząd-tam była wymiana łozyska ślizgowego na kulokwe,co ułatwiło trochę życie.W dolnozaworowym dwigatielu nie mamy ciśnienia oleju to i panewki nie dadzą rady. A jeśli chodzi o typy to chodziło by mi głównie o kształt odkuwki korb,chociaż przeciw wagi też mają różne kształty.Ktoś wie które do których modeli?Temat można rosszrzyć.Czy warto się doktoryzować nad zmianą wałków na czopach na np.większą liczbę ale np igieł?Może natrafił ktoś na łożyska lub ich elemęty dające się zastosować w stopach korbek. Jak z wyważaniem dynamicznym?Pomijam ważenie korb,swożni,tłoków itp A no i były we wczesnych modelach mniejsze sworznie . Edytowane 26 Września 2006 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Nie wiem czy w dolniakach tez byly takie, ale co do ksztaltow przekroju korbowodu to normalny dwuteownik oraz przekroj plaskownika - ala splaszczonej elipsy. Dwuteownik jest lepszy, jezeli chodzi o sztywnosc. Jednak moze byc troche ciezszy, a moze nie ? - nie wiem nie sprawdzalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 27 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 (edytowane) Wielkie dzięki o ten kierónek chodzi.We wszystkim się zgadzam,ale dalej.Obserwacje-r71 miał dwuteownik,dalej emki na instrukcjach też to samo-w koncu na początku jaszcze nie bardzo ingerowali w silnik-aż rozłożyli produkcje na Irbick i Kijów.I tu myśle ural dostał już nowy kształt korbek a chinczyki kują dwuteownik.Jest kilka szczegulów sugerujących ,że dostali linię p.od rosjan,a ci ostatni wciąż jeszzce robiąc części zamienne wykonywali korby do dolniaków kształtem przekroju przypominające uralowskie.Kurcze nie wiem.Z tąd ten temat. http://img171.imageshack.us/img171/1568/obrazvy6.jpg Edytowane 27 Września 2006 przez prince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 no ja mam wlasnie w uralu takie jak na foto.hmm... a te korby ze zdjecia to 100% dolniak czy ural ? Najlepiej je pomierzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 27 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 100% dolniak i stąd zagadka.To nie jest żadna wkrętka, tylko doktorat z ruskiego motóra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 W kazdym razie nie wzbudza mojego zaufania.Nie wyglada specjalnie odporny na zginanie :icon_mrgreen: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 28 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Też takie było moje pierwsze wrażenie.Ale spokojnie to rosyjska stal,nie jakieś imperjalistyczne g... .A tak na margiesie,to tak sobie myślę kto bije numeratorem po korbach?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 W kazdym razie nie wzbudza mojego zaufania.Nie wyglada specjalnie odporny na zginanie Adam M. Ja juz prostowalem taki korbowod "na szybko" - bez rozbiorki silnika. Zostal zdjety tylko cylinder. Wystarczylo wlozyc tylko szpikulec w sworzen tlokowy i zalatwione :icon_twisted: Wygina sie to dosc latwo - trzeba uwazac przy montazu /demontazu tlokow, a takze przy mocniejszym przytarciu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 29 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2006 Tak co by dojechać ,ale może raczej nie polecać takich metod ,bojeszcze ktoś wyknuje że można sobie pogięty wał kupić na bajzlu i prostować np.widelcem.Polecam dyskusję o panewkach w dolniaku na forum. :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.