Skocz do zawartości

cagiva raptor 650


Rekomendowane odpowiedzi

...Czy macie jakas wiedze na temat tego motocykla?

 

czy lepszy od ducati monster? cenowo z pewnoscia tak

wizualnie definitywnie nie...............a jako motocykl? znajdzie amatorow ktorzy beda argumentowali w jego obronie; ja do nich nie naleze

 

 

Specifications

Engine: Liquid-cooled 90° 4-stroke V-Twin

Valves: 4 per cylinder, DOHC

Capacity: 645cc

Bore x Stroke 81 x 62.6 mm

Intake system: Mikuni BDSR 39mm Carbs

Clutch: Wet multiplate

Transmission: 6speed, chain final drive

Ft Suspension: 43 mm inverted Marzocchi

Rr suspension: Sachs damper, preload adjustable

Front brakes: 2 x four piston Brembo calipers,

2 x 298 mm discs

Rear brakes: twin piston Brembo caliper,

220 mm disc

Front tire: 120/70 x 17

Rear tire: 160/60 x 17

Rake/Trail: 25.2°/110 mm

Wheelbase: 1440 mm

Seat Height: 775 mm

Fuel capacity: 19 liters

Dry Weight: 180 kg

Instruments: Digital speedometer and scrollable digital readout for coolant temp, odometer, trip mileage (x 2). Tachometer, warning lights for neutral, high beam, turn signals and low fuel

Edytowane przez melvin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ducati fo już praktycznie legendarna firma. Główną zaletą Ducati jest to, że to... Ducati. Kupując Ducati nie patrzysz na praktyczne strony tych motocykli (choć napewno trochę też). Kupując Ducati patrzysz na to, ze to Ducati. Je się kupuje zeby się wyróżniać, mieć coś czego inni nie mają. A kupując Cagivę patrzysz na to, że oferuje podobyn sprzęt co Yamaha czy Honda czy jeszcze co innego ale za niższą cenę. Ludzie którzy kupują Cagive są praktyczni i chcą moto tylko, żeby sie przemieszczać z punktu do punktu i nie stać w korkach. Dlatego porównywanie Ducati z Cagivą jest troche dziwne. To niebo a ziemia.

 

Trochę sie rozpisałem:)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ducati fo już praktycznie legendarna firma. Główną zaletą Ducati jest to, że to... Ducati. Kupując Ducati nie patrzysz na praktyczne strony tych motocykli (choć napewno trochę też). Kupując Ducati patrzysz na to, ze to Ducati. Je się kupuje zeby się wyróżniać, mieć coś czego inni nie mają. A kupując Cagivę patrzysz na to, że oferuje podobyn sprzęt co Yamaha czy Honda czy jeszcze co innego ale za niższą cenę. Ludzie którzy kupują Cagive są praktyczni i chcą moto tylko, żeby sie przemieszczać z punktu do punktu i nie stać w korkach. Dlatego porównywanie Ducati z Cagivą jest troche dziwne. To niebo a ziemia.

 

Trochę sie rozpisałem:)

 

Pozdrawiam.

 

Zgadzam się z przedmówcą - pewne porównania są z góry skazane na niepowodzenie. Jeżeli już to można porównywać technikę, jakieś właściwości prowadzenia konkretnych modeli, ale nie da się porównać marki, bo to coś nieuchwytnego i związanego również z naszymi gustami, a o gustach się nie dyskutuje. Cagiva to na pewno dobre moto - sam chciałem nabyć, ale pojawiła się na horyzoncie moja piękna Suzi :P. I na pewno wyróżniające się z innych moto. A Dukat to Dukat. Co tu gadać, skoro wszystko jasne :D

 

Greetz,

 

&REW. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jest dokładnie tak, jak mówicie. Porównania można robić co do osiągów, danych technicznych itd. Cała reszta jest poza porównaniami, no przynajmniej wszelkie porównania kończą się niczyn, czyli tekstami w stylu - to mi się bardziej podoba, a to nie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wtracajac jak zwykle :P swoje trzy grosze - na wiosne widzialem ta maszynke na wystawie Motor Show (albo jakos tak to sie nazywalo) i musze powiedziec, ze rowniez budzial zainteresowanie tzw "ogladaczy". Jak widac po ulicach, a moze raczej nie widac (przynajmiej w Warszawce) nie zauwazylem tego sprzetu. Nie wiaqdomo czy to ze wzgledu n ajeszcze co najmniej mala popularnosc, amoze ze wzgledow finansowych, amoze z jeszcze unnych (np. ewentualna odsprzedaz, itp). A co by ni emowic - jak dzis mnie okreslil przedstawiciel Suzuki - ja mam faze zauroczeni Ducati i juz :D

 

A zeby porownywac - to trzeba sobie zadac pytanie - w zasadzie po co porownuje sprzety? A potem kto robi porownanie i na czyje zleceni czy tez sugestie? Ale to juz chyba zaczynam politykowac?

 

 

pozdrawiam,

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wtracajac jak zwykle :P swoje trzy grosze - na wiosne widzialem ta maszynke na wystawie Motor Show (albo jakos tak to sie nazywalo) i musze powiedziec, ze rowniez budzial zainteresowanie tzw "ogladaczy". Jak widac po ulicach, a moze raczej nie widac (przynajmiej w Warszawce) nie zauwazylem tego sprzetu. Nie wiaqdomo czy to ze wzgledu n ajeszcze co najmniej mala popularnosc, amoze ze wzgledow finansowych, amoze z jeszcze unnych (np. ewentualna odsprzedaz, itp). A co by ni emowic - jak dzis mnie okreslil przedstawiciel Suzuki - ja mam faze zauroczeni Ducati i juz :D

 

A zeby porownywac - to trzeba sobie zadac pytanie - w zasadzie po co porownuje sprzety? A potem kto robi porownanie i na czyje zleceni czy tez sugestie? Ale to juz chyba zaczynam politykowac?

pozdrawiam,

Krzysztof

 

Ja jeszcze jedno bym dodał do kwestii Motor Show ... w Polsce jest inaczej niż na zachodzie (choć podobno już jesteśmy zachodem, a niektórzy nawet twierdzą, że nigdy nie przestaliśmy nim być). U nas pewnie łatwiej się wyróżnić - to jedna strona Cagivy. Ale druga - zwracam uwagę Topicodawcy, jak wiele nowych Cagiv 650 (albo w ogóle Cagiv) sprzedano w ostatnich dwóch latach w Polsce - 0 (albo w granicach zera). No cóż, sam Marian Mleczyk nie da rady rozkręcić biznesu, a ta marka nie ma silnego wsparcia finansowego. Nie ma sprzedaży, nie ma serwisu, nie ma wiedzy, nie ma klimatu, nie ma sprzedaży ... błędne koło. To również w Polsce trzeba wziąć pod uwagę. Ale niekoniecznie w Anglii. BTW, jak notowana jest sprzedaż Cagiv w Anglii i jak wygląda sprawa z dostępnością serwisu? Dasz jakieś info?

 

Greetz serdeczne,

 

&REW. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja niestety nie ma zadnych info jak wyglada sprawa serwisu oraz sprzedazy ani w Polsce ani za granica, sorki

 

W pelni sie zgadzam ze stwierdzeniem, ze nie wiadomo czy Polska to juz zachod, czy jeszcze wschod? Wielu z producentow juz sie przejechalo na Polsce i to nie najlepiej. Problem podstawowy u nas to chyba wartosc nabywcza pieniadza i relacja poziomu wynagrodzeni do ceny zakupu dobr jak np. motocykl. Dla przykladu cena zakupu sredniej 600 to okolo 35 - 40 tys pln. Przy sredniej krajowej (bo do tego trzeba sie odnosic) na poziomie 2400 pln (taka mniej wiecej chyb ateraz jest) mozna latwo sobie policzyc ile trzeba miesiecy odkladac i nie miec innych wydatkow, nie jesc , itd. - tak lekko liczac okolo 15 miesiecy. U naszych sasiadow w Niemczech przelicznuk jest mniej wiecej jak 2 tys Eur sredniej krajowej do 12-15 tys Eur ceny zakupu

Nie chce mi sie po prostu wiecej pisac w tym temacie

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja niestety nie ma zadnych info jak wyglada sprawa serwisu oraz sprzedazy ani w Polsce ani za granica, sorki

 

W pelni sie zgadzam ze stwierdzeniem, ze nie wiadomo czy Polska to juz zachod, czy jeszcze wschod? Wielu z producentow juz sie przejechalo na Polsce i to nie najlepiej. Problem podstawowy u nas to chyba wartosc nabywcza pieniadza i relacja poziomu wynagrodzeni do ceny zakupu dobr jak np. motocykl. Dla przykladu cena zakupu sredniej 600 to okolo 35 - 40 tys pln. Przy sredniej krajowej (bo do tego trzeba sie odnosic) na poziomie 2400 pln (taka mniej wiecej chyb ateraz jest) mozna latwo sobie policzyc ile trzeba miesiecy odkladac i nie miec innych wydatkow, nie jesc , itd. - tak lekko liczac okolo 15 miesiecy. U naszych sasiadow w Niemczech przelicznuk jest mniej wiecej jak 2 tys Eur sredniej krajowej do 12-15 tys Eur ceny zakupu

Nie chce mi sie po prostu wiecej pisac w tym temacie

Pozdrawiam

Krzysztof

 

Dokładnie. Chyba totek pozostaje :P. Kto wie, czy nie większe szanse na odłożenie kasy :D.

 

A pytanie o serwis w Angli było do Koksa, jestem ciekaw, jak Cagiva wygląda poza granicami tego łez padołu :crossy:

 

&REW. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest w anglii? no coz - japonia rzadzi, sporo triumfow i bmw z wloskich to ducati gora (sporo monsterow) i tych 996 itp. a cagiva - glownie male pojemnosci. serwis wloskich maszyn tez cieniutko.ale ja mysle o raptorze bo on ma silnik suzuki i serwis bylby pod tym wzgledem ulatwiony (wloskie silniki wiemy ze nie naleza do maloawaryjnych i latwych w serwisie (raczej sa najtrudniejsze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Czy któryś z Kolegów miał może kontakt z motocyklem jak w tytule wiadomosci. Przymerzam się do kupna nowego ponieważ da się na terenie Niemiec uzyskać bardzo korzystną cenę. Pytanie czy motocykl jest wygodny na jazdy po mieście i krótkie dystanse do 100 km przy wzroście motocyklisty niewiele ponad 180 cm. Pozdrawiam wszystkich i prosze o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...