macker16xD Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Czy warto kupic 125 do nauki tak na poczatek zrobic prwko a1 pojezdzic 2 lata sprzedac i kupic normalny motor czy lepiej nie tracic kasy i troszke jeszcze poczekac i zrobic A i kupic jakas 600 ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzech Opublikowano 19 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2006 Czy warto kupic 125 do nauki tak na poczatek zrobic prwko a1 pojezdzic 2 lata sprzedac i kupic normalny motor czy lepiej nie tracic kasy i troszke jeszcze poczekac i zrobic A i kupic jakas 600 ;Djuz Tyl czekales to poczekaj jeszcze troch. Ja sie nie bawilem w zadne 125 i szukam 600 a jesli juz tak bardzo cie ciagnie to kup sobie 500 i smigaj sobie kolo domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JVC Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Moim zdaniem kup sobie 500 i wczuwaj sie w moto,a pozniej juz sam bedziesz wiedzial kiedy kupic 600. Na poczatek 500 jest ok. Znam pare osob ktore zaczynaly od 600 a nawet 1000 po zrobieniu A,z ta roznica,ze wczesniej smigali na mz i wsk po wioskach. Niektorzy im mowili ze to 100% smierc przesiadka z mz 251 na 1000. No i sie pomylili. Chlopaki dobrze sobie radza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madzik Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 taki temat juz byl... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andon13 Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 juz Tyl czekales to poczekaj jeszcze troch. Ja sie nie bawilem w zadne 125 i szukam 600 a jesli juz tak bardzo cie ciagnie to kup sobie 500 i smigaj sobie kolo domuA może niech kupi sobie 1000 i śmiga koło domu? Puknij ty sie w głowe! A co będzie jak spowoduje wypadek? Nie ma uprawnień to niech se kupi motorower, albo zrobi A1 i pośmiga jakąś 125! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 Najlepiej zrobić A1 i śmigać leganie. Nie jeździć 600'etką i bać się, że zaraz zatrzyma Cię patrol. Nie opłaca się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzejkob Opublikowano 24 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2006 ja mam ten sam problem , waham sie czy kupic 125 czy 600 ale chyba wybiore ta druga opcje :P :D http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M290145 pozdrawiam Kuba Tesarczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aruss00 Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Proponuje zebys cos kupil do nauki. Bo ja kupilem na pierwsze moto 750 i juz jego nie mam jezdzilem nim caly miesiac az co czasu kiedy uderzylem w drzewo. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Jasne ze robic A1 i smigac. Przez te 2 lata uschniesz bez jazdy :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drogowiec Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Kup 125 i to najlepiej enduro. Jak pośmigasz po piachu, to później 600 na asfalcie będie duuuużo łatwiej opanować. Pozdówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 27 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2006 Dokładnie tak!To nie jest tak, że 600tki nie "opanujesz", bo wsiądziesz, dodasz gazu i odlecisz w kosmos. Przy jazdzie na niskich obrotach CBR można "opanować" bez problemu. Problemy pojawiają się, gdy zechcesz dodać trochę więcej gazu - wtedy warto mieć trochę doświadczenia. Jazda na moto ma być przyjemnością. Dlatego 125, bo:- będziesz jeździł legalnie, więc bezstresowo- możesz odkręcić manetkę do oporu bez ryzyka, że wylądujesz na plecach za motocyklem - znów brak stresu- enduro 125 są odporne na wywrotki - znów brak stresu- jazda w terenie na pewno Ci się spodoba - sama radość- nauczysz się panować nad motocyklem, a motocykl wybaczy większość błedów, które popełnisz - nauczysz się wykorzystywać moc motocykla- 125 sprzedasz potem niemal za tyle samo, za ile teraz kupisz - one zupełnie nie tracą na wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prog Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Dokładnie tak!To nie jest tak, że 600tki nie "opanujesz", bo wsiądziesz, dodasz gazu i odlecisz w kosmos. Przy jazdzie na niskich obrotach CBR można "opanować" bez problemu. Problemy pojawiają się, gdy zechcesz dodać trochę więcej gazu - wtedy warto mieć trochę doświadczenia. Jazda na moto ma być przyjemnością. Dlatego 125, bo:- będziesz jeździł legalnie, więc bezstresowo- możesz odkręcić manetkę do oporu bez ryzyka, że wylądujesz na plecach za motocyklem - znów brak stresu- enduro 125 są odporne na wywrotki - znów brak stresu- jazda w terenie na pewno Ci się spodoba - sama radość- nauczysz się panować nad motocyklem, a motocykl wybaczy większość błedów, które popełnisz - nauczysz się wykorzystywać moc motocykla- 125 sprzedasz potem niemal za tyle samo, za ile teraz kupisz - one zupełnie nie tracą na wartości. Vademecum dlaczego 125 by CosmoSquig Bardzo dobrze napisane. O to chodzi byś się przygotował do jazdy na większym sprzęcie. Wierz mi latanie na 125 to nie ujma na honorze, a wręcz odwrotnie nabierzesz doświadczenia i będziesz brał młodych 18'latków na ich 600'tkach bez problemu bo będziesz bardziej doświadczonym motocyklistą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rbt Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Żeby odrazu wsiadać na większe moto, trzeba mieć też troche wyobraźni doświadczenie jest również bardzo ważne.Ja sie przesiadłem z 50 (w tej pojemności jeździłem 7-8 lat) na 550 początkowo szok, ale jeździłem jak 50-tką dopóki nie obczaiłem dość dobrze moto, a później już tylko doszedłem do wniosku że brakuje mocy... startuj z małych pojemnościpozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adbin Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Jeśli chcesz być choc troche odpowiedzialni dawkój sobie wrazenia. Każdy krok wtajemniczenia bedzie dawał Ci wiele radości. Zacząć od motocykla 100konnego jest dosć niebezpiecznegdybyś o tym nie wiedział nie zakładałbyś tego tematu Wierze ze podejmiesz dobrą decyzję. Szerokiej DrogiPozdrawiam Adbin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CosmoSquig Opublikowano 28 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2006 Vademecum dlaczego 125 by CosmoSquigSię rozpisuję po pijaku czasem :icon_twisted: :icon_exclaim: będziesz brał młodych 18'latków na ich 600'tkach bez problemu bo będziesz bardziej doświadczonym motocyklistą.Mało tego, na krętych drogach będziesz ich brał jeszcze na swojej 125ccm. To zupełnie inna bajka, gdy możesz na wyjściu z łuku odkręcić manetkę na max, ew. zredukować bieg, szybko wysprzęglić i znów odkręcić na max bez ryzyka, że tył wyprzedzi przód. Na sportowej 600ccm taki zabieg wymaga dużego wyczucia i opanowania motocykla, stąd zdecydowana większość motonitów w takiej sytuacji jedzie o połowę wolniej, niż pozwala sprzęt i warunki na drodze. ps. kilka dni temu jechałem puszką w okolicach Zakopanego i na bocznej drodze wyprzedziła mnie grupa motocyklistów z Francji... na objuczonych YBR125. Uprawianie dalekiej turystyki na takim moto - bocznymi drogami, na kompletnym luzie i bez pośpiechu - to musi być super sprawa. Aż chyba spróbuję, jak tylko moja kobita zrobi prawko A i będziemy mogli jechać w 2 sprzęty :icon_exclaim: pps. Zdanie podkreślone przez Adbina podkreśl sobie 3 razy i otocz czerwoną klamerką, bo jest w nim 200% prawdy i w pewnym sensie jest ono kwintesencją całej tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.