Skocz do zawartości

budowa


maxis_64
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mamtaką prośbę czy zna ktoś jakieś dobre linki z budowy choppra lub cruisera znudziły mi sie maszyny produkcyjne chciałbym zbudować własny piekny krążownik ale do tego są potrzebne jakieś przykłady zeby nie spartolić długoletniej pracy część części już mam ale nigdy nie za dużo dobrych rad tych którzy już przeszli przez to pozdrowienia dla wszystkich maniaków i fanów krązowników szos oczywiście jednośladowych maxis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprecyzowanie pytanka

1. Budowa tylnego zawieszenia

2. Budowa przedniego zawieszenia

3. Budowa ramy

Jest tyle możliwości, że człowiek zaczyna dostawać świrka i nie wie co wybrać, co najlepsze ,najbardziej funkcjonalne .

Dlatego proszę o linki i opisy.

pozdrowionka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprecyzowanie pytanka

1. Budowa tylnego zawieszenia

2. Budowa przedniego zawieszenia

3. Budowa ramy

Jest tyle możliwości, że człowiek zaczyna dostawać świrka i nie wie co wybrać, co najlepsze ,najbardziej funkcjonalne .

Dlatego proszę o linki i opisy.

pozdrowionka :)

 

ad1. tylne zawieższenie...najwygodniej na wachaczu...albo na suwakach

 

ad2. zależy jak to ma wyglądać.. albo olejaki jakieś przedłużone.. albo wachaczowy przód , jeszcze klasyczniej na resorze..

 

ad3. jeżeli nie chcesz budować moto pod jakieś papiery...tzn masz papier na moto firmy krzak gdzie nikt nie wie co to jest, to juz masz podstawe ..a jeżeli chcesz robić ramę i potem ją chomologować (oczywiscie samemu) to już raczej będzie kosztownie..lepiej zlecić to jakiemuś zakładowi co takowe ramy wytwarza.

 

 

 

to ma być chopper czy jakiś drag.. słuchamy dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choppera już miałem myślę że drag to jest to chcę mieć masywną ciężką maszynę z ogromnym zbiornikiem w kształcie łezki tylne koło już mam 240X70X16" rury na rame też stal nierdzewna utwardzona tera jestem w trakcie załatwiania silnika moze sie uda coś sciągnąć taniego powyżej 1100cm .Jakie wyobrażenia ,jeżeli chodzi o formę góry ,oczywiście wizualną to kształt mustanga w biegu,siodło umiejscowione na wysokości 1/4 tylnego koła, szeroki przód no nie będe zdradzał wszystkiego z doświadczenia wiem ze wszystko zaczyna sie od kół, a następnie ramy dalej to już dopieszczanie.Dodał bym zdjęciątko ale nie wiem jak się to robi.dzieki za informacje zapraszam do rzmowy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wrzuć na megauploada albo inny serwer i zarzuć linkiem... będziemy wiedzieli o czym gadka i wtedy można usiąść przy piwie przed kompem i pogaworzyć...

 

Tak BTW jeśli chcesz mieć siodło na wyskości 1/4 tylnego koła to jakos tego nie widze... chcesz szurać dupskiem po ziemi? A jak wjedziesz w dziure to zostawisz w niej klejnoty...

(chyba, ze chodziło Ci o 3/4 wysokości koła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz jakieś doświadczenie ze spawaniem .... ale nie takim gdzie trzeba zesmarkać dwie blaszki tylko takie gdzie spiona będzie z przetopem itd ukosowanie ??jeszcze do tego giętarkę.. wiesz wszystko ma być jak mówisz ciężkie, masywne.. znajdz silnik a potem ramę dopasuj do niego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja chciałem wam powiedzieć co mam zamiar zrobić. jeśli znacie kogoś, kto mógłby mi pomóc, to byłoby zajebiście:

 

weźcie sobie na tapetę virago 535. i teraz wyobraźcie sobie, że wyciągacie tylne koło, usuwacie kardan, tylny błotnik, nadmiar ramy u góry... a następnie z tyłu dajecie duże koło (np. 200 starczy) napędzane łańcuchem...

 

a tak o to wygląda silnik od 535 po przeróbce. tylko w nowej ramie:

http://img102.imageshack.us/img102/1935/b98rnij4.jpg

 

pozdrawiam!

 

thefex! masz piwo ode mnie za podanie namiarów na tą stronkę!

Edytowane przez bartic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartic wszystko spoko, tylko nie jestem przekonany co do tego że baza czyli XV535 to dobry silnik do tego typu kombinacji...

Ja jak już miałbym się bawić w budowe choppera to nie na bazie 500-tki, bo to moim zdaniem to trochę mija się z celem... ju noł łot aj min...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jezeli chodzi o spawanko to nie jest tak żle ,ale wszystko będzie spawane w systemie TIG nie normalnymi elektrodami, a gińcie rur to pryszcz bo kuzynek ma warsztat i gnie rury pod zamówienie ,mało tego one po zgięciu nie tracą swojego profilu jest taka specjalna giętarka wszystko idzie rewelacyjnie na niej wygiąć.Mysle ze dojżałem już do budowy ostatniej maszyny w moim życiu tylko jak to mówi się u nas na śląsku cieszyńskim "nie piere sie z kasą" i to bedzie dość długa budowa .Kumpel wyszukał gdzieś na bajerach motorowy złom ,podobno mozna jakiegoś uszkodzeńca starszego wyciągnąć za 200EU zobaczymy .

daje link do drugiego zdjęciątka .l http://img178.imageshack.us/img178/5016/1236895766wy8.jpg tojest to tylko dopracować resztę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...