Skocz do zawartości

Łańcuch, zembatki i te sprawy


cenderr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki dziwny problem, otóż niedawno kupiłem motocykl i próbowałem wczoraj naciągnąć łańcuch gdyż zamiast 3-4cm było ok 6cm. Łańcuch rżnął o wahacz. Naciągnąłem go ale jest on nierównomiernie rozciągnięty. Ustawiłem tak że w jednym miejscu jest te 3-4cm ale w innym jest powiedzmy 2cm. Różnica jest dość spora i teraz pytanie: czy dalsza jazda z takim napędem może skończyć się czymś poważnym?

Podczas jazdy (szczególnie na 1 i 2 biegu słyszę jak pykają ogniwka na zwężeniu łańcucha).

 

Miałem zamiar dojeździć tak do zimy (wiele czasu i tak nie zostało) i na wiosnę coś z tym koniecznie zrobić.

I teraz drugie pytanie: Wiem że powinno się wymieniać cały zestaw napędowy ale oglądalem dokładnie zembatki i wyglądają wporzo. Co do łańcucha nie wiem ile ma lat ani przebiegu ale do końca regulacji została mniej więcej 1/3 skali. Smarowałem go ale mimo wszystko zauważyłem że w niektórych miejscach się tak zacina. Z tego łańcucha nic już nie będzie.

 

Proszę doradźcie co z tym zrobić. Odpowiedzcie na te pytania powyżej bo nie wiem czy mogę zrobić tak jak chcę. Tzn wymienić na wiosnę sam łańcuch.

 

Pozdr.

 

P.S. szukałem w archiwum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oko nie da się dobrze ocenić stanu zębatki, wyglądać może dobrze, dopiero porównanie z nową może pokazać że zęby jednak mają trochę inny kształt. Warto skracać życie łańcucha za ok. 400 pln o jakąś połowę żałując

kasy na zębatki za 120?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, kupie też zębatki. Myślałem że będzie to o wiele droższe...

A co z jazdą? Nic poważniejszego się nie stanie?

Dzisiaj po wczorajszym naciągu całkiem ostro latałem i na postoju nie zauważyłem niczego niepokojącego. Łańcuch się nie grzeje ani nic. Po prostu trochę pyka w tym węższym miejscu...Da radę polatać do zimy?

 

Dodam że w tym najciaśniejszym miejscu też jest wyczuwalny luz, nie zrobiłem tego na ,,chama". Poza tym podczas jazdy łańcuch dodatkowo się rozciąga więc za ścisło nie zrobiłem na pewno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po wczorajszym naciągu całkiem ostro latałem i na postoju nie zauważyłem niczego niepokojącego. Łańcuch się nie grzeje ani nic.

 

to chyba jednak ostro nie latałeś... :)

 

pees. jak chcesz to podjedź do mnie albo się gdzieś na mieście ustawimy (przy okazji), to rzuce okiem na ten twój łańcuch (wal na PW jakby co).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzaj co jakis czas czy ogniwa nie gubia rolek ,

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pyt nawiazujace do tematu- co jest przyczyną nierównego wyciagania łańcucha???

 

Generalnie ch***wa jakość owego :) Np, Irisy mają tendencję do takich zjawisk.

 

A co z jazdą? Nic poważniejszego się nie stanie?

 

Nie musi, ale może...

Np. moze Cię czekać wymiana łożyska i simmeringu na wałku zdawczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turek, jak sie spotkacie to pokrec tylnym kolem i przyjrzyj mu sie dokladnie - jak sa duze roznice to moze tylna zebatka nie jest osiowo przykrecona do zabieraka - zebatki aftermarket czesto robione sa nierowne i bez specjalnego centrowania, ktore ma oryginalna co oczywiscie skutkuje nierownym ulozeniem lancucha - raz za ciasno, drugi raz za luzno.

Pozacinany na ogniwkach lancuch jest oczywiscie do wyrzucenia, ale do zimy moze wytrzyma. Jak zauwazysz ze gwaltownie zaczyna sie wyciagac to natychmiast musisz go zdjac.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jak zauwazysz ze gwaltownie zaczyna sie wyciagac to natychmiast musisz go zdjac.

 

Podepne sie do pytania. co to znaczy gwałtownie?? Ja jak kupilem moto to na poczatku sezonu mialek lancoch gdzies w polowie regulacji a teraz po 5000km mozna powiedziec ze regulacji juz nie ma :)

Caly zestaw idzie do wymiany na wiosne ale tak z ciekawosci to szybko czy tak w miare w normie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie do pytania. co to znaczy gwałtownie?? Ja jak kupilem moto to na poczatku sezonu mialek lancoch gdzies w polowie regulacji a teraz po 5000km mozna powiedziec ze regulacji juz nie ma :clap:

Caly zestaw idzie do wymiany na wiosne ale tak z ciekawosci to szybko czy tak w miare w normie??

 

Cokolwiek to by miało znaczyć, to dla mnie w normie... :) 2/3 regulacji to już praktycznie koniec napędu... Więc od połowy 5k, mogło tyle być. T jest tak, ze nie wyciąga się przez długi czas, a potem jak zacznie, to nie nadążysz regulować.

Znam takie przypadki, ze od początku do końca regulacji wytrzymało 5000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam taki dziwny problem, otóż niedawno kupiłem motocykl i próbowałem wczoraj naciągnąć łańcuch gdyż zamiast 3-4cm było ok 6cm. Łańcuch rżnął o wahacz. Naciągnąłem go ale jest on nierównomiernie rozciągnięty. Ustawiłem tak że w jednym miejscu jest te 3-4cm ale w innym jest powiedzmy 2cm. Różnica jest dość spora i teraz pytanie: czy dalsza jazda z takim napędem może skończyć się czymś poważnym?

Podczas jazdy (szczególnie na 1 i 2 biegu słyszę jak pykają ogniwka na zwężeniu łańcucha).

 

Miałem zamiar dojeździć tak do zimy (wiele czasu i tak nie zostało) i na wiosnę coś z tym koniecznie zrobić.

I teraz drugie pytanie: Wiem że powinno się wymieniać cały zestaw napędowy ale oglądalem dokładnie zembatki i wyglądają wporzo. Co do łańcucha nie wiem ile ma lat ani przebiegu ale do końca regulacji została mniej więcej 1/3 skali. Smarowałem go ale mimo wszystko zauważyłem że w niektórych miejscach się tak zacina. Z tego łańcucha nic już nie będzie.

 

Proszę doradźcie co z tym zrobić. Odpowiedzcie na te pytania powyżej bo nie wiem czy mogę zrobić tak jak chcę. Tzn wymienić na wiosnę sam łańcuch.

 

Pozdr.

 

 

Witam nierówno wyciągnięty łańcuch nadaje się tylko do wymiany i zasada numer jeden zawsze wymieniasz pełen zestaw czyli zebatki z łańcuchem każdy Ci to powie. Nie warto zakładac taniego gówna z laarsona louisa itp jeśli łańcuch to DID lub RK japoński produkt co do zebatek nie polecam taniochy typu JT bo to bubel robi sie piła postaw na renomowany wyrób typu francuski AFAM ścigają sie na tym Grandysi z Łodzi lub japońskie zębatki producenta SUNSTAR jeżdżę od ponad 12 lat motocyklami i do tego jestem mechanikiem więc wiem co piszę pozdrawiam

 

P.S. szukałem w archiwum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...