cenderr Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Witam Mam taki dziwny problem, otóż niedawno kupiłem motocykl i próbowałem wczoraj naciągnąć łańcuch gdyż zamiast 3-4cm było ok 6cm. Łańcuch rżnął o wahacz. Naciągnąłem go ale jest on nierównomiernie rozciągnięty. Ustawiłem tak że w jednym miejscu jest te 3-4cm ale w innym jest powiedzmy 2cm. Różnica jest dość spora i teraz pytanie: czy dalsza jazda z takim napędem może skończyć się czymś poważnym?Podczas jazdy (szczególnie na 1 i 2 biegu słyszę jak pykają ogniwka na zwężeniu łańcucha). Miałem zamiar dojeździć tak do zimy (wiele czasu i tak nie zostało) i na wiosnę coś z tym koniecznie zrobić.I teraz drugie pytanie: Wiem że powinno się wymieniać cały zestaw napędowy ale oglądalem dokładnie zembatki i wyglądają wporzo. Co do łańcucha nie wiem ile ma lat ani przebiegu ale do końca regulacji została mniej więcej 1/3 skali. Smarowałem go ale mimo wszystko zauważyłem że w niektórych miejscach się tak zacina. Z tego łańcucha nic już nie będzie. Proszę doradźcie co z tym zrobić. Odpowiedzcie na te pytania powyżej bo nie wiem czy mogę zrobić tak jak chcę. Tzn wymienić na wiosnę sam łańcuch. Pozdr. P.S. szukałem w archiwum :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzo Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 (edytowane) Nie rób poruty, zbierz przez zimę hajs i kup też zębatki (koszt w larssonie za dwie to mniej niż 150zł). Edytowane 10 Września 2006 przez gonzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Na oko nie da się dobrze ocenić stanu zębatki, wyglądać może dobrze, dopiero porównanie z nową może pokazać że zęby jednak mają trochę inny kształt. Warto skracać życie łańcucha za ok. 400 pln o jakąś połowę żałując kasy na zębatki za 120? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cenderr Opublikowano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Dobra, kupie też zębatki. Myślałem że będzie to o wiele droższe...A co z jazdą? Nic poważniejszego się nie stanie?Dzisiaj po wczorajszym naciągu całkiem ostro latałem i na postoju nie zauważyłem niczego niepokojącego. Łańcuch się nie grzeje ani nic. Po prostu trochę pyka w tym węższym miejscu...Da radę polatać do zimy? Dodam że w tym najciaśniejszym miejscu też jest wyczuwalny luz, nie zrobiłem tego na ,,chama". Poza tym podczas jazdy łańcuch dodatkowo się rozciąga więc za ścisło nie zrobiłem na pewno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TUREK Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Dzisiaj po wczorajszym naciągu całkiem ostro latałem i na postoju nie zauważyłem niczego niepokojącego. Łańcuch się nie grzeje ani nic. to chyba jednak ostro nie latałeś... :) pees. jak chcesz to podjedź do mnie albo się gdzieś na mieście ustawimy (przy okazji), to rzuce okiem na ten twój łańcuch (wal na PW jakby co). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 a ja mam pyt nawiazujace do tematu- co jest przyczyną nierównego wyciagania łańcucha??? Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cenderr Opublikowano 10 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 Z wiekiem każdy łańcuch może się nierównmiernie rozciągać. Ostra jazda, szarpanie na każdym biegu, dawanie na koło ze sprzęgła może to przyspieszyć :) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 (edytowane) sprawdzaj co jakis czas czy ogniwa nie gubia rolek , Edytowane 10 Września 2006 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 10 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2006 a ja mam pyt nawiazujace do tematu- co jest przyczyną nierównego wyciagania łańcucha??? Generalnie ch***wa jakość owego :) Np, Irisy mają tendencję do takich zjawisk. A co z jazdą? Nic poważniejszego się nie stanie? Nie musi, ale może...Np. moze Cię czekać wymiana łożyska i simmeringu na wałku zdawczym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Turek, jak sie spotkacie to pokrec tylnym kolem i przyjrzyj mu sie dokladnie - jak sa duze roznice to moze tylna zebatka nie jest osiowo przykrecona do zabieraka - zebatki aftermarket czesto robione sa nierowne i bez specjalnego centrowania, ktore ma oryginalna co oczywiscie skutkuje nierownym ulozeniem lancucha - raz za ciasno, drugi raz za luzno.Pozacinany na ogniwkach lancuch jest oczywiscie do wyrzucenia, ale do zimy moze wytrzyma. Jak zauwazysz ze gwaltownie zaczyna sie wyciagac to natychmiast musisz go zdjac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 ...Jak zauwazysz ze gwaltownie zaczyna sie wyciagac to natychmiast musisz go zdjac. Podepne sie do pytania. co to znaczy gwałtownie?? Ja jak kupilem moto to na poczatku sezonu mialek lancoch gdzies w polowie regulacji a teraz po 5000km mozna powiedziec ze regulacji juz nie ma :) Caly zestaw idzie do wymiany na wiosne ale tak z ciekawosci to szybko czy tak w miare w normie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Podepne sie do pytania. co to znaczy gwałtownie?? Ja jak kupilem moto to na poczatku sezonu mialek lancoch gdzies w polowie regulacji a teraz po 5000km mozna powiedziec ze regulacji juz nie ma :clap: Caly zestaw idzie do wymiany na wiosne ale tak z ciekawosci to szybko czy tak w miare w normie?? Cokolwiek to by miało znaczyć, to dla mnie w normie... :) 2/3 regulacji to już praktycznie koniec napędu... Więc od połowy 5k, mogło tyle być. T jest tak, ze nie wyciąga się przez długi czas, a potem jak zacznie, to nie nadążysz regulować.Znam takie przypadki, ze od początku do końca regulacji wytrzymało 5000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JASTRZĄB HAYA Opublikowano 11 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2006 Witam Mam taki dziwny problem, otóż niedawno kupiłem motocykl i próbowałem wczoraj naciągnąć łańcuch gdyż zamiast 3-4cm było ok 6cm. Łańcuch rżnął o wahacz. Naciągnąłem go ale jest on nierównomiernie rozciągnięty. Ustawiłem tak że w jednym miejscu jest te 3-4cm ale w innym jest powiedzmy 2cm. Różnica jest dość spora i teraz pytanie: czy dalsza jazda z takim napędem może skończyć się czymś poważnym?Podczas jazdy (szczególnie na 1 i 2 biegu słyszę jak pykają ogniwka na zwężeniu łańcucha). Miałem zamiar dojeździć tak do zimy (wiele czasu i tak nie zostało) i na wiosnę coś z tym koniecznie zrobić.I teraz drugie pytanie: Wiem że powinno się wymieniać cały zestaw napędowy ale oglądalem dokładnie zembatki i wyglądają wporzo. Co do łańcucha nie wiem ile ma lat ani przebiegu ale do końca regulacji została mniej więcej 1/3 skali. Smarowałem go ale mimo wszystko zauważyłem że w niektórych miejscach się tak zacina. Z tego łańcucha nic już nie będzie. Proszę doradźcie co z tym zrobić. Odpowiedzcie na te pytania powyżej bo nie wiem czy mogę zrobić tak jak chcę. Tzn wymienić na wiosnę sam łańcuch. Pozdr. Witam nierówno wyciągnięty łańcuch nadaje się tylko do wymiany i zasada numer jeden zawsze wymieniasz pełen zestaw czyli zebatki z łańcuchem każdy Ci to powie. Nie warto zakładac taniego gówna z laarsona louisa itp jeśli łańcuch to DID lub RK japoński produkt co do zebatek nie polecam taniochy typu JT bo to bubel robi sie piła postaw na renomowany wyrób typu francuski AFAM ścigają sie na tym Grandysi z Łodzi lub japońskie zębatki producenta SUNSTAR jeżdżę od ponad 12 lat motocyklami i do tego jestem mechanikiem więc wiem co piszę pozdrawiam P.S. szukałem w archiwum :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.