audioterrorysta Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 (edytowane) witam. Chcę poddac simsona s51 tuningowi. Wymiana cylindra i tłoka na 70ccm. Do tego oczywiście pierścienie, sworzeń zabezpieczenie, no i dysze gaznika.Czy wymieniac łożyska na wale, a może zrobić regenerację wału. Łożysko igiełkowe też??Czy dl 50 60 i 70ccm jest ta sama głowica?? czyli czy trzeba ją wymieniać?50, 60, 70 mają te same rozstawy śrób mocujących cylinder? Na koniec ceny. Ile powienien kosztować zestaw (jestem poczatkujacy wiec raczej sam nie dobiore wszystkich komponentow odpowiednio) 70ccm: cyl, tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenie, dysze gaznika. Jesli głowice tez trzeba zmienic to razem z nia.Moge skusic sie na taki tanszy za 90zł, czy lepiej kupic za ok 160?? Nie martwcie się nie chcę zrobić z sima plastikowej, bezdusznej wyscigowki. Ma poprostu lepiej jezdzic :biggrin: W planach również lakier wisniowo-bordowy metalik (jak znajde). Jak nie to czarny błyszczący. Mam zamiar uwolnic spore ilosci blyszczacych powierzchni. Czyli polerka. Edytowane 2 Września 2006 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenon165 Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 Pamiętaj.. w dzisiejszych czasach nie ma rzeczy tanich i dobrych... to jest po prostu nie do zrobienia !! Niestety. jeżeli juz masz kupowac to coś droższego i lepszego, żeby troche na tym pojezdzić, a nie po paru tys. km robić remont. Najlepeij kupić oryginalne niemieckie części ! Jeżeli chcesz tuningować 50 na 70 to najlepiej byłoby wymienić też wał na ten od 70 ccm , bo oryginalny może po prostu nie wytrzymać... Wątpię żeby lepsze łożyska wystarczyły. Co o dokładnych cen, to nie jestem zorientowany. Pozdrawiam :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 2 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2006 cylinder z tlokiem 130zl glowica do 70 25zl z agmotucylinder jest dosyc dober produkcji almotjak masz luzy na wale to musisz je zlikwidowac ale zostaw orginalny wal mozesze jeszcze w niego wladowac wypelniacze dysze to tania sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Jeśli chcesz to zrobić tak jak należy to powinieneś zainwestować w niemieckie orginalne częśći jednak cena samego cylindra niemieckieko wraz z tlokiem pierscieniami to wydatek ok 350zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 Ale efekt tego jest swietny :PJechalem sobie simsonem w obok krakowa w miejscowosci GolkowiceWlasnie bordowy-wisniowy i cylinder 70ccByl 3 biegowy i naprawde ladnie cisnal :biggrin:mial moc bez problemu na tylnie kolo :cool:Polecam to zrobic ale tez trzeba zmienic wal na ten od 70 :cool:bo zwykly zbyt dlugo nie wytrzyma Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 3 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 (edytowane) jak masz luzy na wale to musisz je zlikwidowac czyli oddac do regeneracji?? ile ona kosztuje i gdzie to dobrze robią?Przy zmianie pojemności trzeba zmieniac łożyska??Czym je smarujemy? smar stały, jaki polecacie? Jesli chodzi o wypełnienie otworów w kole zamachowym, to się tego nie podejmę. Zwiększa to moc ale i bardo obciąża silnik. Szkoda go. Edytowane 3 Września 2006 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max264 Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 wiec zacznijmy tak....przy tuningowaniu simla jest troche roboty....cylinder moze niespasowac do karterow mozliwe ze trzeba bedzie poszeszac kartery zeby wlazl..nastepnie wal...wal musi byc przystosowany do tuningu czyli musi byc wzmacniany i przystosowany do 70...lozyska na wale to samo powinny byc wzmacniane..orginalne nie wytrzumuja...a co do glowicy to dokladnie nie pamietam wiem ze do 60 pasuja orginalne glowice ale nie wiem czy do 70 tez jest tak samo... i nie pamietam jak jest dokladnie z gaznikiem...a co do cen to jest roznie zalezy jak wykonane...orginalne czesci sa zajebiscie drogie wtedy koszt tuningu to ok 500 zl jak nie wiecej.... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 wal od 70 jest taki sam tylko ze sa inne przeciw wagi i mniejsze wiec mniejsze sprezanie wiekszosc ludzi laduje cylindry 70 na wal od 50 bo jest wieksze sprezanie a wal takiej samej jakosci co do 70 i nie wytrzymalszy a i do tego dodaj rozwiercenie kraterow okolo 30zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 wiec zacznijmy tak....przy tuningowaniu simla jest troche roboty....cylinder moze niespasowac do karterow mozliwe ze trzeba bedzie poszeszac kartery zeby wlazl..nastepnie wal...wal musi byc przystosowany do tuningu czyli musi byc wzmacniany i przystosowany do 70...lozyska na wale to samo powinny byc wzmacniane..orginalne nie wytrzumuja...a co do glowicy to dokladnie nie pamietam wiem ze do 60 pasuja orginalne glowice ale nie wiem czy do 70 tez jest tak samo... i nie pamietam jak jest dokladnie z gaznikiem...a co do cen to jest roznie zalezy jak wykonane...orginalne czesci sa zajebiscie drogie wtedy koszt tuningu to ok 500 zl jak nie wiecej.... :biggrin:SZKODA gadać "wzmacniane łożyska" hmm "wzmacniany wał" hmm to co według ciebie po założeniu cylindra 70 cmm simek będzie miał drugie tyle mocy :cool: :cool: a i więcej nie pisz pierdół o wzmacnianych łożyskach :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 SZKODA gadać "wzmacniane łożyska" hmm "wzmacniany wał" hmm to co według ciebie po założeniu cylindra 70 cmm simek będzie miał drugie tyle mocy :cool: :biggrin: a i więcej nie pisz pierdół o wzmacnianych łożyskach :cool: Nie rozumiem Twojego komentarza panie kolego. Wmacniane czesci sa po to zeby silnik byl zywotniejszy, wytrzymywal wiecej przebiegu, oraz nie trzeba robic tak czesto kapitalki silnika jak to ma na miejscu orginalnych czesci. lozyska KOYO C3 z tefonowym koszyczkiem po 18 zlotych doskonale spelnia swoje zadanie w przypadku pojemnosci 70 w simsonie. Mam takie w CZ 125 - gdzie tam jest prawie 12 tys obrotow, moc dochodzi pod 30 koni a kompresja 12 czy 13 at. I nie narzekam. Te wzmacniane lozyska koyo napewno wytrzymaja wiele. Co do tuningowania simsona. To do poj 70 potrzeba rozwiercac kartery, aby tulej wystajaca z cylindra w nie weszla. Trzeba zalozyc wal od 70, przeciwagi robia swoje i nie po to ten wal wymyslili aby go nie uzywac. polecam kupic tuningowy wal ktory jest produkowany do simsonow, z wmacniania korba oraz z wypelniaczami , nie tylko w otworach przeciwwag ale nawet miedzy czopami tam gdzie korbowod. Taki wal przy cylindrze 70 poj bedzie najlepszym rozwiazaniem. Glowica od 50 mi sie wydaje ze sie rozni od 70 komora spalania. Po za tym bedzie pasowac. Polecam stoczenie glowicy na kolnierz tuleji. Do gaznika obowiazkowo wieksze dysze. Wydech tez przydaloby sie zmienic. Co do 60 to nie warto kupowac jakiejs z allegro. Tylko jesli macie 50 niemiecka to po prostu kupcie tlok od 60 i pojdzcie do tokarza i niech z 50 rozwierci na 60 . Zaplacicie z 30 zl wiecej a macie 60 niemieckiej produkcji z lepszych materialow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
max264 Opublikowano 3 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2006 SZKODA gadać "wzmacniane łożyska" hmm "wzmacniany wał" hmm to co według ciebie po założeniu cylindra 70 cmm simek będzie miał drugie tyle mocy :) :) a i więcej nie pisz pierdół o wzmacnianych łożyskach :evil: moze jak bys pomyslal to to ma inna kompresje i standardowe lozyska beda sie szybciej rozpadac niz gdyby bylo 50cm.....wiec nastepnym razem pomysl zanim napiszesz obrazajac kogos.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hz10 Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 dobra może przesadziłem jak kogoś uraziłem to sorki ale nie oto mi chodziło :evil: chodziło mi bardziej o to że przecież moc nie wzrośnie na tyle aby uszkodzić orginalne elemeny typu łożyska czy wał :) teoretycznie w zrasta pojemność o "prawie" 50% ale moc na pewno tyle nie wzrośnie więc po co to wszystko :) zakładamy nowy cylinder i heja :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 wał od s70 ma jescze grobszy korbowod i jest inaczej wywazony.Moto jes zwawsze na gornych obrotach spada moment obrotowy.(chodzi gdy jest stosowany w 50cmm)z tlokiem 70cmm moment obrotowy wyrownoje sie mniej wiecej tak jak 50cmm za sprawą ciezszego tloka.Ja mialem wal od s70 przy cylindrze 60cmm i bardzo ladnie chodzil:)bez przesady ze wzmanianymi lozyskami wystarczą niemnieckie C3 za 12zl jedno. :) Kartery trzeba poszerzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 4 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 dzieki, wiedze ze musze zmienic nieco zamiary. A chciałem tak: zregenerowac wal i zmienic jego lozyska (na te z AG-MOTu), korbowod zostawic stary(czy moz eregenerowac go a moze kupic nowy). Co do karterów. Trzeba poprostu powiekszyc ten otwor przez ktory przechodzi tłok?? czy powierzchnia tego otworu ma stycznosc z gładzia tłoka?? Czy musi być wykonana bardzo dokładnie czy wystarczy +-0.5mm?? bo takto moge tego dokonac w warsztacie slusarskim za free. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 4 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2006 Osobiśce uważam, że tuning simosna którego koszt wyniesie jak przyczytałem pare postów wyżej 500 zł jest nieopłacalny, za taką kase można poszukac uzywanego silnik od jakiejś 80 np: http://www.allegro.pl/item125484889_2_siln..._nsr_50_80.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.