Skocz do zawartości

Olej do zakonserwowania motocykla


shadok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem: Mam do "zakonserwowania" motocykl na rok na pewno, może na dwa lata. Będzie stał w pomieszczeniu ciepłym i suchym pod przykryciem. Nie można tam będzie go odpalać, ale pokręcić co jakiś czas oczywiście tak. Zamierzam przed "odstawką" wymienić mu oczywiście olej. I mam taką koncepcję, żeby na ten czas zalać go olejem samochodowym, bo wiadomo - koszty będą mniejsze. Mam dostępny tanio syntetyk Lotosa...

 

Jakieś dodatkowe porady przed hibernacją? Akumulator - wiadomo. Gażniki wysuszyć. Olej pod świecę. Pasek poluźnić. Motor na kołki - spuścić/obniżyć ciśnienie w kołach?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :biggrin: ja tylko dodam że jak masz stalowy zbiornik to można go dodatkowo zakonserwować chociaż dwa lata to nie dwadzieścia ;)

Edytowane przez hz10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba, trzeba, bo gumy majace 1/2 powietrza po prostu odpoczna - prawa fizyki, cisnienie itp. co jakis czas mozna tez obkrecac kola zeby sie guma rowno wyciagnela (tak od kogos slyszalem.. prawda czy falsz? pobaw sie w pogromce mitow!!)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze niebedzie cie 2 lata a martwisz sie jakby to bylo 20 :-P

moim zdaniem jesli motocykl ma stac pod dachem i to jescze w ciepelku to okres 2 lat jest prawie zadnym czasem!

wymien olej i wyciag akumulator,od biedy nalej do baku wahy na maxa i tyle!podejrzewam ze po 2 latach nawet jesli bedziesz podladowywal akumlator to i tak zywot sie jego skonczy wiec go sprzedaj lub komus ofiaruj i tyle..i przed ponownym uruchomieniem po takim czasie zalej dobrze gazniki swiezym paliwem, rozklej dobrze sprzeglo i JAZDA!!!!! :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl na kołki zeby koła były "w górze". Wymień olej, wstrzyknij troszkę pod świece i zakręć silnikiem zeby sie rozprowadził po cylindrach, spuść paliwo z gaźników a do zbiornika nalej pod korek, zakonserwuj opony preparatem do gumy, wyjmij akumotator a "nadwozie" umyj, osusz i zakonserwuj jakimś woskiem lub podobnym preparatem.

Jesli chodzi o gatunek oleju to wazne poprostu by był świeży.

Edytowane przez Avalon

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...