Skocz do zawartości

KTM 525 SX


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W tym roku jak wiadomo zakupilem KTM 525 SX przedtem jezdzilem YZ 250 motocyk uzywałem 30 % teren 70 % tor .I YZ bardzo dobrze mi sie sprawowala w tych warunkach szybka zwrotna lekka i mocna ;) Jednak natrafila sie okazja kupna KTM i tak sie oto stało ze jestem jego posiasczaem natomiast moj problem w tym motocyklu jest nastepujacy ze go sie nie da używać w terenie :biggrin: Jazda na 4 stopniowej skrzyni to prawdziwa meczarnia :D Teraz nie wiem co robic czy kupic drugie moto jakies enduro ? Ale wpadlem na pomysl aby pobawic sie z zebatkami i teraz tu moje pytanie jesli wsadze troche inne zebatki czy poprawi sie troche charakterystyka tego motocykla ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W tym roku jak wiadomo zakupilem KTM 525 SX przedtem jezdzilem YZ 250 motocyk uzywałem 30 % teren 70 % tor .I YZ bardzo dobrze mi sie sprawowala w tych warunkach szybka zwrotna lekka i mocna ;) Jednak natrafila sie okazja kupna KTM i tak sie oto stało ze jestem jego posiasczaem natomiast moj problem w tym motocyklu jest nastepujacy ze go sie nie da używać w terenie :biggrin: Jazda na 4 stopniowej skrzyni to prawdziwa meczarnia :D Teraz nie wiem co robic czy kupic drugie moto jakies enduro ? Ale wpadlem na pomysl aby pobawic sie z zebatkami i teraz tu moje pytanie jesli wsadze troche inne zebatki czy poprawi sie troche charakterystyka tego motocykla ??

ale czemu sie nie da jezdzic?? poprostu na trasach enduro urzywasz praktycznie tylko 1 i 2 a na prostych 3 i to jest norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemu sie nie da jezdzic?? poprostu na trasach enduro urzywasz praktycznie tylko 1 i 2 a na prostych 3 i to jest norma.

???? To chyba Twoje trasy enduro to 100% trial, a proste nie przekraczają kilkudziesięciu metrów. Chyba mamy inne tereny, bo ja jeżdżę na wszystkich czy to 5 biegach w LC4, czy 6 w EXC520.

Zrób tak skrzynię 4 biegową, i przełożenia żeby jednocześnie mieć bardzo wolną jedynkę do ultra technicznych odcinków, a czwórkę do ganiania od 80, 90 do 120-140 km/h po prostych-to się nie da na 4 biegach, niewykonalne. Albo będziesz ratował się na 1 biegu sprzęgłowaniem, albo na 4 biegu silnik będzie na prostych wyskakiwał z ramy.

Gdzieś tu wcześniej czytałem o tym, warto poszperać na forum. Chyba wniosek był taki że najlepiej...Kupić EXC.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ja jeżdżę na wszystkich czy to 5 biegach w LC4, czy 6 w EXC520

No własnie jakbym mial skrzynie 5 czy 6 biegowa to tez bym jezdzil na wszystkim a tu sie poprostu nie da :biggrin: Własie jazda po lesie polega na wrzucaniu 1 i 2 co przyznam ze jest troche meczące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jeżeli zdecydowałeś się na zakup motocykla crossowego to chyba nie myślaleś że łatwo sie bedzie na nim jeździć po lasach ja wychodze z założenia że jeżeli sie kupuje motocykl to sie powinno wybrać czy chcemy jeździć po lasach czy na torze i wtedy pozostaje nam wybrać czy enduro czy cross dla ciebie lepszym wyborem byłoby enduro ponieważ zdecydowanie więcej jeździsz po lasach niż po torze a pozatym enduro istnieje możliwość zarejstrowania. Pozatym myśle że ktm 525 jeszcze sx to jest najmocniejsz produkowany motocykl i ja bym wolał kupić sobie exc 525 alb 520 mocą niczym nie ustępują crossowej 450 -ce ale mają za to 6 biegów i lepiej przystosowane zawieszenie do enduro boto w końcu motocykle enduro, no i najlepsze exc ma rozrusznik. Także musisz przemyśleć czy cross czy enduro nie ma motocykla uniwersalnego chyba że kupisz sobie obydwa pozdrawiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 426 gania po lasach, az milo ;p Fakt ze mam skrzynie 5 biegowa. Predkosci nie zmierze dokladnie bo nie mam licznika, ale przypuszczalnie maks predkosc na starym przelozeniu to ponad 120 - 130 km/h. Teraz raczej tego juz nie przekroczy. Minusem wypadow do lasu byly opony, ktorych ubywalo w oczach :biggrin:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy też ma sx525 i używa go głownie enduro. Całkiem nizle sobie radzi na 4-biegowej skrzyni, ale mówi on, że mozna dodać 2 zębatki na szkrzynie i bedzie miał 6biegów, bo ponoc sie mieszczą.

Edytowane przez endurowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Faktem jest, SXem 520 nie da się jeździć w terenie na przełożeniach enduro. Moto demoluje ręce. Dlatego zawsze odradzam ten zakup.

 

Teraz kombinuj z zębatkami. Znajomy jeździ na identycznym modelu. Założył z tyłu zębatkę z przełożeniem szosowym, nie pamiętam ile tam jest zębów, nieco ponad 40, w każdym razie znacznie mniej niż 50, tzeba zerknąć do manuala nowych EXC, one mają te zębatki na wyposazeniu fabrycznym (poza modelami 520 i 525, one nie są w nie fabrycznie wyposażane).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jeżeli zdecydowałeś się na zakup motocykla crossowego to chyba nie myślaleś że łatwo sie bedzie na nim jeździć po lasach ja wychodze z założenia że jeżeli sie kupuje motocykl to sie powinno wybrać czy chcemy jeździć po lasach czy na torze i wtedy pozostaje nam wybrać czy enduro czy cross dla ciebie lepszym wyborem byłoby enduro ponieważ zdecydowanie więcej jeździsz po lasach niż po torze a pozatym enduro istnieje możliwość zarejstrowania. Pozatym myśle że ktm 525 jeszcze sx to jest najmocniejsz produkowany motocykl i ja bym wolał kupić sobie exc 525 alb 520 mocą niczym nie ustępują crossowej 450 -ce ale mają za to 6 biegów i lepiej przystosowane zawieszenie do enduro boto w końcu motocykle enduro, no i najlepsze exc ma rozrusznik. Także musisz przemyśleć czy cross czy enduro nie ma motocykla uniwersalnego chyba że kupisz sobie obydwa pozdrawiem

 

Jak przeczytasz ze zrozumieniem jeszcze raz co napisał Koki 90 to zobaczysz, że używa motocykla własnie w większości na torze a tylko 30 % w terenie. :cool:

 

 

Nie zgadzam się również z tym, że koniecznie trzeba wybrać czy cross czy enduro :biggrin:

Znam zawodników ktrórzy jeżdżą/jeździli motocyklami enduro na torze a nawet z powodzeniem w zawodach MX (Rzętek) i takich, którzy jeżdżą crossówkami w rajdach enduro :cool: choćby kiedyś Kędzierscy YZFami.

W tej chwili używam CRFy 450 R coraz więcej do jazdy na torze ale wcześniej jeździłem głównie po poligonie itp. i nie czuję jakiegoś dyskonfortu z powodu używania crossa w terenie, na standardowych przełożeniach 14/50.

 

 

Co do problemu Kokiego to nie znam się na KTMach ale stawiam, że skrzynia od 6 biegowego EXC 525 będzie pasowała, tylko ten koszt ale napewno mniejszy niż drugie moto. :P

Jeśli można by było dołożyć w sumie 4 tryby aby mieć dodatkowe 2 biegi, tak jak endurowiec pisze, to był by normalnie raj tylko ciekaw jestem czy nie trzeba było by zmienić też zmieniacza (nie wiem jak się doładnie na to mówi) no i czy weszły by dodatkowe widły.

 

Mój znajomy własnie z powodu 4 biegów sprzedał YZ450F 05r i kupił taie samo moto ale z roku 06 gdzie przełożeń jest już 5.

Edytowane przez BaRy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

???? To chyba Twoje trasy enduro to 100% trial, a proste nie przekraczają kilkudziesięciu metrów. Chyba mamy inne tereny, bo ja jeżdżę na wszystkich czy to 5 biegach w LC4, czy 6 w EXC520.

Zrób tak skrzynię 4 biegową, i przełożenia żeby jednocześnie mieć bardzo wolną jedynkę do ultra technicznych odcinków, a czwórkę do ganiania od 80, 90 do 120-140 km/h po prostych-to się nie da na 4 biegach, niewykonalne. Albo będziesz ratował się na 1 biegu sprzęgłowaniem, albo na 4 biegu silnik będzie na prostych wyskakiwał z ramy.

Gdzieś tu wcześniej czytałem o tym, warto poszperać na forum. Chyba wniosek był taki że najlepiej...Kupić EXC.

hehe :biggrin: faktycznie zle sie wyraziłem :cool: chodzi o lasy w górach bo takie własnie mam kolo siebie tereny góóóry :cool: ale tak naprawde nawet na dosc szybkim torze crossowym w Krk jak jechałem na CRF 450 to nie byłem w stanie zapiąć 4 a 3 to i tak było zadko bo moto tak strasznie zapierdzielke na 1 i 2 ze nie ma gdzie zapiąc tamtych biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh wsadzilem inna zebatke ale raczej to nie pomoglo chyba jednak nie bede kombinowal i kupie jakies uzywane Enduro do 6 tys

:biggrin: o rety!!

To bedzie jak cofanie sie w czasie! :cool: z 2005 rocznika na mega wypasie na pradawny motocykl z 94r. Tak to moze być bardzo ciekawe uczucie :cool: . Tak całkiem szczerze i na serio to sprzedałbym na Twoim miejscu tego SX i dołozył te 6000 i kupił EXC. Satysfakcja gwarantowana :P a jak 525 za mocne to moze 450 :P i to jak bys tyle dołozył to moze byś w tym momencie kupił juz z 2006r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh ale ja nie sprzedaje SX :cool: tylko chce miec jeszcze jeden motocykl zebym mogł pojezdzic po terenie :biggrin: a SX nie jest za mocny wydaje mi sie raczej motocyklem idealnym a nie musze zmieniac na 2006 bo to wkoncu tylkko rok roznicy nie biorac pod uwage tego ze motocykl ktory kupilem byl praktycznie nowy mial przejechane moze 5 godzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale chcesz kupic moto drugie za 6000zł :cool: a za to kupisz archaizm z wporównaniu z tym na czym smigasz i gwarantuje Ci ze po kilku przejazdzkach nie bedzie Ci sie chciało jezdzić na "złomie" :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...