Skocz do zawartości

pytania całkiem banalne, ale...


Piotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W poniedziałek prawdopodobnie odbieram swoje pierwsze moto Hondę cb 750 (wiem, ze to dużo na początek, ale wysoki jestem i motocykl musi być duży, a ta honda jest w sam raz na mnie, a i jej silnik nie jest mocno wysilony, ma 73 konie), w związku z tym mam kilka pytań, bardzo prostych dla was, a ja nie mam zielonego pojęcia:

 

1. Tankowanie benzyny powinno odbywać się na stopce centralnej czy bocznej? I do jakiego poziomu leje się wachę? jest tam jakaś kreska czy coś?

2. Czy za każdym razem muszęzakręcać kranik skoro jest podciśnieniowy? co to znaczy, ze jest on podcisnieniowy?

3. Ssanie, przy każdym odpaleniu moto?

4.Wyłączanie ssania - od razu, stopniowo, czy np 1 - 1/2 - 0 ?

5. Jazda od razu po odpaleniu czy poczekać aż nabieże temperatury?

6. Jakie obroty powinny być, żeby nie męćzyć silnika - chodzi mi o górną i dolną granicę

7. co to jest pozycja PRIM czy jakoś tak na kraniku

 

To chyba wszystko. Mam nadzieję, ze temat nie zostanie wywalony oraz, ze dostanę kilka odpowiedzi. Myślę ze odpowiedzi na te i innego typu pytania powinny znaleźć się w jakimś FAQ dla początkujących.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Piotreek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W poniedziałek prawdopodobnie odbieram swoje pierwsze moto Hondę cb 750 (wiem, ze to dużo na początek, ale wysoki jestem i motocykl musi być duży, a ta honda jest w sam raz na mnie, a i jej silnik nie jest mocno wysilony, ma 73 konie), w związku z tym mam kilka pytań, bardzo prostych dla was, a ja nie mam zielonego pojęcia:

 

1. Tankowanie benzyny powinno odbywać się na stopce centralnej czy bocznej? I do jakiego poziomu leje się wachę? jest tam jakaś kreska czy coś?

2. Czy za każdym razem muszęzakręcać kranik skoro jest podciśnieniowy? co to znaczy, ze jest on podcisnieniowy?

3. Ssanie, przy każdym odpaleniu moto?

4.Wyłączanie ssania - od razu, stopniowo, czy np 1 - 1/2 - 0 ?

5. Jazda od razu po odpaleniu czy poczekać aż nabieże temperatury?

6. Jakie obroty powinny być, żeby nie męćzyć silnika - chodzi mi o górną i dolną granicę

7. co to jest pozycja PRIM czy jakoś tak na kraniku

 

To chyba wszystko. Mam nadzieję, ze temat nie zostanie wywalony oraz, ze dostanę kilka odpowiedzi. Myślę ze odpowiedzi na te i innego typu pytania powinny znaleźć się w jakimś FAQ dla początkujących.

Pozdrawiam

1. Jak masz centralną to na niej ale nie ma tutaj jakiegoś wyznacznika. Lejesz pod korek. Nie, nie ma kreski.

2. Nie wiem.

3. Tylko wtedy jak jest zimny.

4. Od razu.

5. Ssanie zawsze można wyłączyć podczas jazdy więc można od razu jechać.

6. Na obrotomierzu masz takie same pola jak w samochodzie więc najlepiej za często na te czerwone nie wchodzić. Jeśli go nie ma to i tak się czuję, że jak motocykl ryczy czy się dusi to zmiana biegu (wyższy/niższy).

7. Nie wiem.

 

Jak coś źle napisałem to proszę poprawić/uzupełnić.

Edytowane przez marecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, tez jestem poczatkujacy, ale ja czytalem instrukcje :biggrin:

 

2. jak podcisnieniowy, to moze zostac otwarty, bo paliwo jest brane tylko na rozruchu lub pracy silnika

7. wg mnie to pozycja, ktora pozwala na swobodne splywanie paliwa z baku do gaznika, a uzywana wtedy, gdy gazniki wyschna (np po dluzszym postoju), ustawienie tej pozycji, gdy nie jest to potrzebne, moze ponoc uszkodzic silnik przy odpalaniu (za duzo paliwa) .... (ok, wzialem instrukcje od gs500 i potwierdzam: "PRI" - doplyw paliwa rozruchowego)

 

a co do punktu 5go, to chyba lepiej chwile zaczekac, bo: silnik cieply -> olej cieply -> olej rzadszy -> bedzie wszedzie tam, gdzie ma byc

 

pozdrawiam

Edytowane przez fuoix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Nie musisz oznacza to, że jest automatycznie otwierany gdy silnik wytworzy podciśnienie w układzie zasilania

7. Prim - Chyba od primary- podstawowa pozycja, powinno być jeszce Res (tej odpowiedzi nie jestem pewien)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Na centralnej bo wiecej wejdzie jesli tankujesz do pelna

2. Karnik zostawaic na pozycji ON. Jesli jest podcisnieniowy to i tak go nie wylaczysz. W srodku jest membrana ktora pod wplywem podcisnienia odblokowuje przeplyw paliwa. Gasisz silnik paliwo nie plynie.

3. Tylko zimny silnik.

4. Roznie. Ja wylaczam kiedy rusze z miejsca. Niektore motocykle moga miec z tym problem np diversion 600 i trzeba kawalek jechac na ssaniu.

5. Jazda po odpaleniu bo szybciej nabierze wlasciwej temperatury i dobrego smarowania. Tylko trzeba jechac delikatniei nie krecici wysoko.

6. Dolna granica to taka w ktorej jest na tyle momentu obrotoweo ze silnik daje rade. Obciazenie silnika na wolnych obrotach objawia sie z reguly "buczeniem". Gorna granica to czerwone pole ale jesli chodzi o dluga trase to przyjmuje sie ze 70% mozliwosci silnika nie zurzywa go nadmiernie. Jazda na pelnym gazie znacznie przyspiesza zurzycie silnika.

7. PRI jest to wolny przeplyw paliwa prze ranik. Omijana jest membrana. Glownie stosuje sie to do napleniania suchy gaznikow jesli np ktos spuszcza beznyne z ganikow. Nie zostawia sie tego na noc ani do jazdy. Jesli masz nieszczlen gazniki i zostawisz PRI na dlugi czas to mozliwe ze beznyna przedostanie sie do silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do punktu 5go, to chyba lepiej chwile zaczekac, bo: silnik cieply -> olej cieply -> olej rzadszy -> bedzie wszedzie tam, gdzie ma byc

 

No właśnie wygląda to na paradoks skoro temat wraca raz na miesiąc. Jedziemy od razu ale delikatnie. Obciążony pracą silnik znacznie szybciej uzyska właściwą tempereaturę pracy, olej szybciej zrzednie i szybciej znajdzie się tam, gdzie powinien.

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedzi i to tak liczne i tak szybko :-)

 

a co do tankowania, jeśli zaleję do pełna na centralce a następnie postawie moto na bocznej to paliwo nie wuleje się przez jakiś otwór odpowietrzający ?

Nie. Luuuz gościu.

 

pozdr

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. Tankowanie benzyny powinno odbywać się na stopce centralnej czy bocznej? I do jakiego poziomu leje się wachę? jest tam jakaś kreska czy coś?

 

Ja podjezdzam na moto i nie zsiadajac z niego tankuje w pozycji pionowej, dopiero pozniej stawiam na stopke. Tankuje do takiego pierscienia wskazujacego max poziom (byl w GSie i w CBRce tez jest, wiec mysle, ze to standart)

 

2. Czy za każdym razem muszęzakręcać kranik skoro jest podciśnieniowy? co to znaczy, ze jest on podcisnieniowy?

 

Nie musisz nic zakrecac. Pamietaj tylko, ze jak masz na rezerwie, zeby pozniej odkrecic spowrotem na ON, bo przegapisz nastepnym razem rezerwe i bedzie pchanie do stacji

 

3. Ssanie, przy każdym odpaleniu moto?

 

Nie, tylko jak jest zimny

 

4.Wyłączanie ssania - od razu, stopniowo, czy np 1 - 1/2 - 0 ?

 

ja ssanie reguluje tak, zeby bylo caly czas okolo 2,5 tys obrotow. Ssanie wlaczone jest tylko na czas zalozenia rekawiczek, kominiarki i kasku, pozniej motocykl powinien juz sam utrzymywac obroty.

 

5. Jazda od razu po odpaleniu czy poczekać aż nabieże temperatury?

 

Jak wyzej, jak ubiore sie to od razu ruszam. Lepiej jak silnik nagrzewa sie pod obciazeniem, zreszta w aucie tak samo, z tym, ze nie wolno od razu krecic go pod czerwone pole :biggrin:

 

6. Jakie obroty powinny być, żeby nie męćzyć silnika - chodzi mi o górną i dolną granicę

 

Dolna to taka, zeby Ci sie nie dlawil, a gorna to czerwone pole. Zeby sprawnie motocykl przyspieszal, to sprawdz sobie przy jakich obrotach Twoj motocykla ma max moment i max moc i w tym zakresie trzymaj obroty, wtedy jazda jest najbardziej efektywna, co nie znaczy, ze spalanie jest najmniejsze :biggrin:

 

7. co to jest pozycja PRIM czy jakoś tak na kraniku

 

To pozycja w ktorej paliwo splywa swobodnie pod wplywem grawitacji do gaznikow. Uzywa sie jej np wtedy gdy wyjezdzisz cale paliwo i nic juz nie ma w gaznikach, zeby za dlugo go nie chechlac na rozruszniku trzeba zalac gazniki paliwem przelaczajac kranik w ta pozycje i odpalic moto. Pozniej trzeba przelaczyc spowrotem na ON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trochę z boku tematu - gratulacje z powodu wyboru takiej Hondy. Będą ci ludzie mówić że to "nudny" motor, itp, ale jeżeli chcesz po prostu jeździć a nie grzebać to ideolo! Tak teoretycznie to chyba najdłużej produkowany/rozwijany model motocykla! Pierwsze takie Hondziawki (co prawda SOHC) powstały w 60 latach. Teraz to jest tak sprawdzona konstrukcja że lepiej nie ma!

 

No ja po prostu lubię Hondy CB...... :biggrin:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i z tym pkt. 5 to mam pewne wątpliwości. Od razu czy aż się trochę nagrzeje. Mam nową CBF 500 i w instrukcji jest wyraźnie napisane, że jeśli wskazówka temperatury silnika podniesie się ponad pole oznaczone "C", to motocykl jest gotowy do jazdy.

 

No i niedawno w "Motocyklu" był opisywany Kawasaki GPZ 500 jako używane moto. I w rubryce gdzie wypowiadali się właściciele GPZ-ów ktoś się wypowiedział, że zaleca się nie jechać od razu, tylko żeby silnik trochę pochodził.

 

Wczoraj jak ruszałem z pracki do domu to z uwagi na padający deszcz nie czekałem owej chwili, bo nie chciało mi się czekać na deszczu. Odpaliłem ją na ssaniu, chwilę pochodziła, wyłączyłem ssanie, pare lekkich ruchów manetką czy wchodzi na obroty i jazda. Oczywiście bardzo delikatna. I powiem Wam, że grzała się znacznie dłużej niż w przypadku paru minutek na miejscu a potem jazda i po paruset metrach już ponad "C". Może wczoraj wskazówka pieła się tak wolno, bo był dość chłodny wieczór? Cholera, sam nie wiem :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i z tym pkt. 5 to mam pewne wątpliwości. Od razu czy aż się trochę nagrzeje. Mam nową CBF 500 i w instrukcji jest wyraźnie napisane, że jeśli wskazówka temperatury silnika podniesie się ponad pole oznaczone "C", to motocykl jest gotowy do jazdy.

 

No i niedawno w "Motocyklu" był opisywany Kawasaki GPZ 500 jako używane moto. I w rubryce gdzie wypowiadali się właściciele GPZ-ów ktoś się wypowiedział, że zaleca się nie jechać od razu, tylko żeby silnik trochę pochodził.

A moja yamaszka grzeje sie kilka razy szybciej jadac. ale np diversion gdy jest zimna to bez ssania nie ma mocy. dopiero jak sie rozgrzeje to jedzie normalnie. Dlatego pisalem ze jest roznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1 Tankuję zwyczajnie na bocznej podstawce . Po co się szarpać ze stawianiem na centralną . Żeby nalać 1 L więcej ? Mając 20 L bak i tak tankuję co 10 L .Przy okazji można umyć szybkę kasku .

 

Napełniać tak ,żeby poziom paliwa był poniżej dolnej krawędzi króćca wlewowego .Ponieważ po nagrzaniu benzyna może się przelać .

Edytowane przez Dariusz L
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...