Lucack Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 CześćNa wstępie zaznaczę że chodzi o silnik w samochodzie ale moim zdaniem nie powinno to mieć raczej znaczenia.Civic SOHC - Silnik rzędowy czterocylindrowy, poj. 1300, gaźnikowy, 16 zaworów, oczywiście chłodzony cieczą.Ciekło mocno spod głowicy - olej. Obroty równe, niskie spalanie, olej bez oznak przedostawania się płynu chłodniczego. Tyle że ciekł olej spod głowicy na zewnątrz.Wymontowałem głowicę i splanowałem ją w warsztacie, którego nie podejrzewam o jakąkolwiek fuchę. Nie mam co do solidności warsztatu żadnej wątpliwości zresztą co tu można nawywijać. Ponadto uzyskałem informację że było to pierwsze planowanie od nowości.Blok na styku z uszczelką głowicy wyczyściłem do zera ale najdelikatniej jak się dało, choć było ciężko ze względu na zwulkanizowanie się starej uszczelki z powierzchniami głowicy i bloku. Tam mogły powstać mikroskopijne bruzdy. Dalej zmontowałem wszystko jak Bozia przykazała słowami zapisanymi przez natchnionych autorów oryginalnej serwisówki, tzn. kolejność dokręcania śrub głowicy i wymagane momenty dokręcania w dwu sekwencjach jak serwisówka nakazuje. Dodam też że uszczelki ze względu na asymetrię nie dało się założyć inaczej jak gumowymi uszczelnieniami od strony bloku tzn od dołu. Reszta montażu nie ma znaczenia. Odpowietrzyłem układ chłodzenia.Po uruchomieniu silnika było wszystko okej. za dwa dni kontrola i okazuje się że wszystko zarzygane olejem.Wycieranie silnika,przejażdżka i..... olej wali spod głowicy. Jetem załamany. Robiłem już te rzeczy w peugeotach i zawsze efekt był bez uwag - wszystko w porządku, a tu taka kicha. Pytanie brzmi - czy jest jakiś uszczelniacz przeznaczony do wspomożenia tego miejsca jakim jest uszczelka pod głowicą. Chciałbym rozmontować silnik i nawet jeżeli użyję nowej uszczelki to wolałbym czymś odpowiednim "posmarować". Obecnie dysponuję jedynie silikonem temperaturoodpornym ale nie wiem czy nadaje się on w takie miejsce jak uszczelka pod głowicę. Jeżeli Bracia możecie mi coś doradzić to uprzejmie proszę o info, bo sprawa jest honorowa gdyż auto należy do mojego brata i sam namówiłem go na tę naprawę gdyż lubie grzebać.liczę na pomoc mimo że silnik jest samochodowy.pozdrawiam Michał Ł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2006 Nie wiele Ci pomoge, ale moze stan oleju w misie jest zbyt duzy i przez to wali cisniem i idzie na zewnatrz blokiem. spusc troche oliwy i pojezdzij. a jak oleju zbraknie to zawsze masz kontrolke od smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Co najmniej dziwne, bo zrobiłeś wszytko tak jak się powinno robić. Musi być gdziesz przyczyna... A wracając do twego pytania, to myślę, ze możesz wspomóc się dobrym silikonem. Tylko zrób to z głową, Nie nawal za dużo. Niektóre uszczelki pod głowicę mają oryginalnie ścieżki silikonowe, więc i w twoim przypadku może zdać to egzamin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer23 Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 silikon na uszczelke pod głowice??? o czym wy mówicie. jak juz to na smar sie to skłąda albo n olej. popatrz czy nemasz jakiegoś pekniecia kanału olejowego w bloku. bo zrobiłeś wszystko jak nalezy i niepowinno być problemu a jest. sprubuj jeszcze minimalnie mocniej głowice dokrecic i zobacz czy cieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Czy zalozyles nowa uszczelke, czy ta sama ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Poszukaj tego http://www.moly.com.pl/hylom.html Nazywa się Hylomar i jest THE BEST. To nie silikon, to coś o wiele lepszego. to pozostaje takie jakby miękkie, nawet jak gdzieś pójdzie za daleko to nie powinno zatkać żadnych kanałów. Kiedyś byłem wyznawcą silikonu, ale to jest do silikonu jak klej plastuś do żywic epoksydowych. Może pomoże, a jak nie to i tak ci się do moto przyda :D Pozdrawiam Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucack Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 witam. oczywiście uszczelka była nowa, zakupiona w komplecie. wprawdzie zamiennik za 240 zł bo oryginał kosztowałby ponad 1000 w serwisie. tu też jestem w kropce bo miałbym nieśmiałą nadzieję użycia tej samej uszczelki ponownie - auto praktycznie na niej jeździło dwa dni - można spróbować. wymontowanie to 1 godzina i zamontowanie druga a nowa uszczelka to kolejne 240 zł. Ta uszczelka też miała silikonowe ścieżki.Hylomar - to takie przezroczystawe niebieskie coś z narysowaną uszczelką podgłowicową na tubce ???dzięki za info a jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to będę dżwięczny. Lucack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2006 Hylomar - to takie przezroczystawe niebieskie coś z narysowaną uszczelką podgłowicową na tubce ???dzięki za info a jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to będę dżwięczny. Lucack No, to jest to. A i powiem że to mozna wielokrotnie uzywać, tzn. odkręcisz pokrywę, naskrobiesz z powrotem na środek i dalej będzie trzymać. Ja to zobaczyłem raz w akcji (moje moto z niemiec :biggrin: , jak to zobaczyłem to było - Oooo, jakie fajne? co to?) to już się nie przesiądę! Powodzenia! Oby trzymało... :biggrin: Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.