wowo Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 (edytowane) Ale jak np. przejdzie z minerala na pełen syntetyk, to czy te zużycie sie nie zwiększy??Jak to sie ma gdy robimy zmianę z półsymtetyka na syntetyk. Czy różnice są kolosalne? Jak to sie ma do pracy silnika , zuzycia oleju itp? Obecnie w swoim GSXR 750 K2, 21tys.km. mam wlany Motul 5100 10w/40 i zastanawiam się nad przejściem na np. Motul 300V 4T Comp. 15W50. Przy normalnej jeździe moto zużywa śladowe ilości oleju, lecz przy długim pałowaniu i kręceniu w okolicach czerwonego pola (głównie starty na 1/4 mili - często zdaża sie przeciągniecie do odcięcia :flesje: ) potrafi więcej. W sumie około 300-400ml / 6tys.km. Edytowane 24 Sierpnia 2006 przez wowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Jezeli interesuje cie drag racing to masz do niego zupelnie zly motocykl.GSXR idzie dopiero przy wyzszych obrotach, a dolu specjalnie nie ma.Jesli chodzi o olej to syntetyk od kazdego innego oleju rozni sie wlasnie zdolnoscia utrzymania swojej lepkosci w wysokich temperaturach, normalnych przy kreceniu wysokich obrotow. Dlatego stosuje sie go we wszelkich pojazdach uzywanych sportowo.Zabezpiecza tez lepiej wszelkie powierzchnie trace o siebie bo lepiej przylega do nich niz mineraly czy polsyntetyki. Powoduje to mniejsze zuzycie silnika w momencie rozruchu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Heh, do drag racingu to jeszcze daleko. To jest zuepełna amatorka jak na razie, co nie zmiena faktu że silnik jest kręcony do końca.Zastanawiam sie tylko czy teraz wlać syntetyka 15w-50, czy moze pólsyntetyka też 15w-50. Który z nich lepiej spełni swoje zadanie? Jakiś czas temu w aucie, które też jest mocno kręcone zmieniłem z 10w-40 na 10w-60 i różnica była kolosalna (chociaż obydwa to półsyntetyki) Wolniejsze nagrzewanie, niższa temperatura maksymalna, dużo wyższe ciśnienie oleju i znaczny spadek zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Jakiś czas temu w aucie, które też jest mocno kręcone zmieniłem z 10w-40 na 10w-60 i różnica była kolosalna (chociaż obydwa to półsyntetyki) Wolniejsze nagrzewanie, niższa temperatura maksymalna, dużo wyższe ciśnienie oleju i znaczny spadek zużycia. Tak z ciekawości - jaki znalazłes półsyntetyk 10W60? Myślałem że tylko syntetyczny olej może mieć taką wartość górną przy 10 na dole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wowo Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Valvoline VR1 Racing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 A`propos plynu to mam nadzieje ze nie jezdzisz nim na wodzie ?Z ciekawości , dlaczego nie na wodzie ? Oczywiście prócz zamarzania w zimie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stopmen Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2006 Zapewne dlatego ze od wody koroduje ulad chlodzenia, choc moze jeszcze cus... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 (edytowane) Jezeli przez uklad chlodzenia rozumiesz rowniez blok silnika od srodka to sie zgadza ;)Do tego plyn nie niszczy pompy i chlodnicy. Adam M. Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 - aco ma być grane, przy takim ostrym pałowaniu musi wypić trochę oleju :flesje: Taki motocykl jak GSXR, jezeli jest ostro jezdzony powinien chodzic na full syntetic SAE 5W50 / 15W50 / 10W40 ostatecznie ( biorac pod uwage ze jest chlodzony plynem ). Adam M. To jak wytłumaczyć fakt że Yamaha zaleca do FZR1000 olej mineralny, wszak ten motor to w pewnym sensie to samo co GSXR ;) Na niemieckim forum o FZR`ach wszyscy zalecają i używają mineralnego oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2006 (edytowane) Moze z powodu ilosci oleju jaki FZR zuzywa ? :)Nie znam specjalnie Yamahy i nigdy sie FZR nie interesowalem - pisze o tym co uzywam i robie ja, osobiscie i "temy rencamy". Na moim forum motocykli brytyjskich, na ktorym bywaja wysokiej klasy fachowcy - profesjonalisci nie tylko scigajacy sie na tych motocyklach, ale na codzien je naprawiajacy i przerabiajacy tez pokutuje przekonanie ze najlepszy olej do brytyjczyka to W50. Ja jestem pewien ze syntetyk 5W50 na pewno nie bedzie gorszy, co sie niebawem okaze bo bede go uzywal w swojej BSA :D.Jezeli z jakiegos powodu myle sie w tym punkcie, nie omieszkam o tym napisac.Poza tym FZR podobna jest do GSXR od strony funkcji jaka spelnia, jednak konstrukcyjnie nie jest to to samo. Moze jest cos w konstrukcji sprzegla, przeniesienia napedu, czy skrzyni co powoduje ze akurat na mineralnym sprawuje sie najlepiej. A olej w motocyklu z mokra, czy polsucha miska olejowa zawsze jest jakims kompromisem, jako ze smaruje kilka calkowicie roznych zespolow motocykla. Adam M. Edytowane 25 Sierpnia 2006 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.