Skocz do zawartości

jak ustawic fazy rozrzadu


wlodek23cbr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak qurim, tylko że nikt nie odpala raczej silnika po ustawianiu bez wczesniejszego sprawdzenia "na sucho", czyli ręcznie obracając nim kilka razy ;)

Poza tym, od czego są serwisówki...nikt na darmo ich nie pisał.

 

Sprawdzanie na sucho możesz praktykować w Junaku ale nie waż się tego robić w silniku GSXR250RR bo nie poczujesz oporu a zawory już będą pokrzywione :biggrin:

Jeżeli tak twierdzisz to spróbuj przy pomocy serwisówki CB900F napiąć łańcuszki rozrządu, tylko rób wszystko dokładnie krok po kroku tak jak autor zaleca.

W każdej serwisówce są poważne błędy i mam prawo przypuszczać, że ktoś to zrobił celowo bo na końcu każdej jest adnotacja o nie braniu przez autora odpowiedzialności za uszkodzenia silnika. :biggrin:

Bezgraniczna wiara potrafi czynić cuda nie tylko w kościołach.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku typowego cztero czy tez pieciozaworowego silnika R4 minimalny dystans pomiedzy zaworami a tlokiem to w przypadku wydechowych- 2mm, ssacych- 1.0 mm.

 

Bynajmniej GMP to nie jest krytyczny punkt tylko 8-15 stopni przed ( wydechowe) i 8-15 stopni po GMP (ssace)

 

Jezeli luzy te sa mniejsze to w momencie wejscia silnika na maksymalne obroty tlok przywali w zawor czy tez zawory i po zawodach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba jest tak, ze jak w GMP zawory się mijają to przy następnym obrocie wału w GMP oba są zamknięte.

 

Ja mam natomiast pytanie co się stanie jeśli zamieni się miejscami wałki w silniku DOHC?

Nie będzie sprężania, motocykl będzie chodził ale kulawo, pognie zawory. Zależy jaki silnik.

Np R6 nie ma opisanych wałków.

 

 

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że czasy otwarcia zaworów wydechowych i ssących są takie same w r6?

 

Raczej nie ,bardzo rzadko sa takie same w tego typu silnikach.Jezeli nawet bylyby takie same to typowo skok zaworu ssacego jest wiekszy niz wydechowego.( czyba ze to pieciozaworowa glowica yamahy gdzie ssace sa mniejsze od wydechowych).

Optymalny skok ma zwiazek ze srednica zaworu czy tez wymaganiami trwalosci ukladu rozrzadu. Wyscigowe walki maja typowo wiekszy skok a czasy otwarcia nie koniecznie dluzsze niz standardowe.

Np. type R walki Yoshimury do 09 gixxera 1000 maja wiekszy skok o 0.4 mm i krotsze czasy otwarcia ale polaczeniu z pelnym wydechem podwyzszaje moc do 175-180 koni mierzone na kole.

 

Dane techniczne duzej ilosci motocykli sportowych,miedzy innymi podane sa czasu otwarcia zaworow.

 

TDC,top dead center to GMP,BDC bottom dead center czyli DMP,

np BTDC to before top dead center czyli przed GMP a ABDC to after bottom dead center czyli po DMP.I tak dalej.

 

http://www.aperaceparts.com/tech.html

 

Yamaha przewaznie nie ma znakow na kolach ale bezposrednio na walkach ( punkt) ,nalezy jest ustawic wzgledem "dekielkow".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...