Skocz do zawartości

Jaki motocykl dla nowicjusza..?


arielu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

sorry bartic to bylo do Szafira

nie ja juz napisalem o co chodzi Szafirze

ze chlodzony powietrzem aby byc wydajnie chlodzony musi sie przemieszczac

a chlodzony ciecza moze o wiele dluzej stac np w korku i nic mu sie nie bedzie dzialo

 

wiec nie probuj mnie tutaj gnoic, spojrz na swoj post jak napisales i jak on brzmial i sie zastanow czy celnie to napisales do mnie

 

bo brzmialo to tak jakbys pisal do dziecka co ma rower i zabiera glos na temat motocykli

a tak zapewniam cie ze nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

 

to CYC istnieje? Na innym forum czytalem, ze juz sie chyba rozpadl - serio.

 

Jako formalnego Stworzyszenia nie ma już CYCa, pozostali jednak ludzie, którzy czują się "CYCkami", cokolwiek to znaczy ;) .

Zapraszam na stronę www.motocyc.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napewno wild star jest dobrym sprzetem

i drag 1100 tez

i zwyklemu uzytkownikowi ktory jezdzi malo nic sie pewnie nie przydarzy

ale mowie ze w upalne dni na dlugich trasach chlodzone powietrzem motory, ktore musza jechac w korku pod gore na przyklad dostaja niezle po dupie az powietrze wokol wyglada jak na saharze

jednak szafir taki rasowy fachmen tutaj pewnie zaraz mnie wysmieje i napisze jaki to on jest madry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddają ciepło, to i gorąco wokół. Ale fakt, daje to popalić szczególnie w mieście. Dlatego lepiej nimi się jeździ na trasach. W drodze do Kijowa nie robiliśmy szczególnych postojów - ot na fajkę i tankowanie. Stała prędkość 120-130. I było wporzo. Ale podczas przeciskania się w korkach - pieczone udka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yamaha DragStar 650, mialem taka osobiscie i mimo ze waze 120 kg i mam

186 cm wzrostu, przez rok smigalem nia az milo

no właśnie, przez rok... może i dobrze jest stopniować moc na początku drogi motocyklowej, ale aż tak dużej różnicy /waga i gabaryty/ we wspomnianym VN 800 i XVS 1100 nie ma... moc oddawana łagodnie z V2 też nie porazi...dlatego przedział 500 - 750 na pewno bym odpuścił

Ja przychylam się do wypowiedzi, żeby od razu celować wyżej

PS - STAN - nie chciałem tu nigdy, nikogo obrażać, gnoić i wyśmiewać się /tak jak piszesz/- jak cię uraziłem -przepraszam /wporzo? - :) /, ale ty też jedziesz po ludziach i to nie tylko w tym temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja jesze ze 2 słowa:

co do chłodzenia powietrzem

virago 535 - zdechła wyłączyła się i h.... podczas 1 godziny w korku jazda max 10 km na godzine - dzień ciepły - nie upał

virago 750 - identyczna sprawa

HD - road king - rocznik 1997 - także się zgotował i zdech - po 15 minutach odpalił i był z bydlakiem święty spokój

ale codziennie w upalne dni ta sama śpiewka w mieście

więc coś w tym jest

a i szybciej się rozgrzewa motocykl chłodzony cieczą, szybcie można ruszyć po odpaleniu zimnego

choć muszę przyznać że chyba rozwiązanie chłodzenia powietrzem było od zawsze i w wielu modelach nie ma z tym problemów a Hd w californi se pociskają w upale i w korkach

 

 

osobiście jestem za stopniowaniem pojemności motocykla

do 1000 i trochę pojezdzić - różnie to bywa sezon - dwa nawet trzy zależy ile się jezdzi.

podczas jazd spotyka się sporo ludzi, dosiada się różnego sprzęta i łatwiej się rozeznać jaki duży motocykl by się chciało mieć.

 

pozdrawiam

klaus

Edytowane przez Klaus_Drifter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój z tymi bzdurami o chłodzeniu powietrzem bo już nie moge tego czytać. Od 4 lat śmigam motocyklami chłodzonymi powietrzem i jakoś nigdy mi się nie przegrzewały. Nawet Ural (chłodzenie powietrzem) mi się nie przegrzewał (jak był sprawny :crossy: ). Czytaliście kiedyś artykuł w Świecie Motocykli o gościu który objechał Ziemię na Sportsterze? Były tam fajne zdjęcia z Sahary (taka gorąca pustynia) i jakoś mu się motocykl nie stopił :clap: . Nasz forumowy kolega Krasnal (który jeździ taką padaką :smile: jak XV 1100 - chłodzenie powietrzem i regulacja zaworów śrubkami) pojechał do Maroka. Nie pisał o problemach z przegrzewaniem. Znajomy smigał Moto Guzzi Nevadą i zjeździł całe Włochy, Alpy i niemiał problemów. Jeśli motocykl jest sprawny i normalnie eksploatowany nie ma prawa się przegrzać (oki stanie godzinę w korku to nie jest normalna eksploatacja ale jeszcze nie miałem takiej sytuacji żeby godzinę stać w korku). W czasie jazdy po autostradzie to nawet w Hiszpanii czy Californii motocykl się nie przegrzeje. Znajomi byli na zlocie w Madrycie. Kolega ma w swoim H-D (silnik seryjny TC 88) termometr oleju. Temperatura mimo stania w korku mieściła się w granicach normy. Co więcej do Twin Cama (chłodzenie powietrzem i przestarzała konstrukcja :cool: ) niepowino się zakładać chłodnicy oleju bez termostatu bo silnik się nie dogrzewa :D Japońskie motocykle nie są chyba gorzej skonstruowane? :wink:

 

Na lato należy wlewać do silnika inny olej niż na jesień/zimę. Dobrze wyregulowane gaźniki (lub nowe mapy do wtrysku) , czysty silnik i nic się nie powinno dziać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twoje smiganie pompka do smigania o jakim ja mowie sie nie umywa

mowie o jezdzie takiej z prawdziwego zdarzenia

i to ze ty tak uwazasz to twoja sprawa mowie ci tylko jak jest

wielu doswiadczonych gosci ci to potwierdzi

 

zreszta klaus napisal ze taki motor zdycha w korku

nie kazdy ale jednak

 

a przedewszystkim mi chodzi o to ze

bardziej zaawansowane jest chlodzenie ciecza

i chodzi mi o to zeby brac cos co idzie z duchem czasu

a wy swoje

to ze urazilem wasze urale itd to niechcialem

mowie tylko jak jest

Edytowane przez Stan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedze sobie i mysle o tej dyskusji na temat chłodzenia powietrzem i przyszło mi do głowy zobaczyć ile moturów tak chłodzonych sie produkuje. Wszedłem sobie na stone Yamahy http://www.yamaha-motor.com i co widze? Otórz widze, że Z chopperów/cruiserów chłodzone powietrzem są:

 

Stratoliner (1854cc)

Roadliner (1854cc)

Road Star (1670cc)

V Star (czyli Drag Star) 1100

V Star (czyli Drag Star) 650

Warrior (1670cc)

Virago 250

 

a cieczą chłodzone są tylko

 

Royal Star

V Star (czyli Drag Star) 1300

 

Jak widać powietrzem chłodzone są motury wszelkiej wagi i mocy. Od najmniejszych i prostych po największe, najnowsze i najbardziej luksusowe. Ten ostatni fakt budzi we mnie pytanie. Czy wyposażano by w chlodzenie powietrzem flagowe i najdroższe motory dla najbogatszych i najbardziej wymagających klientów gdyby chlodzenie to było istotnie gorsze od chłodzenia cieczą?

 

ASh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdz sobie na strone hondy

 

wyobraz sobie ze zrezygnowano z chlodzenia ciecza aby motor byl bardziej podobny do harleya

 

pozatym jakbys chcial wiedziec koncerny sprzedajace motory najchetniej sprzedalyby ci motor bez silnika i na pedaly w tych pieniadzach ale jednak nie ma na to chetnych

 

zauwaz tez ze kiedys fajny scigacz wazyl 250 kilogramow

ale to bylo kiedys

tak samo przypatrz sie ze nowe motory ktore robia teraz maja juz wtrysk a nie takie fajne gazniki

maja ciecz a nie takie fajne powietrze

 

wiec najlepiej sie zastanowic i potem cos napisac na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wiec najlepiej sie zastanowic i potem cos napisac na ten temat

 

Hej Stan. Ja przeciez nie napisalem zadnej swojej opinii. Ja tylko podalem fakty przepisujac nazwy moto chlodznych powietrzem i powiedzialem ze nasuwa mi sie pytanie. Nie znam na nie odpowiedzi wiec je zadalem na forum. Ty odpowiedz znasz i odpowiedziales. Uwazasz ze to bylo glupie pytanie? Jesli tak to po co na nie odpowiedziales?

 

ASh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem ze jestes z ekipy szafira :D

nie chcialem cie urazic , wybacz

poprostu ja nie mowie ze chlodzone powietrzem motory sie rozpadaja czy cos

ja tylko mowie ze chlodzone ciecza motocykle sa bardziej zaawansowane technicznie,

i poprostu irytuja mnie wypowiedzi ze ktos ma motor chlodzony powietrzem i jest super

bo ja nie mowie ze nie jest

moj dziadek przejezdzil wfm-kami i junakami i jakos dal rade

ale mowie po raz setny ze motor chlodzony ciecza lepiej sobie poradzi na przyklad w korku niz chlodzony powietrzem

bo w korku sie nie przemisszczamy szybko , wiec powietrze nie chlodzi

pozatym motor chlodzony ciecza taki crusier tez ma uzebrowane cylindry , przedewszystkim bo to ladnie wyglada ale tez po to ze nimi tez oddaje cieplo

niby pierdola i kazdy posiadacz chlodzonego powietrzem motora bedzie upieral sie na swoim

ale jednak zapewniam ze drag stary 1100 w ostrzejszej jezdzie po gorach w upalne dni gotowaly olej i trzabylo sie zatrzymywac i je studzic

tak samo korki, to nie scigacz ze sie przemknie miedzy samochodami i juz, jak jest korek to trzeba stac, wiadomo ze mozna bokiem sprobowac ale nieraz sie nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...