Skocz do zawartości

Elastyczne silniki - w których maszynach poniżej litra?


Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem po co te kłótnie - elastyczność już dawno została zdefiniowana jako możliwość jazdy w jak najszerszym zakresie obrotów co oznacza że teoretycznie diesle są bez szans. Jeżeli ktoś próbuje podpiąć pojęcie "elastyczność" pod jakiś tam stosunek jedego parametru do warunków jazdy czy innych dupereli to powinien wymyśleć do tego jakieś inne określenie a nie nadużywać pojęcia elastyczności.

Jeżdzę dieslami TDI i HDI i jezeli ktoś mi powie że silnik który przyspiesza poprawnie tylko w zakresie 2000-4000 obr jest elastyczny to sie posikam ze śmiechu. Espace V6 mojego ojca przyspiesza poprawnie w zakresie 1500-6500 obr i to jest elastyczność. A jedynym elastycznym nowoczesnym silnikiem Diesla jest najnowsza jednostka BMW Twin Turbo która przeeeeepięknie przyspiesza od 1500 aż do 5000 obr.

 

Mój Pug 405 Mi16 potrafi poprawnie przyspieszyć od 2000 do 8000 w tym od 4000 w tempie rakietowym - "prawie" jak Diesel...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tam się podniecał, że jego bandit 1200 jest elastyczny:

Dość powiedzieć, ze mały SV w testach elastyczności zostawił w pobitym polu takiego potwora jak Bandit 1200a, a nasze testy ze startu rolowanego na 2,3 i 4-tym biegu przeciw Fazerowi 600 wypadły druzgocąco na korzyść SV-ki.

Źródło:

http://www.scigacz.pl/Suzuki,SV650,893.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie moge, RX7 ma silnik wankla, wiesz co to jest silnik wankla i na jakiej zasadzie on pracuje? silnik wankla jest zachlanny jesli chodzi o paliwo bardziej niż chociazby rzedowka. trudno mi teraz wytłumaczyć dokładnie o co mi chodzi. ale moment też jest bardzo ważny. to wyobraź sobie teraz jak ktoś ty wspominał o BMW 535 , wyobraź sobie silnik wankla o poj. 3,5 litra o charakterystyce RX7, to kosmos po prostu. dziwne porównanie i dzwine wytłumaczenie.moment obrotgowy ma duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie moge, RX7 ma silnik wankla, wiesz co to jest silnik wankla i na jakiej zasadzie on pracuje? silnik wankla jest zachlanny jesli chodzi o paliwo bardziej niż chociazby rzedowka. trudno mi teraz wytłumaczyć dokładnie o co mi chodzi. ale moment też jest bardzo ważny. to wyobraź sobie teraz jak ktoś ty wspominał o BMW 535 , wyobraź sobie silnik wankla o poj. 3,5 litra o charakterystyce RX7, to kosmos po prostu. dziwne porównanie i dzwine wytłumaczenie.moment obrotgowy ma duże znaczenie.

no wsumie masz racje to jak bmw miało taki licznik 3.5litra wankla to bys nie nadozył z tankowaniem i bys miał ok 650km :) wypas:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki tubodiesle sa elastyczne ale nie wszystkie, TDi ma szczyt mozliwosci miedzy 2000 i 3000, potem jego mozliwosci znacznie slabna, taka charakterystyka ogranicza wykorzystanie kolejnych biegow do tego waskiego pasma obrotow, zdecydowanie lepiej jezdza silniki Common Rail JTD, CDI, czy produkcji BMW, szczegolnie 16V (lub wiecej w zaleznosci od ilosci cylindrow) ktore dysponuja dobrym ciagiem do 4500, wtedy mamy dosc szerokie spektrum obrotow miedzy ok.1700 az do 4500, w ktorym mozemy sie spokojnie poruszac z niezla dawka momentu na kazde zawolanie. Benzyna niestety potrzebuje znacznej pojemnosci do porownywalnej mocy na kazde zawolanie, nawet zbiorka M3 z 2000 obr. robi mniejsze wrazenie niz dobry

diesel w tych obrotach.

Jezeli chodzi o moto, po probie z hamowni BMW F850S ktora miala tam ok. 100 Nm w okolicach 5000 i plaska charakterystyke, uwazam ze w zblizonej pojemnosci to bardzo elastyczne moto o wybitnych zdolnisciach adaptacji do kazdego stylu jazdy. Niezlego kopa utzymuje do 9000, to nic z nowymi supersportami, ale na ulice rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie od czasu do czasu różne wypowiedzi, testy na temat motocykli turystycznych. O wielu z nich panuje opinia, że "jadą dopiero od 7-8tys". Z drugiej strony są potwory typu Yamcia MT-01 czy 1100 Bulldog, dysponujące solidnym wypierdem od 100obr/min :D

 

Czy któryś z producentów motocykli, nie koniecznie japoński, spróbował wypośrodkować sprawę? Czy powstał motocykl, który nie oszałamia mocą, ale mając silnik ~600-750 jednocześnie oferuje elastyczność? Tak żeby powiedzmy w miarę jechać np. od 3,5 tys? Krzywa momentu obrotowego niezbyt stroma.... coś jak w dieslu...

 

PS: na pewno odkrywam Amerykę, na pewno :) :biggrin:

polecam tdm900 od 3tys jest juz spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja xj 600 seca ładnie ciągnie w dolnym zakresie obrotów jak na rząd to bardzo elastyczny silnik

 

A kogo to obchodzi?

Daremny ten temat. Każdy ma się za speca od silników, każdy kto nie napisze to jego motor zajebiście "ciągnie", nie powiem co.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daremny ten temat. Każdy ma się za speca od silników, każdy kto nie napisze to jego motor zajebiście "ciągnie", nie powiem co.......

:biggrin:

Temat najlepiej chyba zamknać, bo szedł na inny tor :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kogo to obchodzi?

Daremny ten temat. Każdy ma się za speca od silników, każdy kto nie napisze to jego motor zajebiście "ciągnie", nie powiem co.......

Niektórym chyba po prostu brak porównania.

Już wcześniej napisałem, że zaraz wpadnie tu ktoś, kto stwierdzi że jego NSR125 to bardzo elastyczny motór. Gdyby tak właściciel np. XJ600 albo Bandita600 (oba sprzęty wymieniono w tym wątku jako wzorowo elastyczne :biggrin: ) przejechał się na np. TDM czy DL650, to pewnie dopiero wtedy zrozumiał by o co w tym wszystkim chodzi :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...