Skocz do zawartości

Dylemat przed zakupem


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, ze podobnych tematow było mnostwo,ale sam w koncu stanalem przed dylematem zakupu. Nie jestem poczatkujacy,bo jezdzilem już roznymi sprzetami (scigaczami).

Rozgladam się za kolejnym sprzetem i biore pod uwage tylko 3 mozliwosci:

1. Honda CBR 600 F 97-98

2. Yamaha R1 1998-2000

3. Yamaha R6 1998-2000

 

Najbardziej jestem sklonny ku CBRce gdyz miałem już F2 i F3 , ale chciałbym sprobowac w zyciu czegos nowego.

Jednak mam pewne obawy, gdyz nie znam wogole Yamahy. Czy moglibyscie opisac slabe i mocne strony tych motocykli? Dlaczego jak dzwonie do ogloszen to często mi mowia, ze jest skrzynia do naprawy lub ze wyskakuje 2 bieg. Czy te skrzynie to jest slaby punkt R1 i R6? Wyczytalem na forum, ze niewskazana jest jazda bez amorka skretu. Pytam dlaczego? Czy dlatego, ze te motocykle maja mala wage? Jak wyglada spalanie w takiej R1? Zastanawiam się czy będę zadowolony z wlasnosci jezdnych tego motocykla. W sumie to najwiecej jezdze po miescie i czasami dalsze trasy. Czy w Yamahach wszystko jest tak idealnie spasowane i dograne jak to ma miejsce w przypadku Hondy? Jestem bardzo szczegółowy i czepiam się kazdego drobiazgu, dlatego tez pytam Was żeby pozniej nie być rozczarowanym. Jesli mozecie przedstawcie swoj punkt widzenia. Czy pozostac przy Hondzie czy tez zaryzykowac i sprobowac Yamahy?

Z gory dzieki za pomoc :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Posiadam R1 i chce Ci powiedziec,ze nie mam zadnych problemow zwiazanych ze skrzynia biegow!Zgadzam sie Calkowicie z moim poprzednikiem,ze modele w ktorych wyskakuje 2 byly wykorzystywane do jazdy na kole i biegi wrzycane byly bez sprzegla,a ze skrzynie w R1 sa dosc delikatne stad te awarie!Jezeli posiadasz odpowiednie fundusze polecam zakup amora skretu,choc jezeli nie jezdzisz bardzo ekstremalnie to da sie wytrzymac bez.Ogolnie motocykl fajny w prowadzeniu ze wzgledu na mala wage.Nie chce porownywac Yahahy z Honda,poniewaz nigdy nie mialem Hondy.pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To zależy czego oczekujesz od moto. Jeśli chcesz śmigać turystycznieto tylko CBR bo z tego co wiem to zarówno R1 jak i R6 nie za bardzo nadzają sie do turystyki a tym bardziej z pleckiem. A poza tym troszkę szeroka rozbieżność cenowa bo jak chcesz kupić R1 za cene CBR z 1998 to ta R1 będzie szrot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Posiadam R1 i chce Ci powiedziec,ze nie mam zadnych problemow zwiazanych ze skrzynia biegow!Zgadzam sie Calkowicie z moim poprzednikiem,ze modele w ktorych wyskakuje 2 byly wykorzystywane do jazdy na kole i biegi wrzycane byly bez sprzegla,a ze skrzynie w R1 sa dosc delikatne stad te awarie!Jezeli posiadasz odpowiednie fundusze polecam zakup amora skretu,choc jezeli nie jezdzisz bardzo ekstremalnie to da sie wytrzymac bez.Ogolnie motocykl fajny w prowadzeniu ze wzgledu na mala wage.Nie chce porownywac Yahahy z Honda,poniewaz nigdy nie mialem Hondy.pzdr.

 

Problemy ze skrzynią występowaly tylko w modelach RN01 (modele 98-99). Yamaha skrzynie udoskonaliła dopiero w modelach RN04, dlatego rzadkością jest wypadanie drugiego biegu w modelu 2000 i wyżej (wyjątkiem może być jazda extremalna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazje nabic troszke km na r1 i powiem jedno wśród tej 3 r1 jest bezkonkurencyja !!!

 

Chłopaku raz piszesz że nawinąłeś sporo kilometrów, teraz że troszke, to jak to w końcu jest ?? ile przejechałeś 5 tys. czy może 50 tys?? I lepiej zacznij szykować się do szkoły , najwyższa pora!!! Nie wątpie że niektórzy 17 latkowie ogarniają takie sprzęty, ale z twoich wypowiedzi jasno wynika że ty do nich nie należysz. I na jakiej podstawie uważasz że jest bezkonkurencyjna?? jeździłeś R6 i CBR żeby mieć porównanie??

 

 

Nie wiem czy w tym przypadku jest sens porównywać 1000 cm3 do 600cm6 bo jednak pojemność odgrywa rolę. Zależy też czego oczekujesz od sprzęta, jak go będziesz wykorzystywał itd.. I radzę przejrzeć archiwum i ew. wtedy zadawać konkretne pytania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowisz ze jezdziles na cbr 600 f3 i chcesz sprobowac czegos nowego. hmmm tak sie sklada ze cbr 600 rocznik 97-98 to ostatni wypust f3. f4 pojawily sie w 99 roku a w 2001 dolozono wtrysk. wiec.... powiedz prawde na czym tak naprawde jezdziles :icon_razz:

Jezdzilem CBRa F3 z 96 roku ktora jest uznawana za model przejsciowy pomiedzy F2 i F3 (chodzi o stary tył). Jezeli mi nie wierzysz moge wyslac fotki na kazdym ze swoich motocykli.Mówiąc,ze chcialem w zyciu sprobowac czegos nowego, mialem na mysli, ze chcialbym kupic w koncu cos innego niz CBR.

 

Po przeczytaniu wszytskich wypowiedzi oraz archiwum doszedlem do wniosku, ze lepiej pozostane przy CBRce. Doceniam jej walory uzytkowe oraz to co dla mnie najwazniejsze: ekonomia i bezawaryjnosc. Nie jezdze duzo i ekstremalnie wiec mysle,ze CBR 600 to dla mnie najlepszy motocykl. Byc moze jeszcze kiedys pomysle o Yamaszce ze znaczkiem R :icon_razz: Dzieki i pozdro :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...