Olsen Opublikowano 7 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2005 Zastanawiałem się, czy nie założyć tego wątku na Motorowerach i Skuterach, ten dział może będzie jednak właściwszy. Wiadomo, że buspasy przeznaczone są dla autobusów komunikacji miejskiej i taksówek; czasami ograniczenie to obowiązuje tylko w określonych godzinach. Przyznam się bez bicia, że często świadomie łamię ten przepis poruszając się po mieście skuterem (dla bezpieczeństwa własnego i wygody innych). Wiadomo, że kosmicznych prędkości na nim nie osiągam, a nie chcę blokować środkowego/lewego pasa. Póki co, na szczęście żadna policja się nie czepiała. Ciekawi mnie, czy Forumowicze użytkujący mniejsze maszyny też korzystają z buspasa i czy ktoś miał w związku z tym nieprzyjemności. Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vassago Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Nie wiecie jak to jest z punktu widzenia prawa? Czy bus pas w miastach jest tylko dla autobusów i taxi, czy jednoślady ewentualnie też mogą z niego korzystać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pirat! Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Nie wiecie jak to jest z punktu widzenia prawa? Czy bus pas w miastach jest tylko dla autobusów i taxi, czy jednoślady ewentualnie też mogą z niego korzystać? bus jest dla srodkow komunikacji miejskiej, transportu publicznego czy jakkolwiek zwal :buttrock:na miejscu wyznaczonym na przystanek zygzakowata linia tez sie nie mozesz zatrzymywac :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=21423&hl= :icon_twisted: Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vassago Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 bus jest dla srodkow komunikacji miejskiej, transportu publicznego czy jakkolwiek zwal :buttrock:na miejscu wyznaczonym na przystanek zygzakowata linia tez sie nie mozesz zatrzymywac :icon_twisted: Takiej odpowiedzi mogłby udzielić nawet pięciolatek. Liczyłem na bardziej merytoryczne posty. Jakie są podstawy prawne i z jakiego artykułu może mnie ukrać policja za jazdę (moto, rowerem, hulajnogą) bus pasem... ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pirat! Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Takiej odpowiedzi mogłby udzielić nawet pięciolatek. Liczyłem na bardziej merytoryczne posty. Jakie są podstawy prawne i z jakiego artykułu może mnie ukrać policja za jazdę (moto, rowerem, hulajnogą) bus pasem... ? Pozdrawiam odpowiedzialem na twoje pytanie: wg mojej wiedzy to z punktu widzenia prawa nie mozesz jezdzic po bus pasie. na jakiej podstawie prawnej? na podstawie kodeksu ruchu drogowego. nie wiem czy ktokolwiek na forum ma taka wiedze zeby rzucac paragrafami :icon_twisted:ale moze ktos ma kodeks ruchu drogowego pod reka, troche czasu i znajdzie :buttrock: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek00 Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 w kodeksie ruchu drogowego nie znalazłem o tym wzmianki ale takie pasy powinny być oznaczone znakami D-11 (początek pasa ruchu dla autobusów) i D-12 (pas ruchu dla autobusów) więc nazwa mówi sama za siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dud Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Konkretnego przepisu ci nie podam ale obecnie robię prawko i co nieco wiem z pasu dla busów mogą kożystać wszystkie pojazdy wykonujące odpłatny przewóz osób. (czyli busy taxi mini busy, regionalni przewoxnicy itp. ) nie ma wyjątków jeśli chodzi o innych użytkowników dróg... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Wrzuciłem taki temat na Forum Intrudera. Ale myślę że i tu znajdą się tacy co będą chcieli podyskutować. Argumentów na tak jest wiele. Część Wy dorzucicie. A czas jest najlepszy. Idą wybory. Dodatkowo w Warszawie na Prezydenta Miasta. Wyjdzie, nie wyjdzie spróbować moim zdaniem warto warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 właśnie.i o co kaman,bo co niektorzy np;ja nie wiem o co chodzi.daj cos wiecej o tym, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 a co w tym żartobliwego? oczywiście w tym kraju to nie przejdzie - skoro bryci niby mają, ale też ktoś na to uprawnienie nastaje... za: - generalnie bezpieczniej niż środkiem w korku, również dla puszkarzy, bo bez ryzyka podrapania lakieru, - bezpieczniej i szybciej dla samych motocyklistów, - ryzyka zablokowania autobusu właściwie nie ma, bo raz że motocykl szybszy dwa że nawet jakby przeszkadzał to się gdzieś między furmankami zmieści na chwilę - standard czyli każdy motocykl, który pojedzie do przodu to krótszy korek przeciw: - wszyscy stojący będą przeciw, bo skoro oni stoją to dlaczego my mamy jechać - a posiadaczy puszek jest w kraju więcej niż motocyklistów - zwiększone ryzyko (i obawa o takie) ze strony kamikaze, którzy potraktują pas jak 1/4 mili od świateł do świateł - skuterki z kolesiami bez pojęcia o ruchu drogowym (jazda na dowód) mogą namieszać i popsuć odbiór pomysłu u decydentów - pomysł pewnie i tak nie przejdzie, a jak się zrobi wokół niego zamieszanie, to mogą zacząć łapać za taką jazdę (z czym póki co jest w zasadzie spokój: niby nie wolno, ale władza przymyka oko) czyli wszystko byłoby pięknie, gdyby z jednej strony motocykliści byli akceptowaną grupą użytkowników dróg, a nie tylko dawcami i samobójcami typu "czysta panie na kole leciał"; z drugiej zaś my sami potrafilibyśmy korzystać z danych przywilejów bez przeginania pały tak czy siak - nie przejdzie, nie ma mowy :P jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 .... przeciw: - wszyscy stojący będą przeciw, bo skoro oni stoją to dlaczego my mamy jechać - a posiadaczy puszek jest w kraju więcej niż motocyklistów ..... Tutaj jest z lekka zaprzeczenie, bo skoro jest nas dużo mniej to jaka to jest różnica dla samochodu, że przez godzine stania w korku przejadą sobie 2 może 3 motocykle z dala od niego i jego przecudnych nieużywanych lusterek. Ja jeżdżę bus pasem bo kursy przez wisłę zwykle wymagają więcej czasu (słaba znajomość tamtych okolic i trzeba szukać adresów). Policja i straż miejska przymyka oko i nie czepiają się nawet gdy walę torowiskiem przez most śląsko dąbrowski. Problem leży tylko w tym czy puszki nie zaprotestują. A głównie TAXI bo widzę, że oni też od czasu do czasu prują tym pasem dlatego są dwie opcje. A - przyklasną nam, jesli sami też dostaną przywilej jazdy po tym pasie B - zaprotestują, ślepi na nadażającą się okazję jazdy wyodniejszą/szybszą trasą Ich protest byłby o tyle nie miły, że TAXI może sobie śmiało jeździć przez Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście a motocykle nie. Podobno to z powodu tworzenia większego ruchu na starym mieście a nie przez niszczenie nawieszchni ale tego pewien nie jestem :icon_rolleyes: Brzmi jak gorzkie żale biednego motonity, no ale staram się coś zrobić ze swoim miejscem pracy :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 (edytowane) W UK kilka lat temu wprowadzili takie coś. A BusLane był na każdej głównej ulicy, każdy z nich "okamerowany", wystarczy że na chwilę przekroczysz linię i mandacik już masz. Ale bikerzy wywalczyli pozwolenie i TfL (Transport for London) wprowadził to na okres próbny. Nie wiem jak teraz to wygląda, przepis wchodził w życie jak akurat kończyłem kurierkę. Ogólnie to rowerzyści się pruli przeciwko motocyklistom, ale rowerzyści to pokurwieńcy w każdym kraju więc wuj im w odbyt. Robactwo raczej nie powinno mieć głosu, niestety w UK liczą się z nimi. Jazda moto BusLane`m to bezpieczna opcja. Samochodziarz na pewno spojrzy w lewe lusterko zanim wkula się na BusLane bo nie chce przyjąć autobusu na plecy więc motocykle na tym pasie też są bezpieczne. W prawe lusterko tak często nie patrzyli więc nie raz leciało się przez maskę skręcającego samochodu. :banghead: Edytowane 13 Marca 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 qurim dzięki za dodatkowe argumenty na tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 (edytowane) Spoks, nie ma za co. :biggrin: Cytat: "...From today (5th January) motorcycles have been granted access to main route bus lanes in London. The adoption of this policy allows riders to see and be seen by other road users, as well as helping motorcycles to improve on their already excellent congestion-busting advantages. The initiative was an election promise by London Mayor Boris Johnson and comes more than ten years after bikes were first allowed to use bus lanes in the city of Bristol following a successful campaign by local MAG members. MAG General Secretary, Nich Brown said today “the adoption of this policy in the capital city has been a long time coming but its benefits should soon become apparent. The experience of other UK cities as well as previous experiments in London shows that where motorcycles are allowed to use clear road space in congested traffic there are fewer crashes....” Źródło: http://motorcycleparking.com/bus_lanes.shtml MAG - Motorcycle Action Group Myślę że są to bardzo ważne i cenne argumenty. Ale czy przejdą w PL? Przecież u Nas nikogo nie obchodzi bezpieczeństwo użytkowników dróg. Wiecej szukaj tu: http://www.tfl.gov.uk/roadusers/finesandre...ions/10151.aspx Lub po prostu u Wujka Google: :biggrin: http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=bu...5cf9d481c296138 Edytowane 13 Marca 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.