Skocz do zawartości

BUSpas dla motocykli? (bus-pas)


Olsen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiałem się, czy nie założyć tego wątku na Motorowerach i Skuterach, ten dział może będzie jednak właściwszy. Wiadomo, że buspasy przeznaczone są dla autobusów komunikacji miejskiej i taksówek; czasami ograniczenie to obowiązuje tylko w określonych godzinach. Przyznam się bez bicia, że często świadomie łamię ten przepis poruszając się po mieście skuterem (dla bezpieczeństwa własnego i wygody innych). Wiadomo, że kosmicznych prędkości na nim nie osiągam, a nie chcę blokować środkowego/lewego pasa. Póki co, na szczęście żadna policja się nie czepiała. Ciekawi mnie, czy Forumowicze użytkujący mniejsze maszyny też korzystają z buspasa i czy ktoś miał w związku z tym nieprzyjemności.

Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie wiecie jak to jest z punktu widzenia prawa? Czy bus pas w miastach jest tylko dla autobusów i taxi, czy jednoślady ewentualnie też mogą z niego korzystać?

 

bus jest dla srodkow komunikacji miejskiej, transportu publicznego czy jakkolwiek zwal :buttrock:

na miejscu wyznaczonym na przystanek zygzakowata linia tez sie nie mozesz zatrzymywac :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bus jest dla srodkow komunikacji miejskiej, transportu publicznego czy jakkolwiek zwal :buttrock:

na miejscu wyznaczonym na przystanek zygzakowata linia tez sie nie mozesz zatrzymywac :icon_twisted:

 

 

Takiej odpowiedzi mogłby udzielić nawet pięciolatek. Liczyłem na bardziej merytoryczne posty. Jakie są podstawy prawne i z jakiego artykułu może mnie ukrać policja za jazdę (moto, rowerem, hulajnogą) bus pasem... ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiej odpowiedzi mogłby udzielić nawet pięciolatek. Liczyłem na bardziej merytoryczne posty. Jakie są podstawy prawne i z jakiego artykułu może mnie ukrać policja za jazdę (moto, rowerem, hulajnogą) bus pasem... ?

 

Pozdrawiam

 

odpowiedzialem na twoje pytanie: wg mojej wiedzy to z punktu widzenia prawa nie mozesz jezdzic po bus pasie. na jakiej podstawie prawnej? na podstawie kodeksu ruchu drogowego.

 

nie wiem czy ktokolwiek na forum ma taka wiedze zeby rzucac paragrafami :icon_twisted:

ale moze ktos ma kodeks ruchu drogowego pod reka, troche czasu i znajdzie :buttrock:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnego przepisu ci nie podam ale obecnie robię prawko i co nieco wiem

 

z pasu dla busów mogą kożystać wszystkie pojazdy wykonujące odpłatny przewóz osób. (czyli busy taxi mini busy, regionalni przewoxnicy itp. ) nie ma wyjątków jeśli chodzi o innych użytkowników dróg...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Wrzuciłem taki temat na Forum Intrudera. Ale myślę że i tu znajdą się tacy co będą chcieli podyskutować.

Argumentów na tak jest wiele. Część Wy dorzucicie. A czas jest najlepszy. Idą wybory. Dodatkowo w Warszawie na Prezydenta Miasta. Wyjdzie, nie wyjdzie spróbować moim zdaniem warto warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co w tym żartobliwego? oczywiście w tym kraju to nie przejdzie - skoro bryci niby mają, ale też ktoś na to uprawnienie nastaje...

 

za:

- generalnie bezpieczniej niż środkiem w korku, również dla puszkarzy, bo bez ryzyka podrapania lakieru,

- bezpieczniej i szybciej dla samych motocyklistów,

- ryzyka zablokowania autobusu właściwie nie ma, bo raz że motocykl szybszy dwa że nawet jakby przeszkadzał to się gdzieś między furmankami zmieści na chwilę

- standard czyli każdy motocykl, który pojedzie do przodu to krótszy korek

 

przeciw:

- wszyscy stojący będą przeciw, bo skoro oni stoją to dlaczego my mamy jechać - a posiadaczy puszek jest w kraju więcej niż motocyklistów

- zwiększone ryzyko (i obawa o takie) ze strony kamikaze, którzy potraktują pas jak 1/4 mili od świateł do świateł

- skuterki z kolesiami bez pojęcia o ruchu drogowym (jazda na dowód) mogą namieszać i popsuć odbiór pomysłu u decydentów

- pomysł pewnie i tak nie przejdzie, a jak się zrobi wokół niego zamieszanie, to mogą zacząć łapać za taką jazdę (z czym póki co jest w zasadzie spokój: niby nie wolno, ale władza przymyka oko)

 

czyli wszystko byłoby pięknie, gdyby z jednej strony motocykliści byli akceptowaną grupą użytkowników dróg, a nie tylko dawcami i samobójcami typu "czysta panie na kole leciał"; z drugiej zaś my sami potrafilibyśmy korzystać z danych przywilejów bez przeginania pały

tak czy siak - nie przejdzie, nie ma mowy :P

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

 

przeciw:

- wszyscy stojący będą przeciw, bo skoro oni stoją to dlaczego my mamy jechać - a posiadaczy puszek jest w kraju więcej niż motocyklistów

.....

 

Tutaj jest z lekka zaprzeczenie, bo skoro jest nas dużo mniej to jaka to jest różnica dla samochodu, że przez godzine stania w korku przejadą sobie 2 może 3 motocykle z dala od niego i jego przecudnych nieużywanych lusterek.

 

Ja jeżdżę bus pasem bo kursy przez wisłę zwykle wymagają więcej czasu (słaba znajomość tamtych okolic i trzeba szukać adresów). Policja i straż miejska przymyka oko i nie czepiają się nawet gdy walę torowiskiem przez most śląsko dąbrowski. Problem leży tylko w tym czy puszki nie zaprotestują. A głównie TAXI bo widzę, że oni też od czasu do czasu prują tym pasem dlatego są dwie opcje.

A - przyklasną nam, jesli sami też dostaną przywilej jazdy po tym pasie

B - zaprotestują, ślepi na nadażającą się okazję jazdy wyodniejszą/szybszą trasą

 

Ich protest byłby o tyle nie miły, że TAXI może sobie śmiało jeździć przez Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście a motocykle nie. Podobno to z powodu tworzenia większego ruchu na starym mieście a nie przez niszczenie nawieszchni ale tego pewien nie jestem :icon_rolleyes:

 

Brzmi jak gorzkie żale biednego motonity, no ale staram się coś zrobić ze swoim miejscem pracy :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W UK kilka lat temu wprowadzili takie coś. A BusLane był na każdej głównej ulicy, każdy z nich "okamerowany", wystarczy że na chwilę przekroczysz linię i mandacik już masz. Ale bikerzy wywalczyli pozwolenie i TfL (Transport for London) wprowadził to na okres próbny. Nie wiem jak teraz to wygląda, przepis wchodził w życie jak akurat kończyłem kurierkę. Ogólnie to rowerzyści się pruli przeciwko motocyklistom, ale rowerzyści to pokurwieńcy w każdym kraju więc wuj im w odbyt. Robactwo raczej nie powinno mieć głosu, niestety w UK liczą się z nimi. Jazda moto BusLane`m to bezpieczna opcja. Samochodziarz na pewno spojrzy w lewe lusterko zanim wkula się na BusLane bo nie chce przyjąć autobusu na plecy więc motocykle na tym pasie też są bezpieczne. W prawe lusterko tak często nie patrzyli więc nie raz leciało się przez maskę skręcającego samochodu. :banghead:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoks, nie ma za co. :biggrin:

 

Cytat:

"...From today (5th January) motorcycles have been granted access to main route bus lanes in London.

 

The adoption of this policy allows riders to see and be seen by other road users, as well as helping motorcycles to improve on their already excellent congestion-busting advantages.

 

The initiative was an election promise by London Mayor Boris Johnson and comes more than ten years after bikes were first allowed to use bus lanes in the city of Bristol following a successful campaign by local MAG members.

MAG General Secretary, Nich Brown said today “the adoption of this policy in the capital city has been a long time coming but its benefits should soon become apparent. The experience of other UK cities as well as previous experiments in London shows that where motorcycles are allowed to use clear road space in congested traffic there are fewer crashes....

 

Źródło: http://motorcycleparking.com/bus_lanes.shtml

 

MAG - Motorcycle Action Group

 

Myślę że są to bardzo ważne i cenne argumenty. Ale czy przejdą w PL? Przecież u Nas nikogo nie obchodzi bezpieczeństwo użytkowników dróg.

 

 

Wiecej szukaj tu:

http://www.tfl.gov.uk/roadusers/finesandre...ions/10151.aspx

 

Lub po prostu u Wujka Google: :biggrin:

http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=bu...5cf9d481c296138

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...