Zbyszekm Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Temat wydaje mi się na czasie wiec prosze o liczne podjęcie tego wątku.A więc...Mam YZF 750R z 93 roku, i jedyna obecnie rzeczą jaką chciałbym w niej poprawić to wlasnie spalanie, jest to niesamowity smok z niej!! czy to w trasie czy miescie spalanie oscyluje ok. 7,5 litra na 100km. Chciałbym w miarę mozliwości troche zmiejszyc ta wartość. Nie chodzi mi tu o jakieś kosmiczne ilości ze zejde o 2 czy 3 litry ale chciałbym zeby choć trochę ulżyć portfelowi.Nawet na tym forum przeczytalem kiedyś ze po zalożeniu DYNO JET spalanie troche (niepamietam dokladnie ile) spadło i poprawila sie ogólna charakterystyka pracy silnika itp.Proszę nie uznać mnie za kompletnego laika bo swoje juz w garażu wysiedziałem i conieco wiem ale ten problem to dla mnie twardy orzech.Zaznaczyć chce ze chodzi mi o to ze przy jeździe spokojnej moglaby palić mniej, a jak zachce mi sie już pałować to na swoją odpowiedzialność.Proszę o fachowe podejście do tematu i powstrzymania się od stwierdzeń typu "kup komarka"Pozdrawiam i z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Volks Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 może mógłbyś spróbować opuścić iglice w gaźniku bo chyba takowa regulacja powinna być możliwa. jak się mylę to nie bijcie :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 (edytowane) ok spróbujea co z DYNO JET??zapomnialem dopisac ale niechcialbym tez drastycznych spadków mocy... Edytowane 8 Sierpnia 2006 przez Zbyszekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolek Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 ok spróbujea co z DYNO JET??coś mi się zdaje, że dysze Dynojet mają za zadanie wzbogacić mięszankę (czyt. dolać paliwa) w jakimś tam zakresie obrotów żeby nie było za ubogo , stosuje się je właśnie przy filtrach sportowych które ta mięszankę zubożają ... więc podejrzewam, że może być jeszcze większe spalanie po takim zabiegu... ale nie koniecznie oczywiście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 nie dalej, jak kilka dni temu czytałem na tym forum o fatalnych efektach założenia dyno-jeta. włącznie z opinią mechanika. poszukaj a w temacie: popróbuj zmienić styl jazdy, to chyba jedyne rozsądne wyjście w sytuacji, kiedy motocykl jest poprawnie wyregulowany. jazda mniej dynamiczna jest siłą rzeczy oszczędniejszajsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 a sprawdzałeś przypadkiem jak sie miewa twój filtr powietrza?...ja bym sprawdził śruby mieszanki czy nie są pokręcone.. i przy okazji zsynchronizował gaźniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Zaznaczyć chce ze chodzi mi o to ze przy jeździe spokojnej moglaby palić mniej, a jak zachce mi sie już pałować to na swoją odpowiedzialność.Proszę o fachowe podejście do tematu Tak to panu tylko w erze dopasują :cool: ;) Czy myślisz że japońscy konstruktorzy celowo zwiększaja zuzycie paliwa?i da się ich tanio i łatwo poprawić :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: NIEMOŻLIWEBez zmniejszenia mocy ma spaść zuzycie paliwa - nie ma cudów konie trzeba czymś nakarmić :lalag: Oczywiście są różne sposoby zmniejszenia zużycia paliwa ale do tanich nie należą (zmniejszanie masy stosowanie wtrysku itp ) dodatkowo z upływem lat i kilometrów zwiększa się zużycie paliwa (silnik się zużywa klocki nie "odbijają" :P tak jak w nowym rozkalibrowują się dysze coraz ciężej kręcą się łożyska itp)Taka jest (bolesna ) prawda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wieprz Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 zmień zębatke w larssonie są nawet 38 zamiast 43 w trasie napewno pomoże spadną obrotypogorszy sie dynamika oczywiscie w gażnikach nic nie przerabiaj zauboga mieszanka zniszczy silnikproporcje muszą być zachowane7.5 litra to nie jest źle na tyle koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nitroMCZ Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Zaczniesz grzebać i zubażać mieszankę to potem 100razy tyle wydasz u mechanika. Albo pokombinuj z zembatkami , albo . . . kup ekonomiczniejszy :icon_mrgreen: Mi moto służy do zabawy i nie zastanawiam się ile pali a jak moto służy do przemieszczania się z domu do pracy itp. to bym kupił coś co pali połowę tego co Twój a nie nażekał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 macie racje niech nie zuboża mieszanki ale niech sprawdzi czy przypadkiem ktoś nie ruszał Srub od mieszanki... moze jais domowy tunningowiec chciał wiecej mocy i pokręcił .. różnie bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 macie racje niech nie zuboża mieszanki ale niech sprawdzi czy przypadkiem ktoś nie ruszał Srub od mieszanki... moze jais domowy tunningowiec chciał wiecej mocy i pokręcił .. różnie bywa pit z całym szacynkiem, ale ustawienie śrub mieszanki ma niewielki wpływ na spalanie. Chyba że ktoś pyrka w okolicach obrotów biegu jałowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Propnuje zacząć zabawe od gaźników tzn. Skontrolować poziom paliwa w nich, zużycie zaworków iglicowych...Potem synchronizacja i regulacja biegu jałowego i jak już ktoś wspomniał czysty filtr powietrza. Co do Dyno Jet to daj sobie spokój (przynajmniej z tą firmą). Wymień świece zapłonowe jak ich już dawnoooo nie wymieniałeś. To wszystko pomoże. Jaki będzie rezultat... sam napiszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit_1 Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 (edytowane) pit z całym szacynkiem, ale ustawienie śrub mieszanki ma niewielki wpływ na spalanie. Chyba że ktoś pyrka w okolicach obrotów biegu jałowego. wiem wiem... ogólnie chodziło o gażniki ... znam takich domowych fachowców .. biorą śrubokręt , młotek kombinerki i .. nie zastanawiają sie .... no cóż widziałem przypadek że koleś zamiast wkrętu od mieszanki wstawił jakiś pręcik i zakleił klejem szacuneczek Edytowane 8 Sierpnia 2006 przez pit_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2006 Moim zdaniem jeżeli chcesz mieć dobrą dynamikę i prędkość to nie pchaj się w jakieś zmniejszanie spalania. Jeżdżę YZF już 6 sezon i ten typ tak ma :icon_twisted: Katalogowo spalanie 7,6 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 11 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2006 oki dzieki za rady!!!wymienie swiece filtr wyreguluje gazniki o rezultatach powiadomie jak juz sie z tym wszystkim uporamdzieki i pozdrawiam.PS do zobaczenia na SZYMANACH (kto moze oczywiscie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.