Skocz do zawartości

Spalanie


Zbyszekm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat wydaje mi się na czasie wiec prosze o liczne podjęcie tego wątku.

A więc...

Mam YZF 750R z 93 roku, i jedyna obecnie rzeczą jaką chciałbym w niej poprawić to wlasnie spalanie, jest to niesamowity smok z niej!! czy to w trasie czy miescie spalanie oscyluje ok. 7,5 litra na 100km. Chciałbym w miarę mozliwości troche zmiejszyc ta wartość. Nie chodzi mi tu o jakieś kosmiczne ilości ze zejde o 2 czy 3 litry ale chciałbym zeby choć trochę ulżyć portfelowi.

Nawet na tym forum przeczytalem kiedyś ze po zalożeniu DYNO JET spalanie troche (niepamietam dokladnie ile) spadło i poprawila sie ogólna charakterystyka pracy silnika itp.

Proszę nie uznać mnie za kompletnego laika bo swoje juz w garażu wysiedziałem i conieco wiem ale ten problem to dla mnie twardy orzech.

Zaznaczyć chce ze chodzi mi o to ze przy jeździe spokojnej moglaby palić mniej, a jak zachce mi sie już pałować to na swoją odpowiedzialność.

Proszę o fachowe podejście do tematu i powstrzymania się od stwierdzeń typu "kup komarka"

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok spróbuje

a co z DYNO JET??

coś mi się zdaje, że dysze Dynojet mają za zadanie wzbogacić mięszankę (czyt. dolać paliwa) w jakimś tam zakresie obrotów żeby nie było za ubogo , stosuje się je właśnie przy filtrach sportowych które ta mięszankę zubożają ... więc podejrzewam, że może być jeszcze większe spalanie po takim zabiegu... ale nie koniecznie oczywiście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dalej, jak kilka dni temu czytałem na tym forum o fatalnych efektach założenia dyno-jeta. włącznie z opinią mechanika. poszukaj

 

a w temacie: popróbuj zmienić styl jazdy, to chyba jedyne rozsądne wyjście w sytuacji, kiedy motocykl jest poprawnie wyregulowany. jazda mniej dynamiczna jest siłą rzeczy oszczędniejsza

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zaznaczyć chce ze chodzi mi o to ze przy jeździe spokojnej moglaby palić mniej, a jak zachce mi sie już pałować to na swoją odpowiedzialność.

Proszę o fachowe podejście do tematu

Tak to panu tylko w erze dopasują :cool: ;)

Czy myślisz że japońscy konstruktorzy celowo zwiększaja zuzycie paliwa?

i da się ich tanio i łatwo poprawić :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: NIEMOŻLIWE

Bez zmniejszenia mocy ma spaść zuzycie paliwa - nie ma cudów konie trzeba czymś nakarmić :lalag:

Oczywiście są różne sposoby zmniejszenia zużycia paliwa ale do tanich nie należą (zmniejszanie masy stosowanie wtrysku itp ) dodatkowo z upływem lat i kilometrów zwiększa się zużycie paliwa (silnik się zużywa klocki nie "odbijają" :P tak jak w nowym rozkalibrowują się dysze coraz ciężej kręcą się łożyska itp)Taka jest (bolesna ) prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień zębatke w larssonie są nawet 38 zamiast 43 w trasie napewno pomoże spadną obroty

pogorszy sie dynamika oczywiscie w gażnikach nic nie przerabiaj zauboga mieszanka zniszczy silnik

proporcje muszą być zachowane

7.5 litra to nie jest źle na tyle koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczniesz grzebać i zubażać mieszankę to potem 100razy tyle wydasz u mechanika. Albo pokombinuj z zembatkami , albo . . . kup ekonomiczniejszy :icon_mrgreen: Mi moto służy do zabawy i nie zastanawiam się ile pali a jak moto służy do przemieszczania się z domu do pracy itp. to bym kupił coś co pali połowę tego co Twój a nie nażekał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macie racje niech nie zuboża mieszanki ale niech sprawdzi czy przypadkiem ktoś nie ruszał Srub od mieszanki... moze jais domowy tunningowiec chciał wiecej mocy i pokręcił .. różnie bywa

 

pit z całym szacynkiem, ale ustawienie śrub mieszanki ma niewielki wpływ na spalanie. Chyba że ktoś pyrka w okolicach obrotów biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propnuje zacząć zabawe od gaźników tzn. Skontrolować poziom paliwa w nich, zużycie zaworków iglicowych...

Potem synchronizacja i regulacja biegu jałowego i jak już ktoś wspomniał czysty filtr powietrza. Co do Dyno Jet to daj sobie spokój (przynajmniej z tą firmą). Wymień świece zapłonowe jak ich już dawnoooo nie wymieniałeś. To wszystko pomoże. Jaki będzie rezultat... sam napiszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pit z całym szacynkiem, ale ustawienie śrub mieszanki ma niewielki wpływ na spalanie. Chyba że ktoś pyrka w okolicach obrotów biegu jałowego.

 

 

 

wiem wiem... ogólnie chodziło o gażniki ... znam takich domowych fachowców .. biorą śrubokręt , młotek kombinerki i .. nie zastanawiają sie .... no cóż

 

widziałem przypadek że koleś zamiast wkrętu od mieszanki wstawił jakiś pręcik i zakleił klejem

 

 

 

szacuneczek

Edytowane przez pit_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...