meagger Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Witam serdecznie, 2 dni temu kupiłem sobie honde mtx80 z 1989r, mam kilka pytan odnosnie tego motocykla, gdy go kupowałem to na jezdzie próbnej kontrolka z olejem nie migała, a już po dwóch dniach (zrobiłem jakies 90km) zaczyna migać i miga coraz częsciej prawie na każdym wyboju czy nawet małej dziurce. co to jest za olej, czy to jest z dozownika czy silnikowy? niewiem jaki kupic zeby go wlać, i czy to że po dwóch dniach zaczeło migac czy to oznacza ze motor może palic olej?? :( i jeszcze jedna sprawa, jezeli w brifie fisze pojemnośc 50/80 mam możliwośc zarejestrowac go na motorower? jesli tak to jak to zalatwic. serdecznie dziekuje i proszę o odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 To kontrolka poziomu oleju w dozowniku, jeśli go tam nie ma to zatrzesz silnik, jeśli bedziesz dalej jeździł bez oleju to czeka Cie remont silnika. To jaki olej należy wlac zależy od tego czy poprzedni olej to półsyntetyk czy syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meagger Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 To kontrolka poziomu oleju w dozowniku, jeśli go tam nie ma to zatrzesz silnik, jeśli bedziesz dalej jeździł bez oleju to czeka Cie remont silnika. To jaki olej należy wlac zależy od tego czy poprzedni olej to półsyntetyk czy syntetyk. acha, ale ona miga na wybojach, a przy sprzedazy mi powiedzieli ze mam oleju na 500km jeszcze... na skali jest jeszcze z jakies 2-3 cm poziomu. mimo to absolutnie nie jezdzic tylko kupic olej i dolac??? tylko nie wiem jaki, własniciel powiedzial ze lał mobil, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Ona miga na wybojach, poniważ wtedy zbiorniczek dozwonika porusza sie (razem z pojazdem) i zmienia sie poziom oleju, z tego powodu pływak w zbiorniczku opada powodując włączenie kontrolki. Koniecznie dolej olej, to że miga oznacza, że jest go mało, wiec logicznie myśląc należy go dolać. Przez 2 dni mogłeś swobodnie zrobić 500 km. Olej poprzedni to Mobil, ale jaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimsonFun Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Jesli masz watpliwosci jaki olej kupic to spusc ta resztke co jest w dozowniku i kup sobie taki jak chcesz i bedziesz wiedzial co masz... Sam jezdze na Shellu VSX (moglem zle napisac nazwe) jest to full syntetyk Nie polecam mixola lub innego shitu za 10zl. Za litr tego shella place 30zl Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 To co Ci powiedzieli jest nieważne. Kontrolka mruga i oznacza ze jest mało. Więc tak jak kolega wcześniej wspomniał, spuszczasz resztke starego i lejesz nowy. Osobiscie jeżdżę na Castrol Racingbike R2 pełen syntetyk, litr tego olejku kosztuje w granicach 42 zł. Na oleju nie ma co oszczędzać bo poźniej są wysokie koszty napraw. Mimo że to dwusów. A jeżeli chodzi o to 50/80, to musiałbyś iść do przeglądu i zobaczyć czy Ci zrobi przegląd na 50. Idziesz rejestrujesz bez zadnego problemu. Nikt sie o nic nie pyta, ale podstawa przegląd. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 (edytowane) To co Ci powiedzieli jest nieważne. Kontrolka mruga i oznacza ze jest mało. Więc tak jak kolega wcześniej wspomniał, spuszczasz resztke starego i lejesz nowy. Osobiscie jeżdżę na Castrol Racingbike R2 pełen syntetyk, litr tego olejku kosztuje w granicach 42 zł. Na oleju nie ma co oszczędzać bo poźniej są wysokie koszty napraw. Mimo że to dwusów. A jeżeli chodzi o to 50/80, to musiałbyś iść do przeglądu i zobaczyć czy Ci zrobi przegląd na 50. Idziesz rejestrujesz bez zadnego problemu. Nikt sie o nic nie pyta, ale podstawa przegląd. Pozdro Skoro to jest nieważne to dlaczego kopiujesz to co napisałem Edytowane 3 Sierpnia 2006 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Urbanowi chodziło o to co mu powiedzieli przy sprzedaży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 3 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2006 marcpol twoje oburzenie jest nie potrzebne, bo jak Strzałek wspomniał chodziło mi o sprzedających. Bez urazy. Nie mógłbym obrażać forumowiczów. Spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
k_smart Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 A ja mam coś takiego, ale z kontrolką temperatury oleju (kontrolke od poziomu oleju w dozowniku mam oddzielną) tylko niewiem jakiego oleju... chyba w silniku... niewiem ? Czasem na dziurach i kiedy przyspieszam to mruga na czerwono i niewiem co o tym myśleć..... ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meagger Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 kupiłem dzisiaj olej, powiedzieli ze dobry, ale biorac pod uwage cene (19zł) to nie wiem sam.... , jest to olej ESSO 2T SPECIAL dokladnie taki jak na tej fotce.. ----> http://www.motozet.pl/motory_mini/0156_1m.jpgwylałem stary olej i wlałem cały litr nowego, kontrolka oczywiscie nie miga, jest ok, poprostu w sklepie nie mieli innego, chciałem kupic mobila lub castrola, czy na przyszłośc kupowac cos lepszego czy na tym esso spokojnie moge jezdzic???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Ja bym jeździł na czymś lepszym, chociaż ten olej też pewnie nie jest taki zły, zawsze to nie mixol hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Endurek Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Ja jezdże na olejach MOTUL i VALVOLINE (mogłem polić się w pisowni) są to oleje mineralne kosztują ok 25zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 (edytowane) Sam jezdze na Shellu VSX (moglem zle napisac nazwe) jest to full syntetyk Pozdrawiam!Tak się składa że VSX to jest półsyntetyk.A co do tematu to reszty oleju wylewać nie musisz z dozownika wystarczy że dolejesz nowy(jakiś dobry). Edytowane 6 Sierpnia 2006 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Takie ESSO to mój ojciec leje do piły łańcuchowej :| Ja bym zainwestował w Castrola, sam używam do DT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.