Skocz do zawartości

honda mtx80, problem z olejem.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

2 dni temu kupiłem sobie honde mtx80 z 1989r, mam kilka pytan odnosnie tego motocykla,

gdy go kupowałem to na jezdzie próbnej kontrolka z olejem nie migała, a już po dwóch dniach (zrobiłem jakies 90km) zaczyna migać i miga coraz częsciej prawie na każdym wyboju czy nawet małej dziurce.

co to jest za olej, czy to jest z dozownika czy silnikowy? niewiem jaki kupic zeby go wlać, i czy to że po dwóch dniach zaczeło migac czy to oznacza ze motor może palic olej?? :(

i jeszcze jedna sprawa, jezeli w brifie fisze pojemnośc 50/80 mam możliwośc zarejestrowac go na motorower? jesli tak to jak to zalatwic.

 

serdecznie dziekuje i proszę o odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kontrolka poziomu oleju w dozowniku, jeśli go tam nie ma to zatrzesz silnik, jeśli bedziesz dalej jeździł bez oleju to czeka Cie remont silnika. To jaki olej należy wlac zależy od tego czy poprzedni olej to półsyntetyk czy syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kontrolka poziomu oleju w dozowniku, jeśli go tam nie ma to zatrzesz silnik, jeśli bedziesz dalej jeździł bez oleju to czeka Cie remont silnika. To jaki olej należy wlac zależy od tego czy poprzedni olej to półsyntetyk czy syntetyk.

acha, ale ona miga na wybojach, a przy sprzedazy mi powiedzieli ze mam oleju na 500km jeszcze... na skali jest jeszcze z jakies 2-3 cm poziomu. mimo to absolutnie nie jezdzic tylko kupic olej i dolac???

tylko nie wiem jaki, własniciel powiedzial ze lał mobil,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona miga na wybojach, poniważ wtedy zbiorniczek dozwonika porusza sie (razem z pojazdem) i zmienia sie poziom oleju, z tego powodu pływak w zbiorniczku opada powodując włączenie kontrolki. Koniecznie dolej olej, to że miga oznacza, że jest go mało, wiec logicznie myśląc należy go dolać. Przez 2 dni mogłeś swobodnie zrobić 500 km. Olej poprzedni to Mobil, ale jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz watpliwosci jaki olej kupic to spusc ta resztke co jest w dozowniku i kup sobie taki jak chcesz i bedziesz wiedzial co masz... Sam jezdze na Shellu VSX (moglem zle napisac nazwe) jest to full syntetyk Nie polecam mixola lub innego shitu za 10zl. Za litr tego shella place 30zl

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Ci powiedzieli jest nieważne. Kontrolka mruga i oznacza ze jest mało. Więc tak jak kolega wcześniej wspomniał, spuszczasz resztke starego i lejesz nowy. Osobiscie jeżdżę na Castrol Racingbike R2 pełen syntetyk, litr tego olejku kosztuje w granicach 42 zł. Na oleju nie ma co oszczędzać bo poźniej są wysokie koszty napraw. Mimo że to dwusów. A jeżeli chodzi o to 50/80, to musiałbyś iść do przeglądu i zobaczyć czy Ci zrobi przegląd na 50. Idziesz rejestrujesz bez zadnego problemu. Nikt sie o nic nie pyta, ale podstawa przegląd.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co Ci powiedzieli jest nieważne. Kontrolka mruga i oznacza ze jest mało. Więc tak jak kolega wcześniej wspomniał, spuszczasz resztke starego i lejesz nowy. Osobiscie jeżdżę na Castrol Racingbike R2 pełen syntetyk, litr tego olejku kosztuje w granicach 42 zł. Na oleju nie ma co oszczędzać bo poźniej są wysokie koszty napraw. Mimo że to dwusów. A jeżeli chodzi o to 50/80, to musiałbyś iść do przeglądu i zobaczyć czy Ci zrobi przegląd na 50. Idziesz rejestrujesz bez zadnego problemu. Nikt sie o nic nie pyta, ale podstawa przegląd.

 

Pozdro

 

Skoro to jest nieważne to dlaczego kopiujesz to co napisałem

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam coś takiego, ale z kontrolką temperatury oleju (kontrolke od poziomu oleju w dozowniku mam oddzielną) tylko niewiem jakiego oleju... chyba w silniku... niewiem ? Czasem na dziurach i kiedy przyspieszam to mruga na czerwono i niewiem co o tym myśleć..... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem dzisiaj olej, powiedzieli ze dobry, ale biorac pod uwage cene (19zł) to nie wiem sam.... , jest to olej ESSO 2T SPECIAL dokladnie taki jak na tej fotce.. ----> http://www.motozet.pl/motory_mini/0156_1m.jpg

wylałem stary olej i wlałem cały litr nowego, kontrolka oczywiscie nie miga, jest ok, poprostu w sklepie nie mieli innego, chciałem kupic mobila lub castrola, czy na przyszłośc kupowac cos lepszego czy na tym esso spokojnie moge jezdzic????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jezdze na Shellu VSX (moglem zle napisac nazwe) jest to full syntetyk

Pozdrawiam!

Tak się składa że VSX to jest półsyntetyk.A co do tematu to reszty oleju wylewać nie musisz z dozownika wystarczy że dolejesz nowy(jakiś dobry).

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...