stasiu Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 WitamJaki możecie polecić olej nadający się do sprzęgła w Junaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Ja zawsze lałem Lux i nigdy nie narzekałem na sprzęgło Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 ATF - olej do automatycznych skrzyn biegow.Jest specjlanie zrobiony do sprzegiel mokrych ( pracujacych w oleju ), bo sa one jednym z glownych elementow takiiej skrzyni.Uzywam w swojej BSA, ktora od stro ny olejowej ( jak i kilku innych ) jest bardzo podobna do Junaka. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 29 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2006 Siemasz, równie dobrze możesz wlac naprzykład olej przekładniowy Motul 10W40 poniewaz jest on przystosowany do skrzyn biegów w motocyklach a że w wiekszosci motocykli jest mokre sprzegło które pracuje razem ze skrzynia w jednym oleju to możesz zastosowac ten oto olej. Na allegro taki olej kosztuje chyba 24zl. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 29 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2006 panowie.. 3 razy się zastanówcie zanim głupotę napiszecie, bo ktoś może sobie silnik przez to pokiereszować.. motul 10W40 jest olejem silnikowym (do miski olejowej) a nie przekładniowym! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 30 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Dzięki za odpowiedź.Przy okazji sprzęgł mam pytanie:Czy znacie jakiś prosty sposób ( patent ) na złożenie sprzęgła ( zamontowanie sprężyny ) bez wyciągania silnika z ramy.Wczoraj straciłem na to sporo czasu, ale niestety w pojedynkę się nie udało. Straciłem cierpliwość i utopiłem frustracje w piwie :biggrin: .nie zamierzam zostać alkoholikiem, więc wasza rada się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 (edytowane) Ja to używam siły rąk i jak narazie dam rade ja zakrecić. :) Dodam jeszcze że mam wzmocnione sprzegło dokładnie to wstawioną jeszcze jedna sprężyne więc troche trudniej zakrecić. Dla głupiego sprzęgła chcesz wyjmować silnik z ramy?? :biggrin: Poproś kogoś o pomoc. Edytowane 30 Lipca 2006 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 30 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Ja to używam siły rąk i jak narazie dam rade ja zakrecić. :) Dodam jeszcze że mam wzmocnione sprzegło dokładnie to wstawioną jeszcze jedna sprężyne więc troche trudniej zakrecić. Dal gópiego sprzęgła chcesz wyjmować silnik z ramy?? :biggrin: Poproś kogoś o pomoc. Cherlawy nie jestem, ale jednoczesne dociskanie sprężyny i nakręcanie nakretki przerosło moje zdolności manualne.Tak więc szukam sprytniejszego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 (edytowane) Ja równiez tak robie dociskając sprężyne zakręcam odrazu nakrętke. Ale do rzeczy.Proponuje zrobić jakiś docisk sprzęgła. Ja mam taki ze przykeca się jego jedną cześć do karteru, okrągła część opiera się na sprążynie a drugim pretem ręką naciskasz w strone silnika powodując docisk sprążyny. Mniej więcej tak to wygląda. http://img227.imageshack.us/my.php?image=silnik11ps5.jpg Edytowane 30 Lipca 2006 przez GaCek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stazi na Janku Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 Ja równiez tak robie dociskając sprężyne zakręcam odrazu nakrętke. Ale do rzeczy.Proponuje zrobić jakiś docisk sprzęgła. Ja mam taki ze przykeca się jego jedną cześć do karteru, okrągła część opiera się na sprążynie a drugim pretem ręką naciskasz w strone silnika powodując docisk sprążyny. Mniej więcej tak to wygląda. http://img227.imageshack.us/my.php?image=silnik11ps5.jpgJa mam coś podobnego ale zanim zrobiłem taki gadżet to stosowałem płaskownik z dlachy 4mm zagięty na końcu którym kotwiczę się na ramie i dociskam dopasowaną tulejkę opartą na nakrętce sprzęgła taką dzignią naciskam na nakrętkę a kluczem "poligon" dokręcam. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 panowie.. 3 razy się zastanówcie zanim głupotę napiszecie, bo ktoś może sobie silnik przez to pokiereszować.. motul 10W40 jest olejem silnikowym (do miski olejowej) a nie przekładniowym! Wszystko się zgadza ale olej tan jak wiesz jest dedykowany przede wszystkim do współczesnych maszyn a tam nie ma rozgraniczenia na olej do skrzyni, sprzęgła i silnika (jak to ma miejsce np w Junaku). W zupełności sobie daje radę. W japońcach olej silnikowy jest zarazem i przekładniowym i Zatem zanim zaczniesz krytykować i posadzać innych o głupotę ....zresztą. Może ja po prostu się nie znam :(Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2006 Wybrałem Hipol ATF.Zobaczymy jak się sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobuz1 Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Twój wybór, ja wlałbym jakis droższy i lepszy olej silnikowy typu Motul. Hipol sie sprawdzi owszem, ale na Motulu mogło by byc lepiej.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sovietek Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Gab. ja nie neguję Twojej wiedzy :icon_razz: ja poprostu twierdzę, że wg wszelkich podziałów oleje się dzielą min. na silnikowe i przekładniowe :Psilnikowe zimowe: od SAE 0W do 25W, letnie: od SAE 20 do 60. Mamy równiez oleje silnikowe wielosezonowe, np nasz słynny SILNIKOWY Motul SAE 10W/40 :icon_mrgreen: oleje przekładniowe: (zima) SAE od75W do 85W, letnie: od SAE 90 do 250. jeśli kogoś bardziej zainteresował temat olejowy, zachęcam do zagłębienia się w specjalistycznej literaturze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Sovietek literatura literatura,to podstawa ale do wiekszosci rzeczy w motocyklach dochodzi sie poprzez praktyke. Motul bez problemu sie sprawdzi, kolega widze wybral hipol, ja tez jezdze na hipolu <Ural> i bez zadnych problemow, wiec na spokojnie mozna lac. O motulu tylko slyszalem ze sie sprawdza ale nie testowalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.