hondacube Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 hellopodlaczylem rozrusznik, ale cos nie bardzo chce krecic.obraca powoli 1 raz i sie zatrzymuje fabrycznie powinien byc zasilany akumulatorem 12Ah, ale akurat mam swieza 9Ah Yuase. czy to moze byc to - czy moze co innego?- moze ma za maly prad rozruchowy? jak to sprawdzic? poza tym:- wyczyscilem szczotki rozrusznika, wygladaja OK;- akumulator ma 12.5V przy wylaczonym silniku - chyba dobrze?; dzieki za pomocKuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 wiesz przy 9ah jeżeli byl wyjety czyli pracowal na biegu jalowym to powinien normalnie smigac jezeli szczotki sa ok to zobacz jeszcze lozyska moze zatarte sa ogladnij pozadnie uzwojania zobacz czy nie ma ciemnych przebarwien sprawdz miernikiem czy uzwojenie stojana nie ma przebicia do obudowy przeczysc dobrze komutator i tez sprawdz czy nie ma przebicia jezeli wszystko bedzie ok to powinien normalnie smigac nic wiecej tam juz nie ma wiec cos z tego musialo nawalic pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koniaczek Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 (edytowane) hellopodlaczylem rozrusznik, ale cos nie bardzo chce krecic.obraca powoli 1 raz i sie zatrzymuje fabrycznie powinien byc zasilany akumulatorem 12Ah, ale akurat mam swieza 9Ah Yuase. czy to moze byc to - czy moze co innego?- moze ma za maly prad rozruchowy? jak to sprawdzic? poza tym:- wyczyscilem szczotki rozrusznika, wygladaja OK;- akumulator ma 12.5V przy wylaczonym silniku - chyba dobrze?; dzieki za pomocKuba akumulator odlaczony powinien miec okolo 12,5 V. Na właczonym silniku w okolicach 14tu V.Masz problem z aku a nie z rozrusznikiem. Kup porzadny wlasciwy do Twojego mot aku, naladuj go i bedzie dzialac. Jesli znasz wartosc pradu rozruchowego to sprawdzeni go jest banalne, wepnij szeregowo z aku multimetr i go zmierz. Jeszcze jedno, jesli kupiles aku ktore stalo dlugo w sklepie to od nowosci moze byc trafione ( stalo zalane kwasem). Czy po kupieniu podladowales baterię? Edytowane 27 Lipca 2006 przez koniaczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hondacube Opublikowano 27 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 (edytowane) na wylaczonym mam 12,5 Va na wlaczonym na biegu jalowym 13,8 Vakumulator raczej nie stal w sklepie (kupilem go w larssonie, a ich towar dotad zawsze byl OK)jutro rozkrece rozrusznik jeszcze raz i obejrze dokladnie dzieki za rady i jakby co - dalej bede pytal ;) pozdro i thx ;) Kuba btw: ladna ta Twoja XJ :cool: tyz zolta Edytowane 27 Lipca 2006 przez hondacube Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ninjabike Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 jezeli chcesz sprawdzic prad tzn. ile ma amperow na zaciskach rozrusznika to podlach do niego amperomierz a za amperomierzem jakas lampke 12v wtedy zobaczysz ile masz amperow a i skorzystaj z porad krzychu-gsxr koles dobrze pisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
..:maniek:.. Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 zrob tak jak kolega Krzychu GSXR pisze czyli wyczysc dobrze komutator! z tego co wiem to u ciebie jedyne uzwojenie jakie jest to uzwojenie wirnika bo stojan jest z magnesu wiec albo ci padlo uzwojenie albo cos jest nei tak na linii szczotki-komutator-uzwojenie...innej opcji raczej nie ma! ps.sprobuj tez sprawdzic czy po przykreceniu szczotkotrzymacza szczotki sie swobodnie ruszaja w prowadnicach- czasem przewod jest zbyt krotki i szczotka sie moze blokowac(szczegolnie jesli ktos wymienial sczotki...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Najszybsza metoda sprawdzenia czy to akumulator - podłącz na kable od jakiegoś samochodu (chodzącego na wolnych obrotach) - podłączaj do swojego akumulatora! Będzie działał trochę jak regulator. Jak pokręci - to akumulator padł. Jak dalej stęka - to rozrusznik padł. Powodzenia. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemoo Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Dobrze mówią wszystko co mogło nawalic juzwypisane jest ewentualnie możesz podbiąć moto jeszcze do prostownika i zakręć!!Mój tak zimą paliłem jak mi aku padło:/ :icon_question: pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quasimodo Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Najszybsza metoda sprawdzenia czy to akumulator - podłącz na kable od jakiegoś samochodu (chodzącego na wolnych obrotach) - podłączaj do swojego akumulatora! Będzie działał trochę jak regulator. Jak pokręci - to akumulator padł. Jak dalej stęka - to rozrusznik padł. Powodzenia. Świetny pomysł ;-) tylko uważaj na oczy, bo 9V motocyklowy akumulator spięty porządnymi kablami rozruchowymi z aku w uruchomionym samochodzie, spokojnie wygeneruje z 300A, do tego ok. 15V i zagotowanie elektrolitu w 9V gwarantowane, a jak odpowietrzniki akumulatora nie odprowadzą nadmiaru gazów to go poprostu rozerwie. Jeżeli już chcesz sprawdzac to podłącz te kable rozruchowe do instalacji moto, jeżeli przy montażu rozrusznika nic elektrycznie nie sknociłeś, będzie kręcił jak szalony ( i nie trzeba do tego uruchamiac samochodu) Pozdrawiam i szczęścia życzę przy tego typu eksperymetach - przyda się. Quasimodo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychu-gsxr Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 quasimodo a sdąk ci tam akumulator 9V sie znalazł czytaj uważnie tekst i nie myl pojeć 9Ah to nie to co 9V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quasimodo Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 quasimodo a sdąk ci tam akumulator 9V sie znalazł czytaj uważnie tekst i nie myl pojeć 9Ah to nie to co 9V Fakt, zapędziłem się i niedoczytałem uwążnie, zwracam honor i odszczekuje co wcześniej insynuowałem. Pozdro... Quasi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rambi Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2006 Sprobuj wymontowac rozrusznik i podlacz go kablami do akumulatora. Jezeli bedzie sie krecil swobodnie to rozrusznik jest dobr, jezeli efekt bedzie taki sm jak na mtocyklu to przyczyny szukaj w rozruszniku albo w przekazniku rozrusznika, byc moze tam sa nadpalone styki i masz tam znaczny spadek napiecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.